• Go o gla

    Tips för varm, go, och praktisk bärjacka

    Det börjar bli dags att tänka på alla inköp som skall göras inför bebis födsel. Jag är sor förespråkare över att bära barn. För många år sedan (13) hade jag en ergo bärjacka, men den var rätt bylsig och inte så varm som jag önskat. Efter två sommarbarn där emellan är det dags för en vinterbebis igen och jag behöver veta vilken bärjacka jag skall satsa på. Tänkte köpa den i Sverige när där på besök, alt om nätköp låter mej få den skickad till Spanien...

    Så, då tiderna gått ser jag att det nu finns en hel bärjackejungel där ute vilket gör valen för en förbryllad mamma blir lite svårare. Hens, jag vänder mej till er. :)

    Söker en snygg, varm och go bärjacka som man kan ha för att bära både på rygg o mage under en bra tid. Helt ok med att den har lager, dvs man kan anpassa den lite efter icke-gravid, gravid, bärande och efter årstider, detta är dock inget krav.

    Vilka erfarenheter har ni och vilka jackor rekommenderar ni, speciellt som fungerar för vinterbärande?

    Tack för svar.

  • Svar på tråden Tips för varm, go, och praktisk bärjacka
  • Go o gla

    Postar svar som referens ifall ngn annan letar jacka. Köpte en Kowari som jag är supernöjd med från Wombat & Co. Fungerar både som ickegravid, gravid och för att bära barn med både fram och bak. Kommer som två jackor i en, så passar olika väder och vind! Kanonnöjd! :)

  • Lillflickan

    Jag själv tog min egen jacka som är en skön, varm och lätt dunjacka. Sen hittade jag en jacka på begagnataffär som hade en passande dragkedja för en billig peng som jag slaktade och gjorde en egen panel av. Fungerar jättebra! Blev både billigare och bättre än det blivit om jag köpt.

    Inget avancerat att sy heller. Klippte en bit från dragkedjan på båda sidorna och sydde ihop de sidorna som inte hade dragkedjorna. Sydde på en skön kant längst upp och ett foder på insidan. Ingen skönsömnad direkt men tillräckligt snyggt om man inte granskar så noga. Tog bara ett par timmar.

    Går säkert att göra både snyggare och bättre om man vill. Tex du luva till barnet, men tycker att det är smidigare med mössa ändå så den lilla kan titta runt utan att fastna i luvan.

  • Jemp

    Vad använder du för bärdon?

    Jag har en vinterjacka från bonprix (internetbeställd) som jag är nöjd med. Varm och skön, bra pris och funkar bra för oss. För både mage och rygg (vilket inte alla i samma märke är). Rätt stor i storleken. Har också en softshell därifrån för enbart magbärande. Jag bär främst i sele. Läser ibland kommentarer om att bonprix har öppningen för barnet långt ner. Inga problem för mig som sagt men kanske om man bär sjal eller onbu på rygg.

    Angelwings rekommenderas ofta men är engelskt.

Svar på tråden Tips för varm, go, och praktisk bärjacka