• Anonym (Metaripeta)

Vad anser ni om Joakim Lamotte?

Vad tycker ni om Joakim Lamotte?

Jag tycker det är jätte bra med nån som vågar rappotera även om det gör en del som inte vill se problemen arga. Vi måste ju faktiskt våga prata om det även om en del där ute gör allt för att tysta ner kritiken!! 

Heja Joakim Lamotte

• Svar på tråden Vad anser ni om Joakim Lamotte?
  • Anonym (Metaripeta)
    Anonym (x) skrev 2019-11-04 11:22:35 följande:

Han är superbra!

Verkligen kul att se att fler gillar han =) Han tar upp viktiga saker som andra försöker tysta ner, Brukar skänka en peng till han varje månad så han kan fortsätta sitt arbete 
  • Finne84

Jag älskar han! Som Jimmie Åkesson är han skitsmart och duktig på att prata och argumentera. Bad mycket för han då han skulle till Uppsala och han var t om i Väsby en gång.

Gillar modiga visselblåsare, Katerina Janouch Mona Walter Brigitte Gabriel o Anni Cyrus är också några favoriter samt Pat Condell Paul Joseph Watson och den där Milo.

• Anonym (Nä)

Jag tycker inte han är bra! 
    Det skulle tom. vara han själv som är TS i detta inlägg för att tigga lite mera pengar.

Jag påstår inte att det inte finns problemområden i sverige, det finns. Men det finns ännu fler områden utan problem. Ska man påstå att man bedriver oberoende journalistik ska man belysa alla sidor tycker jag.

Han försöker lura av folk deras pengar genom att skrämma upp dom.

Allt är inte svart eller vitt, det finns nyanser, men nyanser saknar Joakim Lamotte.

Han var lite mer nyanserad förr, innan han blev girig och började försöka göra pengar av människors rädsla.

(Undrar hur han ställer sig i tiggeri-frågan, nu när han själv lever som tiggare?)

/Inget fan!

• Shameless

Jag tyckte han var bra i början men när hans popularitet ökade så blev han bara mer och mer gapig och jobbig. Han är ju dessutom ekstremt lättkränkt vid kritik och sitter på Facebook och bölar med offerkoftan på.

• Fjäril kär

Att han säger vad han tycker betyder inte att han aktivt GÖR något åt saken...

Det är en sak att sitta och böla i sin bil och tigga pengar över nån orättvisa. Men att agera och faktiskt göra skillnad, nej där ser vi verkligen inte någon Joakim.

En grinolle i offerkofta med hybris är min bild av honom.

Han må i sak ha en del poänger men det gör honom inte automatiskt till nån frälsare..

• Anonym (Who?)

Vem är han och vad gör han?

• Anonym (Metaripeta)
    Fjäril kär skrev 2019-11-04 13:19:36 följande:

Att han säger vad han tycker betyder inte att han aktivt GÖR något åt saken...

Det är en sak att sitta och böla i sin bil och tigga pengar över nån orättvisa. Men att agera och faktiskt göra skillnad, nej där ser vi verkligen inte någon Joakim.

En grinolle i offerkofta med hybris är min bild av honom.

Han må i sak ha en del poänger men det gör honom inte automatiskt till nån frälsare..

Vad exakt vill du att han ska göra? Är det journliasters uppgift att ta tag i dom problem vi har? Är inte det politikernas jobb?
  • Anonym (Metaripeta)
    Shameless skrev 2019-11-04 13:14:42 följande:

Jag tyckte han var bra i början men när hans popularitet ökade så blev han bara mer och mer gapig och jobbig. Han är ju dessutom ekstremt lättkränkt vid kritik och sitter på Facebook och bölar med offerkoftan på.

Kritik? Menar du dom hotet han och hans famiilj får emot sig? Är det rättfärdig kritkik att hota att vålda hans fru?  Jag tycker inte det är kritkk dirket faktiskt 
  • Anonym (Metaripeta)
    Anonym (Nä) skrev 2019-11-04 12:55:20 följande:

Jag tycker inte han är bra! 
    Det skulle tom. vara han själv som är TS i detta inlägg för att tigga lite mera pengar.

Jag påstår inte att det inte finns problemområden i sverige, det finns. Men det finns ännu fler områden utan problem. Ska man påstå att man bedriver oberoende journalistik ska man belysa alla sidor tycker jag.

Han försöker lura av folk deras pengar genom att skrämma upp dom.

Allt är inte svart eller vitt, det finns nyanser, men nyanser saknar Joakim Lamotte.

Han var lite mer nyanserad förr, innan han blev girig och började försöka göra pengar av människors rädsla.

(Undrar hur han ställer sig i tiggeri-frågan, nu när han själv lever som tiggare?)

/Inget fan!

Så han ljuger alltså och det finns inga problem? Källa på det tack 
Svar på tråden Vad anser ni om Joakim Lamotte?