TS, det är din depression som talar. Jag känner igen mig i dina känslor, har haft djupa depressioner ett par gånger i mitt liv.
Du är självklart jätteviktig och helt oersättlig för ditt barn! Släpp pressen för tillfället att ni måste vara ständigt aktiva för att det "ska räknas".
Har du kontakt med psykiatrin? Det behövs ingen remiss till öppenpsykiatrin, man kan söka själv. Du kanske redan går där, men jag frågar ändå för många går hemma i det tysta och lider.
Pröva medicin, har du gjort det och inte tyckte att det fungerade så pröva en annan? Det finns en uppsjö av antidepressiva och alla passar inte alla. Man kan få testa sig fram.
Hos psykiatrin kan du även be om att få komma på KBT-behandling mot ångesten.
Jag tror att du gör detta redan, men: prata med ditt barn om allt möjligt, läs böcker och tidningar, titta på en film eller serie ihop, rita teckningar, pärlplattor, pussel, ta en promenad när det går, ge många kramar.
Strunta i vad bonusmamma gör eller se det som att hon avlastar dig med utomhusaktiviteter osv så att du och barnet kan ha riktig kvalitetstid istället.
Du är jätteviktig TS!
Kram på dig