Inlägg från: Thelma82 |Visa alla inlägg
  • Thelma82

Grillad torsk, citron, tomater mm. Med criscuts, blomkålssalad, burrata och örtaioli.

• Thelma82
    Alessia skrev 2025-07-12 11:07:34 följande:

Mina döttrar gick igår eftermiddag till skogs för att leta blåbär till en paj, men kom i stället hem med nästan tre liter kantareller, så idag blir det kantarellpasta (linguine). Kantareller, lite schalottenlök, en skvätt vitt vin, grädde  och parmesan.
    Vi brukar numera ofta byta ut vispgrädde i såser och stuvningar mot havregrädde t ex Oatly imat och det blir och smakar i huvudsak lika bra som med den kaloristinna grädden.
    Tjejerna gör ett nytt försök med blåbär, så det kanske blir blåbärspaj efter pastan. Idag är det maken som fixar maten, men pajen har jag lovat att göra - om nu blåbären dyker upp förstås.

Vilka duktiga tjejer! Låter jättegott
  • Thelma82

Igår åt vi sallad med tillbehör i olika skålar så att alla fick plocka ihop det de ville. Kall kyckling, bönröror, fetaoströra, grönsaker, melon, jordgubbar och lite grillrester. Väldigt gott blev det!

• Thelma82

Köpepizza. Lite slösigt då jag bara äter fyllningen i calzone men inte så mycket lchf-aternativ. De andra åt margerita

• Thelma82

Kebab. Kebasallad (lchf) till mig och rulle till resten. Veg kebad från schysst käk till vegetarianen.

• Thelma82

Blir sallad till middag på stranden med sånt vi har hemma. I min låda blir det grönsaker, halloumi och lufttorkad skinka 

• Thelma82

Är inte så hungrig och bara sugen på en sak så det får det bli! Burrata med ugnsbakade körsbärstomater, olivolja, svartpeppar och flingsalt. 

• Thelma82

Mcdonalds. Hot wings till mig fastän det inte är lchf egentligen, men good enough. Burgare och nuggets till de andra.

• Thelma82

Rester från igår när mannen grillade revbensspjäll. Potatissallad och blomkålssallad till. 

• Thelma82

Korv med bröd. Veg-korv till vegetarianen och blomkålssallad istället för bröd till mig. 

Svar på tråden Vad blir det för mat?