• Stolt Farsa

    Har du kallat din partner för "idiot"

    Ja, har du gjort det och ångrar du dig? Ska man behöva leva med att ens bli kallad för det en enstaka gång?

  • Svar på tråden Har du kallat din partner för "idiot"
  • Långbenopluto

    Givetvis inte, vi är vuxna människor i vårt förhållande.

    NEJ, man ska inte stanna med en sån omogen person, som inte kan ha en vuxen konflikt.

  • Drottningen1970

    Kallade mitt ex det. Många gånger.

    Nu lever vi inte tillsammans. Anledningen till att vi inte lever tillsammans är inte för att han ska slippa kallas idiot, utan för att jag ska slippa leva med en idiot.

    Så sammanfattningsvis ska man inte kalla ickeidioter för idiot. Man ska inte leva med nån man tycket är en idiot. Och om man är en idiot så får man finna sig i att bli kallad idiot.

  • Bibbidi

    Ja det har jag gjort, i stundens hetta när jag har varit riktigt arg. Det är givetvis inte okej men jag skulle ljuga om jag inte erkände att jag har gjort det. 

  • Anonym (Ja, ofta)

    Ja, jag kallar honom för det ofta. När han är en idiot, vilket är ofta. Men han är min idiot, och jag älskar honom inte mindre för det.

  • Trx

    Jag tycker inte det är så farligt någon enstaka gång och om det är i stundens hetta. Man bråkar ibland och säger saker man inte menar, det bästa är att gå vidare, förlåta och inse att varken ens partner eller en själv är perfekt. 

  • AndreaBD
    Trx skrev 2019-11-16 14:10:52 följande:

    Jag tycker inte det är så farligt någon enstaka gång och om det är i stundens hetta. Man bråkar ibland och säger saker man inte menar, det bästa är att gå vidare, förlåta och inse att varken ens partner eller en själv är perfekt. 


    Det är fel tänkt. Relationen blir sämre lite i taget av sånt. Du märker det inte varje gång, för att det går långsamt. Man har inte rätt respekt för varandra när man väl säger såna saker. Någonstans kan jag förstå att det händer om man är ung och impulsiv, men när folk i medelålder också gör det, så är det så himla onödigt. 

    Vi säger aldrig något elakt till varandra. Det går faktiskt att låta bli
  • Trx
    AndreaBD skrev 2019-11-16 14:27:43 följande:
    Det är fel tänkt. Relationen blir sämre lite i taget av sånt. Du märker det inte varje gång, för att det går långsamt. Man har inte rätt respekt för varandra när man väl säger såna saker. Någonstans kan jag förstå att det händer om man är ung och impulsiv, men när folk i medelålder också gör det, så är det så himla onödigt. 

    Vi säger aldrig något elakt till varandra. Det går faktiskt att låta bli
    Om det inte sker ofta så tror jag faktiskt inte det stämmer. Ett elakt ord mot 10 000 fina uppskattande meningar och handlingar kommer inte förstöra en relation.
  • Anonym (-)

    varje dag, vi kallar också varandra Bitch, hoe, slut, dicksucker :) och nej, det är inte i bråken vi använder detta, utan kan bara vara att vi står i köket och lagar mat och smiskar den andra och säger "Flytt på dig, bitch". När vi bråkar slutar det med att vi går till varsitt rum en stund och sen sätter oss och pratar om det :)

Svar på tråden Har du kallat din partner för "idiot"