• Kiiwii90

    Resa Thailand innan/under IVF?

    Jag undrar om man får resa till Thailand ism IVF? Vi har planer på att åka februari 2020 med min familj då både jag och sambon fyller jämt det året. Men nu kom jag över information om zikaviruset och viss info säger att man måste vänta 6 månader efter att man kommit hem innan man kan göra äggplock/insättning. Jag kommer gå sönder om jag inte kommer kunna påbörja ivf i början av året som det är planerat.....

    Snälla har någon här info?

  • Svar på tråden Resa Thailand innan/under IVF?
  • LoveRain

    Verkar vara så att du måste vänta 6-8 månader efter du kommit hem från Thailand. WHO rekommendera att man väntar minst 2 månader med att bli gravid efter att befunnit sig i riskområden för Zika.

  • SvenOlsson
    Kiiwii90 skrev 2019-11-19 20:43:03 följande:

    Jag undrar om man får resa till Thailand ism IVF? Vi har planer på att åka februari 2020 med min familj då både jag och sambon fyller jämt det året. Men nu kom jag över information om zikaviruset och viss info säger att man måste vänta 6 månader efter att man kommit hem innan man kan göra äggplock/insättning. Jag kommer gå sönder om jag inte kommer kunna påbörja ivf i början av året som det är planerat.....

    Snälla har någon här info?


    Jag skulle ta det säkra före det osäkra och skippa resan. Ni fyller ju jämnt om tio år igen, då kan ni ta med barnen på Thailandsresan också
  • Kiiwii90
    SvenOlsson skrev 2019-11-20 11:00:12 följande:

    Jag skulle ta det säkra före det osäkra och skippa resan. Ni fyller ju jämnt om tio år igen, då kan ni ta med barnen på Thailandsresan också


    Jo absolut men själva resan är planerad sen ett år tillbaka så har jag otur kan vi inte planera om detta och måste skjuta upp ivf till våren.. Det känns verkligen skit jobbigt att göra det och men känner att jag inte kan pausa livet helt heller :(

    Det känns mer förnuftigt att ta denna resa som en sista innan småbarnsåren börjar för då kommer vi definitivt inte komma iväg på ett tag. Hans dotter och kusin fyller 10 också det här året så det blir en speciell semester som vi inte kan skjuta upp i 10 år...
Svar på tråden Resa Thailand innan/under IVF?