Är så ledsen
** OBS, Skriver åt en vän som inte kan logga in på sitt egna konto, men ändå vill få ut detta till TS**
Jag har sett detta från första parkett då jag själv har ett barn med en missbrukare. Det var många löften fram och tillbaka, men inga som han faktiskt menade eller ens försökte hålla sig till ens ett tag.
Iom våran separation, detta var många många år sedan, så brann det sönder i skallen på honom, det fanns ingen som stoppade flödet av alkohol längre och han kunde tillslut inte ens ta hand om sitt barn på sina få och enstaka umgängen.
Han gjorde ALLT han kunde för att förstöra för mig, så han ombokade umgängen betalade inte underhåll, dök inte ens upp för att hämta sitt barn på dagis när det var hans umgänge i några futtiga timmar. Ja listan kan göras lång!
Det var BARA huvudbry och kaos, och är än idag eftersom barnet inte är myndig ännu.
Varför jag skriver detta till dig är för att du ska vara beredd på hur det kanske blir för dig om du väljer att behålla, för barnet är värt det alla gånger, trots det jobbiga. Men alla klarar inte av det i 18 år, tyvärr. Så verkligen TÄNK på saken om du överväger att behålla.
Och gå inte på mer av hans skitsnack! Mitt barns pappa höll på så där långt innan vi fick barnet, med löften som han slängde med och aldrig höll.