Inlägg från: AniieeHär |Visa alla inlägg
  • AniieeHär

Excel hjälp

Enklast är ju om du helt enkelt sätter ett minustecken framför den nya utgiften.

If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • AniieeHär

En väldigt enkel budget- och utgiftslog:

If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • AniieeHär
    Mom2be262 skrev 2019-11-11 21:20:52 följande:

Förstår nog inte riktigt, jag får samma resultat som jag nämnde i Ts men minus framför...

Vad har du faktiskt matat in i dina celler? Bara siffror rakt av?
  • AniieeHär
    Mom2be262 skrev 2019-11-11 21:34:42 följande:
    Såhär:

B17 = bara siffror

C17 = bara siffror

D17 = B17 - C17

På kolumn E fastnar jag.. Där vill jag kunna skriva 50 en gång och den räknar bort 50 från C17, nästa gång 25 så att den totalt räknar bort 75 men då skriver den bara över så att det blir 50...
    Ja, nej, jag tror att du gör det svårare för dig än det behöver vara (du kommer behöva lägga till celler i uträkningen varje gång du skiver in en ny utgift). Gör som i mitt exempel istället.
  • AniieeHär
    Såhär:

B17 = bara siffror

C17 = bara siffror

D17 = B17 - C17

På kolumn E fastnar jag.. Där vill jag kunna skriva 50 en gång och den räknar bort 50 från C17, nästa gång 25 så att den totalt räknar bort 75 men då skriver den bara över så att det blir 50...
    Ja, nej, jag tror att du gör det svårare för dig än det behöver vara (du kommer behöva lägga till celler i uträkningen varje gång du skiver in en ny utgift). Gör som i mitt exempel istället.
  • AniieeHär
    Såhär:

B17 = bara siffror

C17 = bara siffror

D17 = B17 - C17

Eller.... du kan helt enkelt fylla i autosumma d17 och markera e-kollumnen.

Svar på tråden Excel hjälp