• Anonym (TS)

Efter skilsmässa, hur tänker ni?

Ett år sedan man skickade in skilsmässoansökan med exet (som man har barn med) och man börjar dejta/lära känna en ny så sakteliga... Tycker ni man har skyldigheter och ska/bör/måste berätta o redogöra direkt vart man ska, vem man ska träffa, att man börjat dejta någon, för ens ex? Är det väldigt fel att bjuda hem någon ny vän till sitt hem och undanhålla det från sitt ex?

Eller anser ni att man har rätt till ett privatliv och få känna efter själv när tiden är mogen att berätta?

• Svar på tråden Efter skilsmässa, hur tänker ni?
  • Anonym (Singel)

Vad har exet med det att göra?Absolut inget.Deras äktenskap är ju slut.Alla gör som dom vill .

• Anonym (TS)

Råkade välja Tillåt ej anonyma svar i denna trådstart, så har skapat en ny likadan tråd som ni kan svara i istället. :)

• Anonym (nnn)

Nej du behöver inte berätta något alls om ditt liv. Det enda som krävs är att ni kan samarbeta kring barnen, resten bestämmer du själv hur du gör med. 

• Anonym (Linda)

Du resonerar som om ni fortfarande är gifta.

• Shameless
    Anonym (TS) skrev 2019-11-09 12:27:54 följande:

Ett år sedan man skickade in skilsmässoansökan med exet (som man har barn med) och man börjar dejta/lära känna en ny så sakteliga... Tycker ni man har skyldigheter och ska/bör/måste berätta o redogöra direkt vart man ska, vem man ska träffa, att man börjat dejta någon, för ens ex? Är det väldigt fel att bjuda hem någon ny vän till sitt hem och undanhålla det från sitt ex?

Eller anser ni att man har rätt till ett privatliv och få känna efter själv när tiden är mogen att berätta?

Nej, ingen skyldighet alls! Kräver ditt ex det?
  • Anonym (Emma)

Du har ingen skyldighet att berätta vars du ska och vem du ska träffa. Skullle tycka att det vore rätt skumt att få såna uppdateringar från ett ex.

• Anonym (TS)

Tack för era svar! Känns skönt att få den bekräftelsen. Jag har fått känna att jag gör/gjort något fruktansvärt fel och fått ta emot mkt skit när jag åkt någonstans, eller att jag träffat någon utan att säga som det är till exet. Jag har bara velat ha rätten till ett privatliv tills jag känner mig redo att berätta...

• Anonym (TS)

Tack för era svar! Känns skönt att få den bekräftelsen. Jag har fått känna att jag gör/gjort något fruktansvärt fel och fått ta emot mkt skit när jag åkt någonstans, eller att jag träffat någon utan att säga som det är till exet. Jag har bara velat ha rätten till ett privatliv tills jag känner mig redo att berätta...

Svar på tråden Efter skilsmässa, hur tänker ni?