Inlägg från: Anonym (2a grav 1a barn) |Visa alla inlägg
  • Anonym (2a grav 1a barn)

BF augusti 2020

Hej! Jag plussade i fredags på BIM -3. Första barnet andra graviditeten, fick en ofostrig grav i våras. Är nu livrädd för nytt missfall :/

Detta var mitt test i fredags em, alltså inte morgonurin. Misstänker att jag hade ägglossning tidigare än jag trodde. Innan mitt missfall hade jag regelbunden mens men efter har den hoppat väldigt mycket!

Jonniie skrev 2019-12-01 08:17:56 följande:
    Ja det verkar som att du kanske hade ÄL 4-5 dagar tidigare än vad du trodde :) Grattis vad kul!
    Tack! Intressant det här med att försöka bli gravida... Förra månaden körde jag med äl-stickor och vi låg ofta och inget hände. Denna månaden har vi knappt haft sex och det tar sig ändå Förvånad Kroppen är allt bra märklig....
    FruA2019 skrev 2019-12-01 09:08:02 följande:

Bim idag och nu blev det mer verkligt. Är faktiskt gravid :)

Funderar på när jag ska berätta för mig chef, jobbar inom hemtjänsten och det är rätt tungt till o från. Mycket uppe på fötterna/cyklar. Mycket tunga lyft och dåliga ställningar för kroppen. När skulle ni berättat?

Grattis! Vad roligt. Själv har jag BIM imorgon (även om jag misstänker tidigare ägglossning då jag redan är v 2-3 med CB).
    Gällande din chef är det svårt. Själv hade jag nog inte velat berätta förrän jag är närmre v 12, men eftersom du har ett tungt jobb så kanske det är bättre tidigare? Rådfråga din BM :) 

Återigen stort grattis! :)

Hej! Tog nytt test idag på BIM -1. Antingen måste min ägglossning varit ofantlig tidig annars börjar jag bli orolig för att det är en mola eller något :/

trettioplustre skrev 2019-12-01 14:33:28 följande:

Mola? Varför skulle det vara konstigt att plussa en dag innan bim?

Inte konstigt att plussa tidigare men förra graviditeten hade jag inte ens ett så starkt plus på BIM+5 (slutade förvisso i MA i v9 så kanske inte bästa att jämföra med) men i fredags (BIM-3) testa jag med CB veckoindikator som då sa 2-3 veckor. Anledningen att jag ens tänker på det är att man ofta har mycket högre hcg då samt att en kollega till mig har haft det. Annars hade jag nog aldrig ens fått upp det i min hjärna.
    Anonym (CC) skrev 2019-12-01 14:47:45 följande:

Har alla som är här nu och vill blivit insläppta i fb gruppen?

Inte jag! Hur skickar man pm?
Svar på tråden BF augusti 2020