Inlägg från: Anonym (:)) |Visa alla inlägg
  • Anonym (:))

Ont i hjärtat. Svårt att andas.

Anonym (Jag) skrev 2019-11-11 12:01:37 följande:
    Har under ungefär 10-15 min haft en smärta kring vänster sida, som det kommer från hjärtat eller i närområdet. Det känns som ett knivstick eller liknande så fort jag andas in djupt eller rör på mig hastigt.

Är 30, kvinna, vältränad, normalvikt ska tilläggas. Har haft liknande förut men aldrig så ihållande som nu. Är det allvarligt eller sådant som alla får?
    Låter mer som om du har en liten muskelbristning. Ring 1177. 
  • Anonym (:))
    Anonym (Jag) skrev 2019-11-11 12:34:48 följande:
    Tack för era svar, det var uppskattat av er att ni tog er tid. Smärtan har gått över och jag tror att det berodde på något felläge i muskeln, kramp vid revbenen eller något. Plötsligt kände jag att något hoppade rätt i bröstet när jag andades in och smärtan släppte omedelbart.

Tror att det var ofarligt faktiskt då ingen smärta kändes i armen, inget illamående eller annat. Återkommer det igen ska jag kontakta vården absolut, men nu känns allt som vanligt efter det att det hoppade rätt.
    Om man som kvinna är orolig över hjärtat så ska man ha i åtanke att den klassiska känslan av  bälte över bröstet och att det strålar ut i vänster arm har med män att göra. Kvinnlig hjärtattack kan ta sig heeelt andra uttryck. Bara så du vet till nästa gång. 

Det har funnits kvinnor som endast känns sig risiga, trötta och illamående och det har senare visat sig vara en hjärtinfarkt. 

Så kvinnor bör vara lite mer lyhörda för sina symptom. 
Svar på tråden Ont i hjärtat. Svårt att andas.