• Anonym (TS)

Borde äktenskapsbrott bli olagligt i Sverige?

Vad tycker ni? Tycker ni att det ska ge böter eller fängelse?

• Svar på tråden Borde äktenskapsbrott bli olagligt i Sverige?
  • Anonym (Charlotte)

Nej, det tycker jag inte. Jag ogillar otrohet, men tycker att det skulle vara fel om det leder till böter eller fängelse. Känns inte som något lagen bör lägga sig i.

• Anonym (S)

Vad betyder det? Vad är din definition av vad som skulle innefattas i ett sådant brott?

Jag tolkar det som att du menar otrohet, och svaret är absolut inte.

• Anonym (TS)
    Anonym (Charlotte) skrev 2019-11-15 19:04:25 följande:

Nej, det tycker jag inte. Jag ogillar otrohet, men tycker att det skulle vara fel om det leder till böter eller fängelse. Känns inte som något lagen bör lägga sig i.

Då kanske färre är otrogna.
  • Anonym (anonym)

Tja, varför inte? Vi har redan en ''nanny state'', i Sverige. 

• Anonym (TS)
    Anonym (anonym) skrev 2019-11-15 19:06:19 följande:

Tja, varför inte? Vi har redan en ''nanny state'', i Sverige. 

Vad menar du?
  • Anonym (anonym)
    Anonym (TS) skrev 2019-11-15 19:07:00 följande:
    Vad menar du?
    Från wiki:
    Nanny state is a term of British origin that conveys a view that a government or its policies are overprotective or interfering unduly with personal choice. The term "nanny state" likens government to the role that a nanny has in child rearing.
  • Anonym (TS)
    Anonym (anonym) skrev 2019-11-15 19:09:01 följande:

Från wiki:

Nanny state is a term of British origin that conveys a view that a government or its policies are overprotective or interfering unduly with personal choice. The term "nanny state" likens government to the role that a nanny has in child rearing.
    Men förstår fortfarande inte vad du menar med att regeringen styr personliga val?
  • neverpreggo

Är inte så korkad att jag tror att det är bra att lägga mer arbete på polisen och mer personer i fängelse så nej. Otrohet är mellan berörda parter, inte rättssystemet.

• klyban
    Anonym (TS) skrev 2019-11-15 18:51:14 följande:
    Vad tycker ni? Tycker ni att det ska ge böter eller fängelse?

Nä, för det är löjligt och barnsligt att ge böter/fängelse för vart man använder sitt kön.
    Låter som man har problem med moral, enda är skilsmässa om man är missnöjd med sin partner.
    Så påtvinga en sådan, för det skulle mer följa "brottet".

hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
Svar på tråden Borde äktenskapsbrott bli olagligt i Sverige?