• Anonym (Kaffedraken)

    Kan inte polisen se vem det är som gjort anmälan/ringt in?

    När polisen ringde mig för att prata gällande en anmälan  så sa han att det var jag som gjort anmälan men i själva verket var det en vän till mig,  kan inte polisen se vem det faktiskt är som ringt? 
    Hon ringde alltså pga oro då hon trodde att en person kunde skada mig.

    Polisen verkade inte tro mig när jag sa att det inte var jag som hade ringt.

  • Svar på tråden Kan inte polisen se vem det är som gjort anmälan/ringt in?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (sho) skrev 2019-11-12 16:21:23 följande:

    När polisen ringde mig för att prata gällande en anmälan  så sa han att det var jag som gjort anmälan men i själva verket var det en vän till mig,  kan inte polisen se vem det faktiskt är som ringt? 
    Hon ringde alltså pga oro då hon trodde att en person kunde skada mig.

    Polisen verkade inte tro mig när jag sa att det inte var jag som hade ringt.


    Fråga polisen. 

    Men polisen kan oftast se från vilket nummer en anmälan kommer ifrån.

    Men spelar det någon roll vad polisen tror? Berätta vad som hänt, vad du gjort och råkat ut för. 
  • Anonym (Kaffedraken)
    Kjell2 skrev 2019-11-12 16:25:12 följande:

    Fråga polisen. 

    Men polisen kan oftast se från vilket nummer en anmälan kommer ifrån.

    Men spelar det någon roll vad polisen tror? Berätta vad som hänt, vad du gjort och råkat ut för. 


    Ja alltså jag sa ju att det inte var ja och han verkade inte tro på det. Han var ganska otrevlig så jag avslutade samtalet ganska snabbt. Jag bara antog att dom kunde se så förstod inte riktigt varför han sa så.
  • Anonym (Kaffedraken)

    I anmälan brukar det stå vem som är anmälare om det inte är målsäganden själv. Men det beror ju på vad den som tagit emot anmälan skrivit.

    Om du ringer om pågående brott och det skickas ut en patrull så kan man se vilket nummer som ringt, men det samma system som anmälan.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (M) skrev 2019-11-12 16:50:43 följande:

    I anmälan brukar det stå vem som är anmälare om det inte är målsäganden själv. Men det beror ju på vad den som tagit emot anmälan skrivit.

    Om du ringer om pågående brott och det skickas ut en patrull så kan man se vilket nummer som ringt, men det samma system som anmälan.


    Gäller det också om anmälan inkommer via 112? Han kanske inte hade kollat igenom det så noga, han hade inte koll på att det fanns två anmälningar. Eller han nämnde den inte.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (sho) skrev 2019-11-12 17:00:34 följande:

    Gäller det också om anmälan inkommer via 112? Han kanske inte hade kollat igenom det så noga, han hade inte koll på att det fanns två anmälningar. Eller han nämnde den inte.


    Fråga polisen. 112 har nummerpresenation och reggar vilket nummer
  • Anonym (Kaffedraken)
    Kjell2 skrev 2019-11-12 17:07:15 följande:

    Fråga polisen. 112 har nummerpresenation och reggar vilket nummer


    Jag har inte vågat ringa upp därför jag slängde ut en fråga här.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (sho) skrev 2019-11-12 17:12:53 följande:

    Jag har inte vågat ringa upp därför jag slängde ut en fråga här.


    Samla mod, det är inte farligt
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (sho) skrev 2019-11-12 17:00:34 följande:

    Gäller det också om anmälan inkommer via 112? Han kanske inte hade kollat igenom det så noga, han hade inte koll på att det fanns två anmälningar. Eller han nämnde den inte.


    Det finns alltså en anmälan, det är den som utredaren ser. Vem som ringt 112 syns i ett annat system, i en annan handling än anmälan. I det systemen går sällan utredaren in.

    Vad spelar det för roll för dig? Ringde polisen upp direkt efter att din vän ringde 112?
Svar på tråden Kan inte polisen se vem det är som gjort anmälan/ringt in?