• Eje2016

    Missa jag ägglossningen?!

    Hej! Vi har gjort massa olika försök att bli gravida och inget har funkat. Men till slut ett halv år med metarformin och en kur letrazol (4styken) funka och jag fick äntligen ägg som växte! Jag fick en ovitrelle spruta. Självklart skulle jag bort just den helgen... tog den torsdag kväll, hade sex torsdag och fredag morgon. Hem på söndagen (var för trött) sex på måndag. Jag trodde heltid att ägglossningen skulle komma inom 24 timmar (som min läkare sa) men sen har jag läst 36-48... hade super ont i äggstockarna på lördagen kan jag ha missat allt.. att de kom på söndagen sen och det inte blev något :( känner mig så ledsen..

  • Svar på tråden Missa jag ägglossningen?!
  • Eje2016
    Tessaloniki skrev 2019-11-13 06:10:38 följande:

    Spermierna kan överleva i flera dygn i livmodern så det är nog inte någon fara :)


    Tack jag är sååå nervös och nojig för allt nu.. dum fråga kanske men jag vill veta allt! Kan det vara svårare för spermierna att överleva om man badar tre dagar i streck? Kan de sköljas ut? Haha..

    känner mig skit dum men vill bara veta...
  • Tessaloniki
    Eje2016 skrev 2019-11-14 06:10:30 följande:

    Tack jag är sååå nervös och nojig för allt nu.. dum fråga kanske men jag vill veta allt! Kan det vara svårare för spermierna att överleva om man badar tre dagar i streck? Kan de sköljas ut? Haha..

    känner mig skit dum men vill bara veta...


    De kan inte sköljas ur :)

    sen kanske värmen från vattnet har någon effekt, ex om man badar väldigt hett och att det då kanske blir för varmt där inne för att de ska må bra. Det rekommenderas ju t.e.x att man ska undvika att bada väldigt varmt när man är gravid. Men ta det med en nypa salt, det är bara spekulationer från min sida :)
Svar på tråden Missa jag ägglossningen?!