• Tue 12 Nov 2019 16:07
    1810 visningar
    7 svar
    7
    1810

    Mat på Danderyds förlossning

    Födde barn där för 5 dagar sen. Och mamman får mat gratis. Tyckte maten var riktigt bra. Varm mat lagad från grunden i kök. Jag bodde på Mörby hotell(bb hotell) efter förlossningen och då ingick frukost lynscha middag kaffe te salladsbuffé bröd mm mm mm för mig. Pappan får betala dock. Vet inte hur mycket då jag bodde ensam på rummet med bebisen då vi har äldre barn som pappan behövde vara med. Sköna sängar på rummen. Riktiga hotellsängar. Klart du kan ta med mat men känns onödigt när det ingår för dig.

  • Tue 12 Nov 2019 16:09
    #4

    Under själva förlossningen är man kanske inte så sugen på mat. Men man blir erbjuden dricka och smörgåsar. Nu tog det 4,5h allt som allt för mig detta gång så hann inte äta. Var helt upptagen med att föda barn och klara av värkarna.

  • Tue 12 Nov 2019 16:11
    #5

    Under själva förlossningen är man kanske inte så sugen på mat. Men man blir erbjuden dricka och smörgåsar. Nu tog det 4,5h allt som allt för mig detta gång så hann inte äta. Var helt upptagen med att föda barn och klara av värkarna.

  • Tue 12 Nov 2019 16:43
    #7
    Hallonpaj83 skrev 2019-11-12 16:26:27 följande:

    Ah okej, Ja men då vet jag det ! Det är sant man kanske inte har lust direkt för värsta brakmåltiden när man har förlossningsvärkar. Tänkte väl mest om det blir en riktig långkörare där.

    Tack så mycket för era svar!


    Ja jag tror inte det är några problem med något att äta om det skulle ta lång tid. Men ofta får man inte stanna om man inte är öppen minst 4cm och har regelbundna aktiva värkar. Och då är man inte så sugen på mat. Har fött 6 barn nu och inte en enda gång har jag känt för att äta mat under värkarna. Visst choklad saft och något annat att knapra på för att hålla orken kan vara bra. Men jag ville mest dricka. Men såklart det är olika det med vad man vill.
Svar på tråden Mat på Danderyds förlossning