När partner inte anstränger sig i relationen
Finns det fler vars partner (man i mitt fall) inte fattar att man måste jobba på och underhålla ett längre förhållande? Jag har tröttnat på att alltid vara den som tar upp detta med min man, att jag inte känner någon ansträngning från hans sida. Jag får riktiga "downs" när jag inte får vad jag behöver i förhållandet. Någon form av uppvaktning någon gång, att få känna mig lite speciell, att bli bekräftad genom annat än sex, att inte bli tagen för given, att han tänker till lite för att vårda vår 10-åriga relation på nåt sätt.
Jobbet lägger han ner otroligt mkt engagemang och känslor i, även hobbys om än inte lika mkt. Men vår relation känns försummad och tagen för given från hans sida.
Hur få någon att förstå som verkar nöjd med att bara lunka på, jobba och vara förälder? Varför är det inte lika viktigt för honom som för mig? Varför är det alltid jag som måste ta upp att nu får vi lägga krut på relationen här (och han håller alltid med och glömmer bort), och hur långt skulle det gå för att han skulle reflektera över att relationen är ganska kass och tråkig?
Hur pratar man om detta för typ 8:e gången? Jag är så trött.