Inlägg från: Soon2beMrs |Visa alla inlägg
  • Soon2beMrs

BF augusti 2020

Hej!

Helt ny på FL så har inte koll på hur det fungerar! Hittade bara tråden och blev sugen på att hoppa in!

Plussade i onsdags (27/11) på BIM-5 och har haft en fin stegring sen dess, enligt mina beräkningar så är BF någonstans runt 10 augusti. Jag har ett barn född 2010 sen tidigare, men det är min sambos första. :)

• Soon2beMrs
    trettioplustre skrev 2019-12-01 17:45:41 följande:

Vad kul! Då har du och jag liknande situation, jag har ett barn fött början av 2011 men det här blir sambons första barn om allt går vägen :)

Kul att hitta någon i liknande situation! Min sambo säger "vårt barn" om dottern men såklart inte samma att kliva in som bonuspappa som att vara med helt från början. :)
  • Soon2beMrs
    Anonym (CC) skrev 2019-12-01 18:09:17 följande:

Har pmat alla här som ville gå med i FB gruppen

Jag hoppar också gärna in i fb-gruppen! :)
  • Soon2beMrs
    Anonym (EK 123) skrev 2019-12-02 01:38:19 följande:

Hej! Plussade 28/11 ! Hoppar in här i tråden !

Bara jag eller finns det fler som känner en rejäl yrsel då & då? Det var lite så jag upptäckte min graviditet ????

Det gjorde jag några veckor i början av min tidigare graviditet med dottern, satt ganska ofta på en stol med huvudet mellan knäna för att det kändes som att jag skulle svimma om jag stod upp en stund. :)
  • Soon2beMrs
    Niila skrev 2019-12-02 21:30:29 följande:

Tänkte bara säga hej och be er hålla tummarna för mig nu..! Vi har försökt i två år och nu står jag med ingen mens och x antal gravidsymptom. Känner mig 95% säker på att jag faktiskt är gravid nu men jag vågar inte testa än. Är så rädd för att bli besviken... Kanske låter konstigt men ja, det har blivit v ä l d i g t laddat med testen för oss. Men o m det nu faktiskt är så blir bf den 7/8(!!). Hoppas att det är okej att jag hoppar in såhär och säger hej. Vill så gärna plussa och kunna dela det här med er..! Skriver när jag testat helt enkelt. Kram!

Lycka till! :)
  • Soon2beMrs
    Liteanonym skrev 2019-12-16 02:23:23 följande:

Hej på er här inne. Hur mår ni? Finns det någon här inne som har extremt illamående/ingen aptit eller som inte klarar av att äta något för att allt är så äckligt?

Har gråtit så mycket idag, är så hungrig och sugen på saker men så fort jag äter det jag är sugen på (eller typ allt jag testat äta) så mår jag så illa och spyr rakt ut. För allting smakar verkligen så äckligt. Kan inte ens äta mackor. Fick i mig lite fruktsallad och glass nu ikväll. Det är det enda jag inte fått kväljningar och spytt av men man måste ju äta mat?!?!

Hej! Jag brukar kunna få i mig grejer men spyr några gånger om dagen, försökte jobba men då spydde jag 11 gånger. Men mår sjukt illa hela tiden men blir ännu värre så fort jag tänker på mat.

Men tipset man brukar få är ät var du kan, kalla lätta saker som inte luktar brukar funka bättre. Det brukar bara vara så i några veckor och bebisen får den näring den behöver ändå.

Får du dock inte i dig någonting alls, varken ätbart eller vätska, så måste du söka vård. :)
Svar på tråden BF augusti 2020