Inlägg från: Mayjel |Visa alla inlägg
  • Mayjel

Vad blir det för mat?

Fisksoppa på lax och torsk med lite morötter och broccoli. 

• Mayjel
    Anonym (Yummie) skrev 2025-05-27 23:12:01 följande:
    Köttbullar SKA vara hemrullade! Här kommer inga Mamma Scans eller andra över tröskeln!
    Inte ens som "nödmat" äter hellre falukorv med snabbmakaroner.... kanske?
    Mamma Scans köttbullar luktar svavel 😣

Tycker också att det blir godast att rulla sina egna, även om det inte sker så ofta, av rena bekvämlighetsskäl. Men det är gott och roligt att kunna krydda dem efter eget behag. Rödvin, schalottenlök och umami gillar jag att ha i mina.
  • Mayjel

Gubbröra igen, på rödvinssill. Känns som ett smörgåspålägg som passar bra till både till jul, påsk och midsommar. Jag tar ut midsommarafton lite i förväg idag.

• Mayjel
    Thelma82 skrev 2025-06-02 19:24:35 följande:
    Så gott! det måste jag göra någon dag
    Gör så! Gubbröra är jättegott, även om namnet får det att låta lite tvärtom.

En aning omständligt att göra bara men väl värt besväret tycker jag. 
  • Mayjel

Köttbullar med mos, gräddsås och lingonsylt. Och några skivor falukorv. Typisk svensk husmanskost. Min fina Kenneths favoritmat.

• Mayjel
    RaYzLeR skrev 2025-06-10 20:50:45 följande:

Stekt fisk, potatis och spenat.

Spenat är gott, särskilt stuvad sådan, med ägghalvor 😍
  • Mayjel

Kyckling Tikka Masala igen. Gott med kyckling på fredagar.

Efterrätt blev lite nektarinskivor, en skumboll med kaffesmak, en pistage-macaron och en yoghurtdryck med kokos och ananassmak. 

• Mayjel
    Nandez skrev 2025-06-15 21:14:37 följande:

Max 

Testat deras nya hamburgare med lökdressing och avokado? Den är god, passar förvånansvärt bra med avokado i hamburgare. Blir lite extra mjukt och saftigt.

Den nya sommarshaken med lemoncurd var inte heller så dum. Fräsch och syrlig.

Brysselkål och kokta ägg denna söndag. Ripplade med lite makrill i tomatsås från tub. Nektarinskivor efteråt. Vill ha det lite enkelt och nyttigt vissa dagar. 
Svar på tråden Vad blir det för mat?