• Tom torp

    "pity sex"

    Är en man i 30 års åldern, lever ett relativt vanligt "svensson" liv. Bor tillsammans med min fru som jag ha varit gift med i 2 år snart och våra 2 underbara barn. Trots att vi är så olika med våra tycken och saker vi gillar (vi bruka normalt skämta om hur vi avskyr diverse saker så just därför måste den andre älska dem) så älskar vi varandra väldigt mycket. 
    Precis som så många andra så älskar jag sex och för mig så fins det nästan inget som är för mysigare än att få vara någon nära och, utesluta omvärlden och bara finnas här och nu med den man älskar. 
    Problemet är bara att hon är sällan upphetsad och hon vill i princip aldrig ha "sex" längre. Trots detta så så har vi ändå "pity" sex där hon vet att jag har stora lustar. Till en början när problemet började så var det okej även fast jag visste att samlagen inte var helt ömsesidigt (var inte så roligt men mitt behov av närhet var stark). På senare tid när jag visar mina lustar och att jag önskar att ha henne så bruka jag oftast mötas med en kall respons där hon fortfarande är okej att jag kan göra det jag vill med hennes kropp men inte mer än så. Inte ovanligt när jag brann som mäst för att vara henne nära att jag möttes med suck, ord som "är du inte klar snart" eller "varför tar det en sån tid". Gånger när hon helt och hållet satt och titta på kläder på hennes telefon medans jag gjorde mitt bästa att väcka upp hennes intresse och känsla för att vara nära mig med. 
    Har försökt prata om det men hon hon har inget intresse alls att prata om det och bruka vanligtvis sluta med att hon blir irriterad över att jag ens nämner vårt sexliv. Försökt mycket, provat med leksaker, sex filmer, olika ställningar men oftast så fort jag hör hennes sucka eller få en kommentar som den tidigare nämda så får jag en tung känsla i magen och jag sloknar på någon sekund och de är bara att avbryta för jag kan helt enkelt inte avsluta när hela erektionen är som borta med vinden.
    Idag så har jag slutat försöka, jag har övergått till att ta hand om mig själv även fast jag bara släcker en bråkdel av mina lustar när jag gör det själv.  Jag hatar mig själv att jag vill så mycket trots att jag vet att hon enbart har ställt upp på grund av att jag vill även fast de är långt från det jag önskar. Vill inget mer än att ha ett brinnande genuint sexliv med min älskade.
    Råd och tips uppskattas !
    /Tom
  • Svar på tråden "pity sex"
  • Anonym (Hon)

    Det låter som att hon aldrig varit så värst intresserad av sex från början. Låter som En kombination av att hon har ett skamfullt förhållande till sex där hon tycker könsvätskor är äckliga och inte vågar släppa taget och vara aktiv i sexlivet. Unga tjejer blir så skammade kring sitt eget kön och matade med Hora vs Madonna ideal att många unga kvinnor börjar sitt sexliv som väldigt hämmade. Det i sig leder till dåligt sex. Vilket leder till att lusten går ner.

    Detta i kombination med att ni varit ihop ett tag och den initiala spänningen och lusten som kommer av att vara nykär har försvunnit.

    Det kan ju absolut bli bättre, er son är ju liten så det är ju rätt vanligt med svackor när man har småbarn.

    Men ska ert sexliv bli bättre krävs det ändå att din fru också vill att det ska bli bättre. Vill hon inte så är det ju inte mycket att göra åt saken.


    Tom torp skrev 2019-11-17 03:05:20 följande:

    Wow... aldrig gjort ett inlägg tidigare där jag har pratat om om mina problem och känslor förr och ni lyckades bra med att få mig verkligen få en tanke ställare. Även fast tanken på att hon skulle se mig som en vän högg till som en kniv djup inom mig så är det absolut inte omöjligt... :( kan hoppas de är en svacka med.. inge p-piller just nu. Varit förr men inte sen sonen kom.

    Vi träffades för 8 år sen, flytta ihop för 5 år sen, gift i 2. Äldsta dottern är 3 och en färsk son som snart är 1. Hon har aldrig varir den aktiva under akten, jag var hennes första men jag har haft lite tidigare erfarenhet. Många gånger har jag önskat att jag inte varit hennes första, att hon hade hunnit med någon före mig. Trots att hon alltid visste om så visade hon svartsjuka mot händelser före jag träffa henne. Idag så är det inget problem längre lyckligtvis.

    Hon äcklas av kroppsvätskor av alla slag, nysning, svett, saliv och inte ens hennes egna moders mjölk m.m. vi har haft mer samlag än vad vi har haft erotiska kyssningar vilket lett till att en riktigt mysig kyss för mig idag är nästan lika erotisk som själva akten. Jag har alltid gilla att ge oral, älskar att se hur mina ansträgningar motags med djupa andetag, stön, ofrivilliga rörelser och till slut bara explodera i en okontrollerbar orgasm. Men för tidigare nämda själ så händer det extremt sällan och har aldrig fått detsamma tillbaka. Jag önskat att vi skulle haft sammarbete med men hon vill som alltid vara den som får allt och inte anstränga sig. Ställningar som sätter krav på att hon ska röra på sig vara väldigt kort där hon skyller på trötthet i kroppen/musklerna. det är nästan alltid samma gig för oss och ser till att hon kommer med 95% av gångerna (om det inte går för henne så bruka jag inte äns göra färdigt själv heller). Önskat variation men när man inte få bli svettig, inge oral eller tung kyss, inget där hon är på topp så är man begränsad... jag har fått henne till att börja möta mig i rörelserna vid skedning eller lite bakifrån men inte mer än så. Tanken slagit mig att hon kanske vill bli dominerad men de är tyvärr bland det mäst avtrubbande för mig där jag hellre vill mysa, gosa och gemensamma mjuka smekningar.

    Allt detta är hur vårt sex liv normalt har sätt ut sen vi träffades och sen började problemet efter dottern kom och blivit mer å mer. Så inte de mäst passionerade säng livet men de var iaf uppskattat av oss båda förr.


  • Anonym (Olika)

    Jag har oxå haft ?pity sex? för vår relations skull, eller för min mans skull. Har helt dödat min sexlust för honom. Har fortfarande lust men onanerar hellre. Att se sin partner tycka sin egen lust är så viktigt att den hellre har sex med ngn som inte vill istället för att försöka väcka ömsesidig lust är sjukt avtändande.

    Har påtalat så många gånger vad jag behöver och allt han kommer med är att det är viktigt för honom med sex. Känner mig som ngt han har för att tömma sig i eftersom resten av mig är oviktig. Och ju mer han tjatar om sin lust ju mindre lust får jag.

    Kanske känner din tjej som jag?

  • Tom torp
    Anonym (Hon) skrev 2019-11-17 08:06:15 följande:

    Det låter som att hon aldrig varit så värst intresserad av sex från början. Låter som En kombination av att hon har ett skamfullt förhållande till sex där hon tycker könsvätskor är äckliga och inte vågar släppa taget och vara aktiv i sexlivet. Unga tjejer blir så skammade kring sitt eget kön och matade med Hora vs Madonna ideal att många unga kvinnor börjar sitt sexliv som väldigt hämmade. Det i sig leder till dåligt sex. Vilket leder till att lusten går ner.

    Detta i kombination med att ni varit ihop ett tag och den initiala spänningen och lusten som kommer av att vara nykär har försvunnit.

    Det kan ju absolut bli bättre, er son är ju liten så det är ju rätt vanligt med svackor när man har småbarn.

    Men ska ert sexliv bli bättre krävs det ändå att din fru också vill att det ska bli bättre. Vill hon inte så är det ju inte mycket att göra åt saken.


    Ligger något i det, hon berätta att hennes mormor hade kommit på henne i ung ålder när hon hade suttit och undersökt/lekt med sig själv och fått en ordentlig utskällning att sånt skulle hon inte syssla med, de suttit kvar länge förmodligen. Frun är äldre än mig med 2 år och med tanke på att jag var hennes första så är de ett ganska tydligt tecken på att hon inte haft hög längtan.

    Får igen hoppas de vara är en fas och att hon kan öppna upp sig mer och prata om det här för mig är det ett problem som de är idag men är villig att jobba på det om hon känner sig villig
  • Tom torp
    Anonym (Olika) skrev 2019-11-17 08:25:33 följande:

    Jag har oxå haft ?pity sex? för vår relations skull, eller för min mans skull. Har helt dödat min sexlust för honom. Har fortfarande lust men onanerar hellre. Att se sin partner tycka sin egen lust är så viktigt att den hellre har sex med ngn som inte vill istället för att försöka väcka ömsesidig lust är sjukt avtändande.

    Har påtalat så många gånger vad jag behöver och allt han kommer med är att det är viktigt för honom med sex. Känner mig som ngt han har för att tömma sig i eftersom resten av mig är oviktig. Och ju mer han tjatar om sin lust ju mindre lust får jag.

    Kanske känner din tjej som jag?


    Kanske, vad är de du behöver då?

    Jag vill inget annat att få henne lika eller nästan lika i den hela som jag är men hitills så vill hon inte alls prata om vårt samliv :( hon bli bara arg och tycker att jag är tjatig idags läget iallafall
  • Anonym (Tindra)
    Tecum skrev 2019-11-16 15:32:49 följande:

    Hon är inte attraherad av dig längre, du är bara en kompis och en medarbetare i projektet familjen. Då hon varken vill erkänna problemet eller ta tag i det måste du agera och tänka på dig själv. Separation är den naturliga lösningen, annat är att föreslå öppet förhållande eller att du skaffar dig en älskarinna. Innan du tar till dessa drastiska medel kan du prova att göra henne svartsjuk, nämna andra kvinnor i uppskattande ordalag, skaffa eller hitta på en kvinnlig vän, smussla lite med mobilen osv. Nu tar hon dig för given, hon behöver väckas ur den villfarelsen. 

    Kanske hon också är missnöjd och funderar på separation, det lär visa sig om du agerar.


    Skulle du ha gett samma råd om det gällde dina föräldrar?
  • Tecum
    Anonym (Tindra) skrev 2019-11-17 14:13:53 följande:
    Skulle du ha gett samma råd om det gällde dina föräldrar?
    Ja, varför skulle jag inte det menar du? Sex är en av de grundläggande pelarna i en relation, om inte det fungerar riskerar allt att rasa.
  • Anonym (Förstår)

    Ni har två små barn som jag förstod det. Det är inte helt ovanligt att sexlivet hamnar på sparlåga under småbarnsåren. Det är mycket annat som tävlar om tiden då. Kvinnor har generellt sett en längre "startsträcka" innan sex och hon, kanske, inte riktigt kommer dit när det är mycket att jonglera med samtidigt i form av jobb, förskola osv.

    Kanske kan det vara en del av problemet? Sen är det ofta så att män vill ha sex först vilket ger en känsla av närhet och samhörighet. Kvinnor vill ofta först ha närhet för att det sedan leder till sex. Olika sätt "tända" helt enkelt. Kanske även det spelar in? Du vill ha sex för det skänker en känsla av mesighet. Hon vill först ha mysighet och sedan sex?

    Hursom så tror jag att ni borde gå till någon och prata om det. Det är uppenbart ett problem för dig. Om din fru inte ens vill gå och prata om det så har ni definitivt ett problem. Så farligt är det inte att söka hjälp att hon inte borde kunna följa med på ett eller några inledande samtal?

    Lycka till och hoppas det löser sig

  • Anonym (Tindra)
    Tecum skrev 2019-11-17 14:47:31 följande:

    Ja, varför skulle jag inte det menar du? Sex är en av de grundläggande pelarna i en relation, om inte det fungerar riskerar allt att rasa.


    Så du hade alltså sagt till din pappa att han skulle skaffa en älskarinna? Skulle du göra så mot din mamma?? Jag tror dig inte !!
  • Tecum
    Anonym (Tindra) skrev 2019-11-17 17:38:06 följande:
    Så du hade alltså sagt till din pappa att han skulle skaffa en älskarinna? Skulle du göra så mot din mamma?? Jag tror dig inte !!
    Om jag mot förmodan vetat så mycket om deras sexliv hade jag sagt till dem att ta tag i problemen, var så säker!
  • Anonym (Hmmm....)
    Tecum skrev 2019-11-16 15:49:18 följande:
    Prova att läsa trådstarten innan du kommenterar nästa gång. Då hade du sett att TS både försökt prata med henne om vad hon gillar och att han numera lämnar henne i  fred och "tar hand om sig själv". 
    De har haft "pity sex" dvs hon har låtit TS använda sin kropp. Blir bara värre av det och det har det ju blivit också.
  • Anonym (Hmmm....)
    Anonym (Olika) skrev 2019-11-17 08:25:33 följande:

    Jag har oxå haft ?pity sex? för vår relations skull, eller för min mans skull. Har helt dödat min sexlust för honom. Har fortfarande lust men onanerar hellre. Att se sin partner tycka sin egen lust är så viktigt att den hellre har sex med ngn som inte vill istället för att försöka väcka ömsesidig lust är sjukt avtändande.

    Har påtalat så många gånger vad jag behöver och allt han kommer med är att det är viktigt för honom med sex. Känner mig som ngt han har för att tömma sig i eftersom resten av mig är oviktig. Och ju mer han tjatar om sin lust ju mindre lust får jag.

    Kanske känner din tjej som jag?


    Det var EXAKT som min väninna beskrev det. Jag tror att hon tyvärr hittat en älskare nu.
  • Anonym (Pff)

    Tycker ni ska söka professionell hjälp för att prata ut om det ordentligt. Blir ju inte bra för relationen att ha den obalansen, och vem vet vad som ligger bakom att hon inte vill sexa?

  • Tecum
    Anonym (Hmmm....) skrev 2019-11-18 12:05:36 följande:
    Det var EXAKT som min väninna beskrev det. Jag tror att hon tyvärr hittat en älskare nu.
    Men då är det inte sexlusten som saknas utan attraktionen till partnern, precis som jag skrev. Det kan givetvis vara hans fel att attraktionen dött.
    Därför blir det så fel när kvinnor talar om att deras lust är borta. Det är i allmänhet lusten till deras man som är borta, inget annat, och det måste de våga erkänna både för sig själva och för partnern.
  • Anonym (Hmmm....)
    Tecum skrev 2019-11-19 20:37:15 följande:
    Men då är det inte sexlusten som saknas utan attraktionen till partnern, precis som jag skrev. Det kan givetvis vara hans fel att attraktionen dött.
    Därför blir det så fel när kvinnor talar om att deras lust är borta. Det är i allmänhet lusten till deras man som är borta, inget annat, och det måste de våga erkänna både för sig själva och för partnern.
    Det där är givetvis olika, men för många tror jag att det är lusten till partnern som avtagit. Kan vara hans fel, som för min väninna. Kan vara bådas fel. Om man haft sex när man inte velat egentligen tror jag att det kan drabba både lusten till partnern och lusten över huvud taget.

    Det bästa rådet är nog att gå och prata med en sexolog. Man kan gå både var för sig och tillsammans.
Svar på tråden "pity sex"