Inlägg från: Anonym (Zoom) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Zoom)

Vad blir det för mat?

Till lunch idag tog jag med kalkonköttbullar och fullkornspasta med körsbärstomater och purjolök som jag hade stekt en stund samt ruccola, parmesan och basilika på toppen. 

Till middag tror jag att jag ska laga något med köttfärs...kanske gör köttbullar och potatis med sås.

• Anonym (Zoom)
    klyban skrev 2025-05-27 23:11:15 följande:

Köttbullar på en salsiccia färs, jalapeno, salladslök, röd paprika, lök, vitlök, timjan och gröna oliver med spagetti och en hög med parmesan.

Matkoma nu Skrattande

Det där lät sjukt gott. Tror jag lånar din smaksättning till vanliga köttbullar någon dag! 
  • Anonym (Zoom)

Vi grillade igår, så jag har kvar rester - kycklingspett, ryggbiff och hamburgare. Försöker ofta grilla en större mängd så att vi kan äta köttet i några dagar efteråt. 

• Anonym (Zoom)

Idag blir det bakad potatis med fyllning av kycklingfilé, coleslaw och riven ost, gräddfil, knaperstekt bacon och blandad sallad. 

• Anonym (Zoom)

Tänkte ugnsgrilla kycklinglårfilé och göra tzatziki och äta med pitabröd och grönsaker. Det känns somrigt och enkelt.

Hoppas ni alla mår bra i värmen! 

• Anonym (Zoom)
    Anonym (Elinpelin) skrev 2025-07-04 09:27:01 följande:
    Alltså serverar du fett med snabba kolhydrater till dina barn?Död
    Är detta ditt första inlägg i den här tråden? Berätta vad du äter istället så kanske du kan inspirera någon till din hälsokost!

Här dömer vi ingen för vad de äter eller inte äter. Bara en ren inspirationstråd!

Dagens frukost blev influerad av min senaste semester i Italien: prosciutto, tomater, mozzarella och jordgubbar samt en stor balja te. Jag jobbar visserligen, men det gav lite semesterkänsla.

Till middag blir det nog köttfärssås och spaghetti. Och ja, det kommer vara fett i och en massa kolhydrater! Jihaa! 
  • Anonym (Zoom)

Åt en bagel med potatissallad och räkor. Förvånansvärt gott. Kände mig lite lat. 

• Anonym (Zoom)
    Alessia skrev 2025-07-11 10:04:39 följande:

I kväll får vi gäster här på landet så det fixas grillspett med fläskfile, bacon,lök och paprika. Till det orientaliskt ris dvs kryddat med saffran och russin och lite andra kryddor.. Gillar man inte det finns potatissallad också, Efterrätt blir jordgubbar med maränger och vispad grädde ripplad med lemon curd.

Det där lät ju otroligt gott! När serveras middagen? Tungan ute

Här blir det nog kycklingklubbor med klyftpotatis. 
  • Anonym (Zoom)

Jobbar hemifrån den här veckan.

Igår gjorde jag en tonfisksallad och idag blev det ugnsbakad kycklingfilé med hembakat flatbröd i stekpanna, grönsaker och turkisk yoghurt och ajvar.

Jättegott!!

• Anonym (Zoom)

Idag blir det nog hemgjord hamburgare till lunch och något enklare till middag, kanske en sallad. 

Svar på tråden Vad blir det för mat?