6 misslyckade återföringar - vad nu?
Hej!
2016 gjorde vi ivf pga manlig faktor, jag var då nyss fyllda 30. Allt såg superbra ut kring mig och vi satte igång med ivf. Ivf 1 och 2 misslyckades. Massor med mogna ägg, bra befruktningsgrad, flertalet embryon till frysen. Inför tredje försöket var jag ganska desperat och orolig för att jag aldrig skulle få bli mamma. Så jag testade med intralipiddropp, och blev gravid för första gången i mitt liv. Fick ett barn 2017.
2018 satte vi igång med syskonförsök. Tänkte att ?nä men intralipiddropp är nog humbug ändå, klart det va embryot som var bättre den gången..? 5 återföringar senare med fina blastocyster och ingen graviditet. Inför 6e återföringen tar jag intralipiddropp, och blir gravid.
Är så säker som man kan bli utan mer forskningsbaserade bevis att det är tack vare droppet.
Så, har ni perfekta embryon men inget tar så vill jag verkligen tipsa om droppet. Är ju vad jag vet inte några potentiella risker för varken bebis eller mamma så skadar inte att iaf testa! Innan man börjar fundera på äggdonation osv som ju kan vara lite mer komplicerat än droppet iaf.
Lycka till alla! Det är fruktansvärt när försök efter försök misslyckas.