Min partner är en bezzerwizzer!
OMG jag känner så igen mig! du beskriver typ min relation.. jag har exakt samma situation förutom att jag inte kastar saker runt mig ;)
Min sambo driver mig till vansinne och jag kan inte ändra på honom eller få honom att förstå... det har gått så långt att jag tar sinnes ro tabletter för att inte reagera på allt bullshit mansplaining som kommer ifrån honom ( det hjälper) men det är fan inte okej jag vet det själv... men när han sätter igång så tänker jag alltid a ja jag ska försöka att låta det gå in i ena örat och ut ur andra örat men det är fan inte lätt för de känns som att jag låter honom gå och trampa över hela mig om du förstår.
JAG är 40 år!!!! förstår du? sjukt va?!! men tyvärr kan jag inte göra slut med honom för just den saken även om min stolthet säger fuck him big time...
Han har många andra bra egenskaper som är helt underbara men just bezzerwisser fasonerna är det jag typ hatar hos honom..
Jag har inga råd tyvärr, är han den typen så går det inte att ändra på honom.
Du förstår inte hur mycket jag kände igen mig i din text! Min sambo är en själv utnämnd expert inom ALLA områden, till och med inom det jag jobbar med när han håller på med något helt annat... enligt mig inte så intelektuellt stimulerande, i stundens hetta så vill jag bara gör slut på en gång typ.. och oftast så är det skit saker.
Försök att bara va tyst och låta honom hålla show om du kan <3