Inlägg från: NathalieAtlanta |Visa alla inlägg
  • NathalieAtlanta

BF augusti 2020

Hej! Jag plussade igår! Ett efterlängtat pluss, första barnet, sååå spännande, svårt att förstå.

• NathalieAtlanta
    eemlo skrev 2019-12-08 01:53:17 följande:

Är det nån som stannar kvar här på FL? :) Jag har inte FB längre så att vara med i en grupp där är inte aktuellt.

Jag kommer att stanna här! Har ej facebook!
  • NathalieAtlanta

Grattis till alla! Så spännande och kul.

Är det någon som ha bivit väldigt illamående än? När drar det igång tro?

• NathalieAtlanta
    Monsterdricka skrev 2019-12-10 20:06:54 följande:

Inget illamående här, bara molvärk och trött. Förra graviditeten mådde jag inte illa alls. Hoppas jag klarar mig denna gången också :)

Skönt! Hoppas att slipper också!
  • NathalieAtlanta

Hej! En liten fråga, är det så att barnmorskan kommer kunna se på ultraljud vilken vecka man är i eller kommer man alltid att utgå ifrån de datum som man kommit fram till innan?

Tack för svar!

• NathalieAtlanta
    Rosahimmel86 skrev 2019-12-15 15:25:05 följande:

På ultraljudet så kommer barnmorskan att mäta ditt barn och då kommer hon fram till ett BF datum. Så det behöver inte vara prick samma som du har utgått från innan ;)

Okej, tack för det!
  • NathalieAtlanta
    LinneaM93 skrev 2019-12-16 17:36:47 följande:

Är det någon annan som har minskad molvärk i v.7? Är så rädd för mf igen :( känner kanske ett stick om dagen just nu om ens det... :(

Hej! Jag har minskad molvärk och är i v.7, tror inte det är någon fara :)
  • NathalieAtlanta
    Anx123456 skrev 2019-12-18 10:50:12 följande:

Idag var vi på ultraljud! Vecka 6+6! Var så nervös men ett pumpande hjärta hittades! Äntligen lite lättnad!

Fick ett ma i början av året så har varit så orolig

Åh varför fick ni ett ultraljud så tidigt? (om du inte vill svara på det förstår jag självklart)
  • NathalieAtlanta
    Jooosen skrev 2019-12-18 22:08:59 följande:

Plussade i fredags den trettonde haha! Efter 2,5 års kämpande och några ivf tog det sig äntligen. Fick gravid 3+ imorse. Så skönt!! Vecka 5+5 idag och första vul 27/12 då i vecka 7+0. Bf 13 aug! Någon annan som ligger lika? :)

Jag ligger lika! Tror jag har bf 11e Augusti!
  • NathalieAtlanta

Vi är i v.8 på julafton och vill typ berätta för föräldrar och syskon, men vet inte om vi vågar innan v.12..svårt att bestämma oss..

Svar på tråden BF augusti 2020