Inlägg från: Rosahimmel86 |Visa alla inlägg
  • Rosahimmel86

BF augusti 2020

Jag hoppar in här, plussade i morse :)

Mina symptom är att jag är sugen på "konstiga saker" som jag inte brukar äta annars.

Typ ostkaka

Sen känner jag att det molar lite längst ner i magen - jag känner mig "uppblåst"

• Rosahimmel86

Jag vill gärna vara med i den dolda FB gruppen

Skriv gärna ett PM till mig och bjud in mig (någon som kan)

<3

• Rosahimmel86
    NathalieAtlanta skrev 2019-12-15 13:25:20 följande:

Hej! En liten fråga, är det så att barnmorskan kommer kunna se på ultraljud vilken vecka man är i eller kommer man alltid att utgå ifrån de datum som man kommit fram till innan?

Tack för svar!

På ultraljudet så kommer barnmorskan att mäta ditt barn och då kommer hon fram till ett BF datum. Så det behöver inte vara prick samma som du har utgått från innan ;)
  • Rosahimmel86
    hundenhubbe skrev 2019-12-25 10:14:02 följande:

Jag plussa för 3 dagar se , är på bim +1 idag. Har massa tester kvar så tar för att se en fin ökning. Är så ovan för med alla andra graviditeter plussa jag på typ äl+10 och sen haft superstarka tester. Har dock aldrig använt graviditetskontrollens tester. Tydlig ökning idag från i förrgår men inte lika starkt som kontrollstrecket än xD är dom lite seg?

Har tydliga symtom: VÄLDIGT spända och ömma bröst, helst på kvällen. Mkt mkt mensvärk långt ner, typ på pubis xD inte i magen. Den är där mest hela tiden men mkt mer på kvällen. Aptitlöshet. Blir dödshungrig efter 1 h typ som jag ätit, äter någon tugga sen supermätt och illamående. Hosta eller nyser så får jag ont i äggstockarna xD ful hy...! Huvudvärk till och från.

(Ursäkta långt inlägg)

Jag plussade sex dagar innan BIM, men jag fick inte fullt utslag på graviditetsstickorma förrän BIM+7

Så var det lika starkt som kontrollstrecket

(Jag hade också ett par tester kvar och tänkte att det var lika bra att använda upp dom) :)
  • Rosahimmel86

Jag har också skyllt på att vi försöker bli gravida och därför dricker jag inte.

Jag misstänker att släkten misstänker något.

Vi ska berätta för dom om 3 veckor så jag får försöka undvika att umgås med dom fram tills dess :p

• Rosahimmel86

Jag är i vecka 7 och har mått illa i en vecka. Det kom smygande och har bara blivit värre och värre och i dag kräktes jag.

Nu har jag införskaffat mig både postafen och sea band så hoppas jag att det lägger sig snart.

Svar på tråden BF augusti 2020