• Kiiwii90

Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet

Jag och sambon har försökt 1 år på egen hand, undersökt oss och vi har enl läkaren goda prognoser att bli gravida i framtiden. Oförklarlig barnlöshet där det inte hittas något "fel". Läkaren har nu skrivit en remiss till Akademiska i Uppsala och nu börjar väntan....

Är det fler som väntar på ivf? Hur lång väntetid har/hade ni? Vad händer egentligen när det är ens tur och hur fort går det sen?

• Svar på tråden Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet
  • Dorisdelfin
    Bubas skrev 2020-03-05 07:42:20 följande:

Då var vår resa slut. Negativt idag på testdagen. Blir ingen bebis/bebisar.

Gud vad man trodde på att detta skulle gå vägen.

Jag och sambon hade bestämt att vi bara skulle göra ett försök med ivf. Nu vet vi inte om vi ska försöka en gång till.

Finns det nån chans överhuvudtaget liksom?.

Ska vi kasta 40 000kr till i sjön?

Eller ska man hoppas på att vi ändå lyckas på egen hand. Läkaren har ju ändå sagt att det inte är omöjligt. Vi har ju dock försökt i 3 år utan resultat. Och yngre blir jag ju inte. 42 år.

Pust,svåra frågor.

Nej,

Vad tråkigt! 

Det är nog inte så bra odds för ivf i den åldern tyvärr och speciellt inte om man bara gör ett försök.
    Du får prata med läkarna om just dina odds.

Annars skulle jag göra äggdonation eller försöka bli gravid naturligt.

Ingenting är omöjligt, det sker mirakel hela tiden.

Stor kram och lycka till!

• Alex1992

Jag och sambon hade bestämt att vi bara skulle göra ett försök med ivf. Nu vet vi inte om vi ska försöka en gång till.

Eller ska man hoppas på att vi ändå lyckas på egen hand. Läkaren har ju ändå sagt att det inte är omöjligt. Vi har ju dock försökt i 3 år utan resultat. Och yngre blir jag ju inte. 42 år.

Pust,svåra frågor.

Usch vad tråkigt. Jag tycker inte ni ska ge upp, har ni möjlighet ekonomiskt så kör på! Jag har hört att ju fler gånger man försöker så ökar chanserna så vi får hoppas det blir så för er!
  • Alex1992

jag ska på mitt andra vul imorgon och är jätte nervös. Första var i måndags och då hade inte mina äggblåsor växt till sig men hade många i små storlekar har ökat sprutdosen från 150 till 200 och är så rädd att det inte har hänt så mycket och vad gör man då? Hur länge kan man hålla på med sprutorna innan man avbryter ?

• Alex1992

jag ska på mitt andra vul imorgon och är jätte nervös. Första var i måndags och då hade inte mina äggblåsor växt till sig men hade många i små storlekar har ökat sprutdosen från 150 till 200 och är så rädd att det inte har hänt så mycket och vad gör man då? Hur länge kan man hålla på med sprutorna innan man avbryter ?

• Bubas
    SvenOlsson skrev 2020-03-05 08:24:16 följande:

Det är mycket pengar, men samtidigt ger barn mening till livet. Vad ska man med pengar till om man inte har barn? Så tänker jag iallafall. Det går att spara in på kostnader senare, som t.ex handla barnkläder i en köp&sälj-grupp på Facebook där en kan få plagg i nästan nyskick för 10kr. Vid 42 år håller dörren till IVF på att stängas, så det skulle jag se som en ytterligare anledning att ge det en chans till

Du har rätt vad gäller pengar. Men jag har 2 barn sen innan så utan barn är jag inte. Dock har min sambo inga sen innan så mycket är upp till honom och han sa idag att han inte vill göra fler försök. Vi får hoppas helt enkelt på att vi ändå lyckas på egen hand. Man vet aldrig
  • Clemmentina

En liten uppdatering från mig. Testen började bli svagare för 1,5 vecka sedan och i tisdags började jag blöda. Idag gjorde jag ett vul. Det fanns inget spår av graviditeten kvar. Det har varit oroliga veckor sedan jag plussade sent och svagt så även om jag är ledsen är det skönt att få ett klart besked nu. Jag ska ringa kliniken så snart jag slutat blöda. Vill ju bara försöka igen med en gång...

• GlitterLina

Pust,svåra frågor.

Ledsen för din/eran skull :(

Förstår att det känns skit. Dumt oxå att åldern ska spela roll

Kram
  • SvenOlsson
    Bubas skrev 2020-03-05 11:14:57 följande:

Du har rätt vad gäller pengar. Men jag har 2 barn sen innan så utan barn är jag inte. Dock har min sambo inga sen innan så mycket är upp till honom och han sa idag att han inte vill göra fler försök. Vi får hoppas helt enkelt på att vi ändå lyckas på egen hand. Man vet aldrig

Jahaa, ja men då är saken i ett annat ljus. Förstår att det är hans önskan som väger tyngst i just det fallet. Kan vara skönt att slippa tänka på preventivmedel, att bara köra på och hoppas på det bästa
  • Nikkilijo
    Merymo skrev 2020-03-04 22:03:33 följande:

Jag tränade inte pga rekommendation från läkare efter äggplock. Men lutinus gjorde mig så svullen och förstoppad att promenader blev ett måste. Ät mkt fibrer så att tarmarna kommer igång. Tar du folsyra? Chips och godis kommer inte påverka embryot men att äta näringsrikt kommer ju vara värdefullt när det utvecklas till en graviditet. Jag åt loss med choklad och en massa gott. Choklad läste jag sedan att det innehåller ändå ganska mkt koffein så det har jag slutat äta det nu. Jag är en person som slukar 200 g på 2 sekunder...

Jag fick inga restriktioner, konstigt!

JAg tar folsyra och multivitamin :) Är också den typen där ett choklad bara försvinner blixtsnabbt haha! Visste inte att det innehåller koffein dock!
  • Nikkilijo

Pust,svåra frågor.

Gud vad tråkigt :( kram till er!
Svar på tråden Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet