Inlägg från: Anonym (....) |Visa alla inlägg
  • Anonym (....)

Vad blir det för mat?

klyban skrev 2025-06-15 11:38:18 följande:

På grillen och med rökträ så är det en helt annan dimension än i ugnen.

Mina kör jag i 4h dock, men min temp ligger på ca115-125.
    Och enda arbetat förutom förbereda revbenen, det är att man i den jag gör 1 gång i timmen är att penslar med äppelcidervinäger(Och då för balansera sockret med syra.) och lägger på lite ny rökträ.
    Och har man inte kvalitetsbriketter så får man också se till fylla på med briketter runt 2-3h.

Vi gned in köttet med en blandning av salt, peppar och vitlök. Hade dom först 2 timmar, men de fick vara kvar ca 1,5 timme till, så det var längre än vad jag först skrev, täckte i folie och lät vila 45 minuter innan servering

Kvällens middag är inte bestämd ännu så får återkomma :)
  • Anonym (....)

Chicken nuggets och hemgjorda pommes i airfryern, brytbönor till så det inte känns såååå onyttigt Flört

• Anonym (....)

Kycklingpaj till middag

Sommarlovsluncherna består mest av matiga wraps eller mackor med olika fyllningar, bägge barnen är även tokiga i pasta så det blir en del av det med olika grönsaker och protein till, maken är inte direkt förtjust i pasta så det äts inte allt för ofta till middag

Var middagen extra god så äter de gärna rester till lunch :)

• Anonym (....)

Ikväll blir det potatis och köttfärsgratäng

• Anonym (....)

Pasta med kielbasa och spenatsås 

• Anonym (....)

Kycklingvingar med "orange pepper" krydda, tillagar dom först i ugnen och avslutar på grillen. Tillbehör har jag inte bestämt ännu men några slags grönsaker och kolhydrater lär det väl bli :)

• Anonym (....)
    klyban skrev 2025-06-19 15:20:44 följande:
    Odlar du den själv, eller betyder "" att du tar annan chili?
    Det är en krydda som går att köpa, nu bor jag inte i Sverige men jag brukade handla från "Junis kryddor", vet även att Santa Maria har en, men jag har aldrig sett den i butik vad jag kan komma på. Apelsin och peppar, passar jättebra till kyckling, lite mild och lagom söt kontrast till pepparn
  • Anonym (....)

Lövbiff med färskost, sparris och klyftpotatis

• Anonym (....)

Nudlar med teryiakisås, grönsaker, fläskkött och löskokt ägg

Vi kallar det "fancy ramen" ;)

Svar på tråden Vad blir det för mat?