• Anonym (??)

    umgänge

    Hej. Jag ligger i vårdnadstvist och har enligt det interemistisk beslutet umgänge med mina barn. Vi har även samtala umgänge 2 gånger i veckan. Nu till min undran, får jag kontakta mina barn på sociala medier?

  • Svar på tråden umgänge
  • Kjell2

    Hänger mycket på domen. Stäm av med ditt ombud. Tänk på att det bli en ny dom om ett tag, förstör inget.

  • Anonym (Famrätt)

    Rör om så lite som möjligt i grytan under pågående tvist är mitt råd. Följ umgängesbeslutet till punkt och pricka.

    Det finns inget som förbjuder dig att kontakta dem på sociala medier, men det är inget som kommer att vara till din fördel i kommande förhandlingar om du börjar agera utanför dom.

  • Anonym (??)

    ok tack för svar. Har alltid haft kontakt med barnen genom sociala medier därför känns det konstigt att bara sluta. Barnen kontaktar även mig där.

  • LiaSthlm

    Men om barnen är så stora att de kontaktar dig själva där så måste du ju få svara. Vad får de annars för uppfattning, att du struntar i dem.

  • Anonym (??)
    LiaSthlm skrev 2019-11-09 09:20:04 följande:

    Men om barnen är så stora att de kontaktar dig själva där så måste du ju få svara. Vad får de annars för uppfattning, att du struntar i dem.


    Precis min tanke..
  • Kjell2
    Anonym (??) skrev 2019-11-09 09:38:11 följande:

    Precis min tanke..


    Tänk till och stäm av med ditt ombud. Kan det att ni har kontakt och det ni säger bli till din nackdel vid huvudförhandlingen?
Svar på tråden umgänge