• solhatten

    Ni som kräks i tidig graviditet

    Från vilken vecka började ni kräkas? Var det då bara på morgonen eller under dagen med?

  • Svar på tråden Ni som kräks i tidig graviditet
  • Lilant

    Vecka 7 i alla mina graviditeter har jag börjat må illa spydde en gång fösta graviditeten (ma) andra (mf vecka 7) så spydde inget, nu graviditet nummer 3 har jag spytt som fan både dag å natt mår konstant dåligt och har svimmat två gånger :)

  • Lilant

    Glömde säga att första graviditeten som slutade i ma vecka 12 så mådde jag bara illa fram till vecka 9 då barnet dog då :(

  • lillainna

    Med första barnet i v 10 tror jag till v14 ungefär, med denna graviditet från v 6-7 till v 18, och har ännu problem med lite illamående ibland, är i v31.

    Spydde lite när som under dagen.

  • syntharen

    Med barn 2 och 3 började jag spy runt v 8 (började må illa i v 5-6), när som helst på dygnet, men mest på morgonen och färre gånger på kvällen och aldrig på natten. Med barn 2 spydde jag regelbundet flera ggr om dagen till v 25, en gång om dagen till v 35 och mådde sedan prima tills han behagade komma ut i v 41+6. Barn 3 kräktes jag till v 30 och mådde illa varje dag tills hon plockades ut med planerat snitt i v 38+5. Barn 1 mådde jag bara illa fram till v 16 kanske och därefter bara lite halvdåligt tills han föddes v 39+0.

  • fyrasnartfem

    Började må illa i vecka 6 alla graviditeter (utan missfallet då som kom mitten av vecka 6). Första började jag kräkas nästan direkt, men väldigt oregelbundet. Ibland gick det en hel dag utan och ibland spydde jag från morgon till kväll. Gick över i vecka 13. Andra började jag spy direkt, en gång på morgonen och en gång vid lunch varje dag till vecka 15 ungefär. Nu med trean är jag i vecka 15 (men var i vecka 14 i två veckor för blev flyttad ;)) och mår fortfarande illa, men bara spytt kanske 6-7 dagar totalt men väldigt utspritt.

  • 2barnsmorsan

    I min första graviditet var jag illamående från och till under hela graviditeter. Men mådde sämst och kräktes mest mellan ca v.6 och v.17.

    Illamåendet var konstant hela dagarna och jag kunde kräkas när som helst. Jag undrade ofta varför det ofta kallas morgonillamående för jag kunde lika gärna spy på kvällarna och dagarna som morgonen.

    Det var en lättnad att sova.

    Vid graviditet nr 2 mådde jag endast illa mellan v.6 och v.12. Spydde bara enstaka gånger.

Svar på tråden Ni som kräks i tidig graviditet