• Kritan19

    Varannan vecka bra o varannan vecka inget alls..

    Hej! Jag har träffat en 3 barns pappa ( vi har träffats i drygt 1 år) med mer än fullt upp varannan vecka. Och hans barnfria vecka så ses vi mellan 2-4 ggr. Och även den veckan är han involverad i barnens hobbyn mm. Han är en helt fantastisk pappa tycker jag. Det tråkiga är bara att vi knappt hörs av på hans barnvecka. Jag begär inte så mkt utan skulle bara önska att han kunde höra av sej nångång eller kunna svara på mina meddelanden. Han glömmer säger han ibland...O det är ju inte helt omöjligt! Hans barn vet ännu inte om att jag finns. Och inte ens hans vänner. Jag tycker att det bör ju snart gå lite mer framåt.. Begär jag för mkt? När vi ses känns allt superbra, han är väldigt kärleksfull o så. Men jag mår dåligt emellanåt , för att vi knappt hörs. Jag känner att han verkligen gillar mej. Men kan jag få tips hur jag ska klara av den där tystnaden från honom när vi inte ses. Jag har själv vuxna barn , han o jag är lika gamla. Men han skaffa sej barn sent i livet. Hur gör ni som är i samma sits som jag?

    Tacksam för tips!

  • Svar på tråden Varannan vecka bra o varannan vecka inget alls..
  • Ful Anka

    Han glömmer ingenting, han skiter i det eller prioriterar annat.


    This is my life and I don't care
  • 2barnsmorsan

    Utgå från hur du vill ha det i ert förhållande för att må bra. Om du behöver tätare kontakt än vad ni har nu för att må bra o relationen så är det rätt för dig.

    I så fall: Prata med honom om det, förklara vad dina behov i detta steget av ert förhållande är. Om han kan tillmötesgå dig, toppen. Om han inte vill det så får du fundera på om du kan må bra i relationen så som den är just nu.

  • Kritan19

    Delvis prioriterar han annat, då han har 2 barn m diagnoser oxå. O sen är han oxå ledare för 2 av barnens idrotter. Så minst 5 ggr i veckan är det i idrottshallen han hänger. Men hade det inte känts så bra när vi ses så hade jag tröttnat för längesen...

  • 2barnsmorsan
    Kritan19 skrev 2019-11-11 18:21:17 följande:

    Delvis prioriterar han annat, då han har 2 barn m diagnoser oxå. O sen är han oxå ledare för 2 av barnens idrotter. Så minst 5 ggr i veckan är det i idrottshallen han hänger. Men hade det inte känts så bra när vi ses så hade jag tröttnat för längesen...


    Jo fast nu handlade väl trådstarten om att du ville att förhållandet skulle gå framåt. Vilket är en rimlig önskan efter ett år, såvida ni inte vill fortsätta hålla det på dejtingstadiet i evighet.

    Och för det andra om att han inte svarar på dina meddelanden under sin barnvecka. Vilket han definitivt har tid med oavsett hur mycket han gör. Han är ju såklart inte upptagen varje minut hela veckan.

    Är du nöjd med exakt hur det är så låt det vara.

    Men det verkar ju inte som det eftersom du ber om råd?

    Jag tycker verkligen inte du ska vara rädd för att vara öppen med hur du vill ha det i relationen. Alldeles för många, speciellt kvinnor, går med på att männen bestämmer alla regler kring förhållandet utifrån sina liv som om kvinnans eget liv och egna önskningar inte finns.

    Ni är två i ert förhållande. Inte en. Ta åtminstone reda på om ni vill detsamma för ert förhållande i framtiden och är ungefär lika mycket investerade i er relation.
  • Kritan19

    Jag är tacksam för er feedback. Jag vill absolut att det ska gå framåt. Men funderade oxå på hur andra har det som är i samma sits som jag ! Hur klarar man av den ensamma veckan osv?!

  • 2barnsmorsan
    Kritan19 skrev 2019-11-12 08:37:50 följande:

    Jag är tacksam för er feedback. Jag vill absolut att det ska gå framåt. Men funderade oxå på hur andra har det som är i samma sits som jag ! Hur klarar man av den ensamma veckan osv?!


    Jag har själv barn varannan vecka så jag har varit i din mans situation. Nu idag är jag sambo med min nya. Men under det första året då vi inte bodde ihop ännu så pratade vi i telefon varje kväll när mina barn hade somnat och så skickade vi alltid godmorgon jag älskar dig-sms varje morgon när vi vaknade.
  • Ascendere
    Kritan19 skrev 2019-11-11 18:21:17 följande:

    Delvis prioriterar han annat, då han har 2 barn m diagnoser oxå. O sen är han oxå ledare för 2 av barnens idrotter. Så minst 5 ggr i veckan är det i idrottshallen han hänger. Men hade det inte känts så bra när vi ses så hade jag tröttnat för längesen...


    Om det känns bra när ni ses tycker jag du ska jobba på att vara glad och nöjd åt den tid ni får tillsammans, och göra den så bra som möjligt. Njut av livet!
  • Morre

    Jag tycker du ska fundera på varför du inte klarar att han inte hör av sig. Om han har det väldigt intensivt under sina barnveckor, varför inte bara låta det vara? Njut av din ensamma tid och gör roliga saker som du uppskattar. Lägg fokus på detta istället för på honom under dessa veckor.

  • 2barnsmorsan
    Morre skrev 2019-11-12 18:15:26 följande:

    Jag tycker du ska fundera på varför du inte klarar att han inte hör av sig. Om han har det väldigt intensivt under sina barnveckor, varför inte bara låta det vara? Njut av din ensamma tid och gör roliga saker som du uppskattar. Lägg fokus på detta istället för på honom under dessa veckor.


    Det man behöver fundera på är vilket förhållande man vill ha. Om man är helt okej med att bara höras och ses varannan vecka är det såklart inget problem

    men om man mår dåligt av det, tycker det är tråkigt eller vill att förhållandet ska bli mer seriöst på sikt. Så bör man ju fundera på om det är rätt person att vara ihop med.

    Det handlar inte om att klara av eller inte klara av något utan att erkänna för sig själv vilket sorts förhållande man vill ha. Om man måste klara av saker i ett förhållande som man mår dåligt av så är det inte rätt förhållande.
Svar på tråden Varannan vecka bra o varannan vecka inget alls..