Inlägg från: Anonym (Miss Brukare) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Miss Brukare)

    Två kraftiga psykoser senare är jag friskförklarad. Min historia.

    Det var en lång historia men väldigt detaljerad trots att det hänt under påverkan av droger.

    Jag har missbrukat i mer än 15år. Har lyckats fungera som en normal person under hela tiden. Först för två år sedan så dog jag av en överdos. Det var födelsedagskalas för mig som mina föräldrar hade anordnat och jag kände först en värmekänsla i hela kroppen som gick upp i huvet så att mina glasögon immade igen, när jag satte mig i bilen för att köra dit.

    Min dotter var med i bilen. Vi stannade till på ett köpcentrum för att handla en grej och då kom samma värme igen och jag minns inget mer. Jag vaknade upp i min dotters famn nån minut senare. Överallt runt mig stod människor. Jag förstod inte vad som hänt men sa att allt var bra. Jag trodde att jag var stressad pga skilsmässa.

    Satte mig i bilen igen och körde mot mina föräldrar och samma värme kom hela tiden. När jag kom fram och precis kommit innanför dörren så svimmade jag igen. Mina föräldrar ville att jag skulle lägga mig och vila men jag sa att jag mådde bra. Vi åt middag och det blev allt mer frekvent med värmen i kroppen. Jag gick med på att lägga mig i deras säng.

    Alla kom in för att ge mig mina presenter och då blev allt svart.

    Jag minns att jag hörde min bror skrika att jag skulle andas, och jag kände att de tryckte på mitt bröst men ögonen gick inte att öppna och jag hade ingen känsel i kroppen.

    När jag till slut vaknade så stod ambulanspersonalen runt mig, mina föräldrar grät och alla var chockade. Jag hade varit död i 7minuter.

    Först ville jag inte åka med till sjukhuset men min mamma grät och vädjade åt mig att lyssna. Tur var väl det. Mitt hjärta hade tagit stryk av alla droger och nu orkade det inte pumpa mer.

    Låg på sjukhus i två veckor med vak dygnet runt. Hade en jävla abstinens och ville då och där bara dö.

    Sen den dagen är jag ren. Men min kropp är som en 90-årings. Har opererat mig flera gånger men kommer att dö medelålders.

    Man tänker inte längre än vad näsan räcker när man är ung och dum. Man tror inte att det ska hända en, bara andra. Men det hände mig. Mina nära och kära blev chockade när de fick veta att jag var missbrukare.

  • Anonym (Miss Brukare)
    Cj3893 skrev 2019-11-13 13:33:10 följande:

    Fyfan va hemskt det låter. Det värsta tyckte jag var att se mina föräldrar gråta innan jag lämnades till psyk igen efter en permission. Då fattade jag hur mkt jag skadat dem med mitt beteende osv. Idag är jag psykosfri sen 5år, med en helt annan syn på livet. Att se mina nära och kära må bra och slippa oroa sig är en oerhörd vinst.


    Ja det är oftast för anhöriga man kämpar vidare. Det är väldigt egoistiskt att avsluta sitt liv. Tar man droger så leker man med livet som insats, fast man förnekar det i stunden.

    Mitt hjärta rusade för att hålla igång kroppen, det var därför jag blev så varm. Men när det inte orkade mer så stannar det och står bara stilla och darrar och då får hjärnan inget syre och man svimmar av eller får plötslig hjärtdöd.

    Jag har missbrukat cannabis också. Tack och lov ger det inte någon speciellt jobbig abstinens i jämförelse med benso eller opiater.

    Skönt att du ser ljust på livet idag och vill vara drogfri. Har du ofta sug?

    Jag tänker på tabletter dagligen eftersom jag är så skruttig och bara vill ha bort ångesten och smärtan, men vet att det innebär en säker död om jag börjar igen. Det går inte att testa en gång, då är man fast direkt.
Svar på tråden Två kraftiga psykoser senare är jag friskförklarad. Min historia.