• RebeckaM

    Har du använt försvarsspray?

    Har du, eller någon som du känner, använt försvarsspray?
    Fungerade detta eller var det bara problematiskt?


    Rebecka är en erfaren webbskribent - loyalwriter.se
  • Svar på tråden Har du använt försvarsspray?
  • roflgrodanbolltroll

    Aldrig sprayat, men testat att bli sprayad på. Det var inte av märket försvarsspray, utan tårgasspray (som är olaglig) och man är inte direkt kaxig efter en dusch i ansiktet med sådan.

    Nu testade vi bara så det var inget angrepp, men hade jag varit en angripare så hade jag definitivt avbrutit angreppet. Ögon, hals, näsa, mun allt svider som fasen och instinktivt vill man bara klia sig i ögonen och hosta. Nästan så att jag kräktes med.

    Känslan man får påminner lite om panikångest tycker jag. man vet inte vart man skall ta vägen och vill bara upphöra att existera eller svimma så man slipper.

  • Pappelelle
    roflgrodanbolltroll skrev 2019-11-10 10:43:48 följande:

    Aldrig sprayat, men testat att bli sprayad på. Det var inte av märket försvarsspray, utan tårgasspray (som är olaglig) och man är inte direkt kaxig efter en dusch i ansiktet med sådan.

    Nu testade vi bara så det var inget angrepp, men hade jag varit en angripare så hade jag definitivt avbrutit angreppet. Ögon, hals, näsa, mun allt svider som fasen och instinktivt vill man bara klia sig i ögonen och hosta. Nästan så att jag kräktes med.

    Känslan man får påminner lite om panikångest tycker jag. man vet inte vart man skall ta vägen och vill bara upphöra att existera eller svimma så man slipper.


    Låter som ett tillstånd eventuella förövare förtjänar att befinna sig i.
  • RebeckaM

    Jag har läst att det finns faror med försvarsspray på så vis att förövaren kan bli mer aggressiv. Jag undrar om folk kommer undan när de har spayat. Finns det folk som har testat och som tycker att det fungerar fint.
    Folk, inte troll!


    Rebecka är en erfaren webbskribent - loyalwriter.se
  • Anton Chigurh
    RebeckaM skrev 2019-11-11 10:15:27 följande:

    Jag har läst att det finns faror med försvarsspray på så vis att förövaren kan bli mer aggressiv. Jag undrar om folk kommer undan när de har spayat. Finns det folk som har testat och som tycker att det fungerar fint.

    Folk, inte troll!


    Jag tror säkert att det finns en risk att använda sk försvarsspray. Träffar du fel kan säkert förövaren bli än mer aggressiv....och du utsättas för ännu starkare våld.

    Men.....använder du försvarsspray, och träffar rätt, så kan du alla gånger klara dig undan ett överfall, och eller, en våldtäkt. Svårt att råda här, allt beror, som alltid, på rådande omständigheter.

    Jag rekommenderar i vart fall folk(även män) att "alltid" ha försvarsspray lättillgänglig. Och bra löparskor.
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
Svar på tråden Har du använt försvarsspray?