• lillalillas

Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet

Anonym (Solrosen) skrev 2020-06-06 09:34:26 följande:

Jag fick min mens dag 13 efter äggplock, öppnade brevet pch fick info om att inget gick till frysen. Det känns som ett totalt mörker just nu, inga av våra ägg har blivit till blastocyster på två ivf-omgångar och just nu känns det som att detta aldrig kommer att fungera :(

Jag beklagar :( Usch vad jobbigt för dig... Ge inte upp! Du är stark och ni kommer lyckas! Kramar
  • lillalillas
    Mudcakemonster skrev 2020-06-06 11:42:01 följande:

Hiihhi jag orkade inte hålla mig alls och fick svagt plus på rd6 :) nu är jag i vecka 14! Helt otroligt!

Lycka till!!

Stort grattis! :D
  • lillalillas
    Trädet91 skrev 2020-06-06 16:46:28 följande:

Jag sk försöka vänta till nästa helg med att testa men om jag känner mig rätt kanske jag fuskar lite innan. Det blir att jag går runt och känner efter varje minsta lilla förändring i kroppen och inbillar mig en massa.

Det låter ju som att du känner av en hel del symptom, håller mina tummar!! Du får uppdatera!

Jag tror knappt att det är sant men testet var positivt! Vi är gravida!!! <3 Tänk om det är vår tur nu <3
  • lillalillas
    Anonym (Funderare) skrev 2020-06-11 09:37:47 följande:

Hade lite ljusrosa/gulaktigt imorse..som början på mens...och nu känner jag lite stick i magen. Börjar bli orolig :(

:( Har du fortfarande annorlunda flytningar? Hur mår du nu Funderare?
  • lillalillas
    Anonym (Funderare) skrev 2020-06-11 17:39:31 följande:

Nej det var bara imorse, ljusrosa å sen gula. Ja sticken har försvunnit. Jag hoppas det bara var imorse. Kanske de kan bero på lutinus som jag tar fortfarande?! Hoppas nåt sånt iallafall. Hur mår du/ni??

Å vilken tur! :) Det var säkert bara lutinus som skrämde dig förhoppningsvis. Jag mår bra, öm i brösten och lite molvärk ibland men annars inget.... Så nu är jag orolig att jag har för lite symptom.. Haha. V 4+6 idag så är säkert inte så ovanligt med lite symptom så tidigt men funderar mycket på det.
  • lillalillas
    Anonym (Funderare) skrev 2020-06-14 11:08:00 följande:

Ja jag hoppas det! Haha samma för mig, nästan inget symptom. Igår så ilade det i svanskotan jätte mycket så jag undrar vad det var..usch. 3 dagar till vul! Såå nervös!!

Det är så knäppt egentligen att vi vill må dåligt... Det kan vara foglossning-liknade har jag läst även om det är tidigt i graviditeten. :)

Åh vad spännande! Förstår att du är nervös men det kommer gå superbra! Tänk vad häftigt att du kommer att få se lilla pyret på onsdag! Du måste uppdatera efter :D Jag kommer göra VUL i v 7+4 så det är länge kvar... 16 dagar. när gör du?
  • lillalillas
    Anonym (Funderare) skrev 2020-06-17 13:05:50 följande:

Vi såg hjärtat!!! Så lycklig å lättad!!

Vad roligt!!! Vilken fantastisk känsla det måste vara! Stort grattis till er! :)
  • lillalillas
    Gosan28 skrev 2020-06-22 16:57:38 följande:

Fick en ganska rejäl blödning idag.... :( vecka 6+5... Ska kl ivf kliniken imorgon klockan 10.30 och göra ultraljud. Är så himla ledsen just ju! Kan inte förstå att det händer... orolig!

Nej vad tråkigt Gosan28 :( Hoppas det inte är någon fara! Håller tummarna <3
  • lillalillas
    Anonym (Funderare) skrev 2020-06-17 14:14:16 följande:

Tack snälla!! Ja det var det verkligen! Sån lycka å lättnad! Lycka till om 13 dar! <3

Tack! Jag såg också hjärtat <3 Finaste jag någonsin sett. Jag är så lycklig!
  • lillalillas

Intressant att följa NIPT diskussionerna. Jag har bokat in NIPT 10+6 som är om lite mer än två veckor. Tycker ni att jag ska boka in ett ultraljud också även om jag sett den lilla i v 7+4? Bokade på Vasamamma.

• lillalillas
    Anonym (Funderare) skrev 2020-07-06 15:30:23 följande:

Jag menade givetvis inte att hon skulle skippa kub ultraljudet, men det brukar komma lite senare än v 10+. Och det ingår ju ändå :) jag tar ultraljud innan för jag vill veta att de lever innan man betalar runt 5000 för nipt :) ska göra kub om drygt 2 v! :)

Tack för alla svar! Jag bokade tid nu för ett ultraljud innan NIPT av samma anledning som du skrev om att se att den lilla lever innan vi betalar för NIPT. :)

Kanel vi har som plan att göra KUB också men jag kommer att göra NIPT innan jag varit på första besöket hos barnmorskan så det känns som en lång väntan till dess. Därför börjar vi med NIPT :)

Vad svårt det var att få tid för inskrivning! Jag ringde runt till tre stycken som sa att de hade första lediga tid i slutet av augusti! Då är jag ju i vecka 15 så det går ju inte! Nackdelen med att behöva vänta med att kontakta till efter VUL hos Ivf klinik antar jag... Men det löste sig till slut. Nu kommer jag göra NIPT 10+6 och har inskrivningssamtal 11+2. När hade ni tid för inskrivningssamtal? Bokade ni in KUB på det samtalet?
  • lillalillas
    Anonym (Funderare) skrev 2020-07-14 15:04:25 följande:

Blev uppringd idag ang nipt. Inga avvikelser, Känns så skönt! Nu väntar vi på brevet där de står kön, inte bestämt hur/när vi ska öppna det :)

Hur går de för er andra? Andra sladdis, har du fått göra nytt nipt? När väntas svar?

Så skönt att inga avvikelser hittades! :) Har du gjort kub nu också?

Jag börjar bli så sjukt nervös inför torsdag då jag ska på ultraljud och sedan NIPT på fredag. Som ett trollslag försvann allt mitt illamående i lördags när jag gick in i v 11... Det står i appen att illamåendet kan minska men känns så konstigt när jag mått så fruktansvärt dåligt i fyra veckor och nu inget. Hoppas allt står rätt till där inne <3
  • lillalillas
    Anonym (Funderare) skrev 2020-07-20 19:23:07 följande:

Ja jag har läst på många ställen att de e vanligt att de går över vid v11 speciellt. Men jag har ju aldrig mått illa å alla symptom förutom flåset försvann för mig i v8. Det står säkert rätt till där inne :) jag ska göra kub ultraljudet på torsdag! Är de det som kallas nupp? Har du gjort nåt kub blodprov?

Idag fick vi se den lilla på ultraljud inför NIPT imorgon och allt såg bra ut! Är i v 10+5 men mätningarna visade 11+1 men det sa hon inte gjorde något och lite större är alltid bättre än mindre. Häftigt att se att den rörde sig! Är så tacksam att min sambo fick vara med på ultraljudet och se allting också! Framöver kommer han inte få följa med till barnmorskan men på Crocus gick det bra att han var med. Vill verkligen rekommendera Crocus, så proffsiga och trevliga!

Ang mitt illamående så har det kommit tillbaka men bara på kvällen, härligt att kunna äta frukost nu igen i alla fall!

Jag har mitt inskrivningssamtal på måndag så jag antar att jag gör allt sånt då eller någon dag efteråt. :) Hur gick kub idag för dig?
  • lillalillas
    GlitterLina skrev 2020-12-12 21:43:37 följande:

:) Har det kommit några bebisar än för er som började i mars?

Min skulle ha kommit nu om det ej hade slutat med MA

Hoppas få höra om er som ska föds snart :)

Jag är inne här varje dag och läser och håller tummarna för er alla <3 Jag är i vecka 32 nu så det börjar närma sig för mig. Känns så konstigt och härligt på samma gång. Nu när jag skriver så känner jag hur den lilla har hicka i min mage. För ett år sedan var jag i en helt annan situation då jag trodde att jag och min sambo aldrig skulle bli föräldrar.

Ge inte upp alla här inne! Det är er tur nu <3
  • lillalillas
    Anonym (Funderare) skrev 2021-01-30 11:25:57 följande:

Hello!! Kul att ni skriver! Är inne å kikar då å då, även andra trådar så är lite uppdaterad iaf! Så jag håller tummarna här! Hur går de? Hur känns de?

Jag har bf imorgon, just nu lite molvärk, känns som mensvärk. Annars är de lugnt!

Åh så spännande med BF imorgon! Spännande med molvärk. Nu har du inte långt kvar! Väntar du otåligt eller hur känns det? :)

Jag är i v 39 och idag gick slemproppen tror jag. Eller en del av den i alla fall. Så spännande att det händer något men det kan ju ta veckor ändå läste jag. Har inga andra känningar.

Håller tummarna för er alla!
  • lillalillas
    GlitterLina skrev 2021-02-09 23:03:46 följande:

Ser ni? :) ruvardag 7 med allra sista blastocysten!

Stort grattis Glitterlina! Så glad för din skull <3 Nu händer det :D Kram
  • lillalillas
    Anonym (Funderare) skrev 2021-02-12 19:26:33 följande:

Jaaa!! Nu har hon äntligen här! Hon kom för 11 dar sen. Vi är så lyckliga å tacksamma att allt gått bra. Hur har de gått för dig?

Vad roligt!! Stort grattis! Ja vår lilla flicka är här nu <3 Allt gick bra och vi mår bra :) Kan inte förstå att hon är vår och att hon äntligen är här.
Svar på tråden Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet