Hej! Det är inte enkelt att fastställa en ev. mjölkallergi då det kan visa sig på flera sätt. På min dotter blev det prickar från hjässan ner till bröstet, likt hormonprickar fast mer nässelutslagsliknande. Detta skedde när hon var bara någon månad eller så. Hon hade enroma kaskadkräkningar dessutom. Jag slutade med mjölk i min egen kost och vips så försvann alla prickarna och kaskadkräkningarna försvann (dock fortsatte kräkningar men det är en annan historia; se nedan).
På BVC var dom väldigt skeptiska och trodde på hormonprickar, vilket det inte är. Jag testade min dotter igen, nu vid 6 mån, och gjorde en upptrappning via min kost, dag 6 (med lite mjölk i min kost, 1dl) då fick hon nässelutslag men då satt det mer vid armveck, böjveck och runt blöjan, mage och rygg. Slutade tvärt och utslagen försvann. Hon är blodprovstestad och det visar ingenting. Tyvärr är det så att blodproven inte är helt tillförlitliga.
Kräkningarna som fortsatte brydde sig inte heller BVC om nämnvärt eftersom "hon går upp i vikt". Ja, men hon fick upp mängder av magsaft och till slut efter div utredningar så fick hon diagnosen reflux och får nu typ LOSEC-medicin.
Jag tycker absolut att du ska pröva att hålla dig helt mjölkfri under 2v för att se om det hjälper. Glöm inte att tillsätta kalcium (finns Calcitugg på Apoteket). Kan rekommendera att söka på nätet tex. allergi.nu eller allergisidan.com
Lita på dig själv och din instinkt.
Lycka till!