• Ricky52

Män i kvinnokläder

Anonym (Camilla) skrev 2020-02-17 18:47:31 följande:

Klart du ska ha en feminin kavaj. Satsa på en välskräddad klassisk. Den kan du kombinera med det mesta. Både att klä upp och mera casual. Accessoarerna bestämmer nivån och så klart med vad du kombinerar med. Glöm inte skorna. De kan stjälpa vilken outfit som helst. Överjobba inte. Snygg make up och en dutt parfym - klart!

Hejsan igen Anonym ( Camilla)!
    Jo nu har jag köpt mig en snygg kort kavaj som jag tycker om.
    Vi pratade på att ha en snygg blus till. Vad tycker du jag skall ha enfärgad
    blus eller någon med färg. Är lite i valet och kvalet så jag är väldigt tacksam om lite hjälp i från dig igen
    Du pratade på knyt blus och så skulle det passa till kavajen tycker du? 

Kavajen är svart

Hälsningar Ricky 
    Kvinnliga kläder
  • Ricky52
    Anonym (Camilla) skrev 2020-02-29 20:30:21 följande:

Vad härligt att du hittat en kavaj. Det beror alldeles på vilket tillfälle du ska klä dig för. Finns klädkod? Hur vill du föra dig och hur du vill uppfattas. Vad du än gör klä dig inte som ett -?-

Har du hittat en vardagsstil? Dress up och dress down. Håll koll på modemagasin.

Knytblus är det ultimata feministiska plagget. Å en hyllning.

Hejsan igen Anonym(Camilla)
    Det som jag tycker är snyggt då är ju den här kavajen och en lagom lång Skinn kjol med fickor baktill och två fejk fickor fram med dragkedja.
    och så klart så skall man ju ha strumpbyxor till detta.

Jag vill uppfattas som normalt och snyggt klädd så att säga och inget överdrivet
    som du sa.

Skall kolla på om jag kan få tag på någon snygg knyt blus.
    Jag tycker du är jätte snäll som vill vägleda mig vad som är rätt eller fel i klädväg
    Jo jag glömde att säga dig att jag har och så fått tag på en sådan omlott blus eller vad man kallar det.

Men det får även bli en knytblus och så. Skall kolla på det till helgen igen.

Tack fina du att du hjälper mig.

Mvh. Ricky
    Kvinnliga kläder
  • Ricky52
    Anonym (Camilla) skrev 2020-04-01 08:11:30 följande:

Hur går det för dig Ricky?

Hoppas allt är väl och du hittat fler outfits du trivs i!

Också nyfiken på hur du fixar hår och make up?

Till Dwight vill jag bara säga - fjöl av och flytta till det perfekta samhället. Gärna långt söderut eller ännu varmare ställe.

Hejsan anonyma Camilla!

Jo det går bra med kläderna. Jag tror jag har funnit nåt som jag tycker passar min nya stil. jag försöker att hitta fler kläder som jag kan ha även under sommaren när det blir lite varmare. Då är det kvinnliga kläder som gäller och så. Jag har köpt lite underkläder och så som jag tycker är snyggt och BH till det. jag tycker du är super snäll som vägleder mig i kvinnliga kläder vad som passar bäst så  att säga. 

Tack ännu en gång Cammilla.
    Kvinnliga kläder
  • Ricky52
    Anonym (Camilla) skrev 2020-04-01 08:11:30 följande:

Hur går det för dig Ricky?

Hoppas allt är väl och du hittat fler outfits du trivs i!

Också nyfiken på hur du fixar hår och make up?

Till Dwight vill jag bara säga - fjöl av och flytta till det perfekta samhället. Gärna långt söderut eller ännu varmare ställe.

Hej igen! Jag glömde att svara dig på make up och hår. Ja du hår hehehe då får jag nog skaffa en peruk i så fall och make up så brukar jag ha lite läppstift och maskara. Resten så är jag inte så bra på att sminka mig. Där skulle jag nog behöva lite hjälp med i så fall för att det skall bli bra och snyggt. Ni kvinnor är ju suveräna på att sminka er snyggt tycker jag.

Mvh. Ricky
    Kvinnliga kläder
  • Ricky52
    Anonym (Camilla) skrev 2020-05-12 19:17:03 följande:

Hej Ricky!

Skönt att höra att du börjar hitta din stil. Nja alla kvinnor är inte bra på smink. Börja så smått. Kolla youtube på tutorials. Men de kan vara lite tillkrånglade med en miljon produkter. Vill du dölja skäggstubb eller kanske ha skägg ändå. Vet inte men Makeup store har kurser där du får fina produkter. En öppensinnad salong ska kunna ge dig tips och trix. Så du får se hur fin du blir.

I mitt grundkit har jag foundation, rouge, mascara, ögonbrynspuder och lätt läppstift. Två fjutt parfym och sedan klar!

Lycka till och berätta gärna hur det går!

Kram C

Hejsan Camilla! Jag vill göra ett inlägg här hos dig igen angående kvinnokläder. Vad anser du om att jag går över mer och mer till kvinnliga kläder i stället för manliga. jag tycker det finns mycket fint att köpa. men det vore trevligt att höra vad du tycker. För du är den enda här som jag kan prata med och du förstår mig.

När det gäller smink å så så var det en hel del att kolla på på Youtube som du sa.
    Skall kolla lite mer på det och sedan höra mig för vad som skulle passa mig bäst å så.

Kram Ricky Cool
    Kvinnliga kläder
  • Ricky52
    Anonym (Ja!) skrev 2020-05-21 20:52:57 följande:

Jag vill bara säga att jag blir så glad av den här tråden. Jag känner att jag smyger lite på er eftersom jag läser men inte kommenterar. Men jag blir faktiskt väldigt glad av att följa din resa med att hitta din stil, och glädjeämnen är det ont om för mig just nu.

Kram

Hejsan på dig Anonyma (Ja!) Trevligt att du är med och läser om min resa.
    jag skickar och så en kram till dig.

Mvh. Ricky
    Kvinnliga kläder
  • Ricky52
    Anonym (Camilla) skrev 2020-05-21 22:31:57 följande:

Hej igen!

Jag tycker du ska följa ditt hjärta vad gäller kläder oavsett om de tolkas som manliga eller kvinnliga. Du ska vara bekväm och tillfreds. Vad är din dröm och mål med att använda typiskt kvinnliga kläder. Något du bara gör i hemmets trygga vrå eller slutet sällskap? Har du för avsikt att leva som kvinna fullt ut i samhället. Alltså en fråga om könsidentitet. Hur vill du definiera dig i framtiden? Alltså det spelar egentligen ingen roll. Här är det faktiskt jag som är intresserad. Kalla det yrkesskada eller nått. Klart jag funderar om det handlar om sexualitet, identitet eller nått mittemellan. Finns ju massor av olika varianter. Det absolut viktigaste är att DU mår bra!

Så roligt att du hittat bra tutorials. Tycker det är kul att kolla jag men då på nail art. Att varsamt visa dig vägen är av omsorg. Om det är rätt väg vet inte jag. Bara du.

Sedan vill jag skicka en stor varm kram till Ja! som följer här lite i smyg. Välkommen säger jag!

Allt gott /C

Jo då Camilla du har visat mig den rätta vägen för mig och det tackar jag jätte mycket för. När det gäller kvinnliga kläder så vill jag liksom känna mig fin i dom kläderna inte nåt med sexualiteten att göra. Så jag brukar gå och kolla lite i dom affärerna som finns här om det kan finnas nåt snyggt man kan köpa. jag är mest förtjust i skinnkjolar och skinnbyxor några snygga toppar och kavajer o.s.v. 
    Kvinnliga kläder
  • Ricky52
    Anonym (Camilla) skrev 2020-05-22 12:37:39 följande:

Men tack själv! Klart du ska shoppa plagg som du känner dig fin i. Min lite ofina fråga går ju lite längre än till sexualitet. Mer nyfiken på hur du ser på dig själv. Vilka av de kön du mestadels identifierar dig. Om du är officiell när du bär kvinnliga kläder. Eg skit sak samma. Det är min nyfikenhet och som du förstår, lyssnar och diskuterar jag det mer än gärna.

Ha en härlig helg!

Hejsan Camilla!
    Jo det är väll det kvinnliga könet jag identifierar med så att säga. Men jag är väll lite feg ännu att gå ut och visa mig i kvinnliga kläder. Men jag försöker att gå på sådana ställen där det inte är så mycket folk typ att jag får känna mig fram och sedan fortsätta vidare tills det känns ok.

Och så vill jag säga så här att jag tycker det är roligt att sitta och diskutera detta ämne med dig för du är verkligen en trevlig dam att sitta och prata med.

Jag skickar en lite helg kram till dig.

Mvh. Ricky
    Kvinnliga kläder
  • Ricky52

Men tack själv! Klart du ska shoppa plagg som du känner dig fin i. Min lite ofina fråga går ju lite längre än till sexualitet. Mer nyfiken på hur du ser på dig själv. Vilka av de kön du mestadels identifierar dig. Om du är officiell när du bär kvinnliga kläder. Eg skit sak samma. Det är min nyfikenhet och som du förstår, lyssnar och diskuterar jag det mer än gärna.

Ha en härlig helg!

Hejsan Camilla!

En kort fråga till dig. Vad tycker du om att jag skall ta det stora steget  liksom vara officiell när jag har kvinnliga kläder? Hur ser du på det?

jag känner mig själv snygg i dom kläderna tycker jag.

Mvh. Ricky
    Kvinnliga kläder
  • Ricky52

Ha en härlig helg!

Hejsan Camilla!

En kort fråga till dig. Vad tycker du om att jag skall ta det stora steget  liksom vara officiell när jag har kvinnliga kläder? Hur ser du på det?

jag känner mig själv snygg i dom kläderna tycker jag.

Mvh. Ricky
    Kvinnliga kläder
  • Ricky52
    Anonym (Camilla) skrev 2020-05-30 16:40:12 följande:

Hallå R!

Om du känner dig bekväm och vill vara officiellt kvinna så go girl! Börja där du känner dig bekväm. Har du kontakt med andra? Med i facebook grupp eller på andra forum med personer med samma intresse? För att få stöd och viss trygghet i att gå ut. Sen har ju jag som urbota nyfiken en massa frågor och funderingar som inte lämpar sig här eftersom en del idioter måste in och spy galla.

Jag tror du fixar det här galant!

Kanske ska jag pm dig för djupare diskussion. Men det bestämmer du om du vill.

Ha en fortsatt fin helg!

Hej Camilla! Nej jag har inte kommit så långt att jag har kikat om det finns någon grupp på Facebook som har samma intresse. Men jag kan säga så här i alla fall att det är väldigt fint av dig att du stödjer mig i detta. Och så vill jag säga att det inte är alls urbotat. Kan vara intressant att diskutera lite olika saker ja som inte andra bör ha reda på. Visst kan vi pm a varandra.

Kram på dig så länge.
    Kvinnliga kläder
  • Ricky52
    Anonym (Camilla) skrev 2020-05-30 16:40:12 följande:

Hallå R!

Om du känner dig bekväm och vill vara officiellt kvinna så go girl! Börja där du känner dig bekväm. Har du kontakt med andra? Med i facebook grupp eller på andra forum med personer med samma intresse? För att få stöd och viss trygghet i att gå ut. Sen har ju jag som urbota nyfiken en massa frågor och funderingar som inte lämpar sig här eftersom en del idioter måste in och spy galla.

Jag tror du fixar det här galant!

Kanske ska jag pm dig för djupare diskussion. Men det bestämmer du om du vill.

Ha en fortsatt fin helg!

Hej Camilla! Hur är läget med dig? jag tänkte på om vi skulle fortsätta där vi slutade. Du pratade på att pm a mig. Skulle vara intressant och diskutera vidare om detta som vi pratade på. Kram på dig så länge.
    Kvinnliga kläder
  • Ricky52

Ha en härlig helg!

Hejsan Camilla! länge sedan man hörde nåt i från dig. Vi satt och pratade vid sidan av av den här tråden. Skulle vilja prata mer med dig. Hör av dig när du ser detta.

kram. Ricky
    Kvinnliga kläder
  • Ricky52

Ha en härlig helg!

Hejsan Camilla!
    Hur är det med dig? Det var ett tag sedan vi pratades vid om kvinnliga kläder.
    Kvinnliga kläder
Svar på tråden Män i kvinnokläder