• Mon 4 Nov 2019 09:59
    3595 visningar
    12 svar
    12
    3595

    Tidigt vul ingen gulesäck

    Jag var på tidigt vul igår då jag haft temp i några dagar och värk i ena äggstocken, för att utesluta utomkvedskap.

    Enligt sista mens ska jag vara i vecka 5+4 idag.

    Dvs att jag var i vecka 5+3 igår.

    Fick ta blodprov även för att kolla hcg nivån i blodet.

    På mitt vul syntes en hinnsäcken/fostersäcken och en förtjockad livmoder slemhinna. Men ingen gulesäck eller något annat. I denna veckan som jag är i ska egentligen den ha synts.

    Fostersäcken mätes till 6 mm om det har en betydelse

    Enligt läkaren kan de vara så att de var väldigt tidigt i graviditeten och kanske därför de inte syntes och att jag möjligen kan ha haft äl senare än vanligt.

    Eller att det är ett begynnande missfall på gång.

    Hur har det sett ut för er som gjort vul i den veckan?

    Tror ej jag är tidigare i graviditeten. Tog första grav testet söndag den 27 och fick starkt plus. Sen tisdagen den 29 fick jag gravid på clearblues digitala test med veckoindikator som visade 2-3 veckor. Dvs gravid i vecka 4-5.

    Har någon vart med om liknande? Hur gick det? Hur har det sett ut för er när ni gjort vul?

  • Svar på tråden Tidigt vul ingen gulesäck
  • Tue 5 Nov 2019 07:02
    #3
    Hoothoot skrev 2019-11-04 10:55:11 följande:

    Så var det för mig också, tyvärr blev det aldrig något foster och 1 vecka senare när jag var på återkontroll så konstaterades ett MA :(


    Åh det är min rädsla. :( ingen borde få gå igenom det. :/ beklagar!
  • Tue 5 Nov 2019 07:03
    #4
    Undrandee skrev 2019-11-04 21:34:25 följande:

    Jag gjorde mitt första VUL i V.4+ nånting. syntes bara en hinnsäck. 1 v. senare, syntes hinnsäck med en gulesäck i och inget mer. efter ca 1,5 vecka (V.6+0 ca) kunde dom mäta ett 5.7 mm stort foster. Så håll ut, det är fortfarande tidigt! :)


    Jag håller alla tummar och tår att det ska vara så! Denna graviditeten är så efterlängtad av hela familjen. Fick även du ta blodprov för att kolla hcg halten?
  • Wed 6 Nov 2019 11:52
    #7
    Undrandee skrev 2019-11-05 18:08:47 följande:

    nej inte denna gång. i mars fick jag dock ett utomkveds så fick lämna blodprov då. denna graviditet tycker dom utvecklas normalt så har inte behövt lämna något blodprov. håller tummarna för dig, vet att väntan är förjävlig!


    Fick svar på mina hcg prover idag och dom höjs med det dubbla, så på den fronten ser det helt normalt ut :)
  • Wed 6 Nov 2019 11:52
    #8
    MichelleMilli skrev 2019-11-06 11:52:12 följande:

    Fick svar på mina hcg prover idag och dom höjs med det dubbla, så på den fronten ser det helt normalt ut :)


    Hoppas bara att ultraljudet också ser bra ut nästa vecka!
  • Thu 7 Nov 2019 09:18
    #11
    Undrandee skrev 2019-11-06 15:09:29 följande:

    vad härligt! det verkar ju positivt, grattis! :D


    Jaa jag hoppas verkligen det, återkommer här sen hur det har gått :D
  • Thu 7 Nov 2019 09:19
    #12
    Gimele skrev 2019-11-07 04:57:04 följande:

    Precis samma hände för oss! Vi hade fått missfall och blev gravid igen innan mensen hann komma så vi bokade ett privat VUL.

    Det första länken sa var "jag tror inte att det här är en normal graviditet"..

    Hon såg ingen gulesäck eller hjärta men räknade ändå på att enligt fostrets storlek så skulle jag vara i vecka 6,och då borde hon sett både gulesäcken och tickande hjärta.. Så hon skickade hem oss för att invänta ett missfall.. Helt förstörda blev vi!

    MEN DET KOM ALDRIG!

    Jag är fortfarande gravid, nu i v29 med en stark pojke i magen!

    Jag hoppas verkligen att det går bra för er!!


    Åh vilken solskenshistoria! Hoppas det är så för oss också!! Så underbart att höra <3
Svar på tråden Tidigt vul ingen gulesäck