Anonym (putsa) skrev 2019-11-19 13:34:51 följande:
För att ofta är han inget offer och vet själv om det, utan det finns andra dolda motiv till att försöka få det att verka så. Det är lätt att bli förbannad på sånt. Men det idealiska är såklart att bemöta det sakligt istället.
Fast jag har under min tid på FL försökt ta upp situationer där jag som man på allvar känt mig felaktigt behandlad.
Då tar sig folk oftast kvinnor rätten att bara för att de TROR det på nytt är en kille som är ute efter att provocera att förstöra, trycka ner och hoppa på.
Om de inte gör det så försöker man till varje pris få mig att förklara allt i detalj för att sen göra ALLT i sin makt för att motbevisa hur jag inte kan känna som jag gör.
Hur i hela världen kan man få ovanstående till att vara ett civiliserat beteende? Och hur i hela världen ska man som man kunna få utrymme att diskutera något där JAG känner mig felaktigt behandlad när det kommer till könsskillnader utan att bli så smutskastad för det?
När det händer så behöver man inte bara stå ut med att för det första känna sig nere för att man känner sig felbehandlad, man behöver dessutom stå ut med att bli nedtryckt i smutsen av andra på FL som sågar det du kommer. Bara för att dem inte tycker likadant eller det inte stämmer i deras värld.
Men man vill aldrig seriöst lyssna på varför jag känner som jag gör, eller ens vilja förstå min situation. :(
Inte konstigt man tappar tron på kvinnor som jag gjort. Inte konstigt jag tror att de är ute efter mitt blod.
Inte konstigt jag tror att kvinnor har en hemlig agenda för inte ens när man kommer med något jag mår dåligt över så får man inte schysst beteende tillbaka BARA för att området råkar handla om könsskillnader.
Jag tror faktiskt på allvar att kvinnor har gått ihop i en pakt för att vinna poäng genom att stoppa alla försök till att män på något sätt ska få något utrymme i debatten om könsskillnader!