Inlägg från: LinneaM93 |Visa alla inlägg
  • LinneaM93

BF augusti 2020

Finns det nån fb grupp? :) kommer gärna med. Gravid i v.6 (snart 7). Hade mf 2 månader sen, så hoppas detta går vägen nu :)

• LinneaM93
    sigge1235 skrev 2019-12-14 09:47:48 följande:

Ni som har BF kring 20/8, hur starka är era test och vilket använder ni? Mitt är fortfarande suddigt men tydligt, testar med babyplan. Ngn mer som har ont i ländrygg, brännande smärta då och då? Hade det vid mina mf men inte med dottern så oroar mig. Slutat blöda för nu iallafall men fortfarande orolig för mf.

Mitf bf är inte runt 20:e men kan svara ändå :) tog mitt test på bim+2 tror jag... och det var skitstarkt. Fick mf två månader sedan, då fick jag inte lika starkt. Det var lite starkare än dina, men inte lika starkt som kontrollatrecket. Det var nog en kemisk graviditet. Men alla är olika, vissa får aldrig starka utslag fast allt går toppen :) . Vissa plussar först flera vekor efter bim. Men med blödningar så blir man ju fundersam :(
  • LinneaM93

Jag vill också vara med i fb grupp!! :D vem ska man pm:a?

• LinneaM93

Jag vill också vara med i fb grupp!! :D vem ska man pm:a?

• LinneaM93

Är det någon annan som har minskad molvärk i v.7? Är så rädd för mf igen :( känner kanske ett stick om dagen just nu om ens det... :(

• LinneaM93
    NathalieAtlanta skrev 2019-12-17 19:00:36 följande:

Hej! Jag har minskad molvärk och är i v.7, tror inte det är någon fara :)

Skönt att höra! Tack :)
  • LinneaM93
    sigge1235 skrev 2019-12-17 22:00:08 följande:

Någon mer som har värk i ländryggen från och till?

Yes! Jag :)
  • LinneaM93
    Nummer14 skrev 2019-12-22 20:43:59 följande:

Hej!

Så kul att äntligen få skriva i en babygrupp!

Har försökt få barn till och från sen 2011, har 2 missfall bakom mig. Är idag i veckan 5+3.

Men är så otroligt rädd för missfall. Graviditetestet är från igår 5+2, hur såg era tester ut?:)

Är beräknad 20 augusti.

Åh va fint plus ! Underbart när det är starkt. Jag är och har varit hysteriskt rädd för missfall nu, då jag fick ett för 2 månader sen. Men nu börjat lite lugna mig (knack, knack, knack). Är i v.7+1 nu. Mig lugnande det att tänka att de flesta av graviditeterna går bra, och att symptomen börjat öka rejält nu de senaste dagarna. Mitt test såg ut såhär:
  • LinneaM93
    Nummer14 skrev 2019-12-22 20:43:59 följande:

Hej!

Så kul att äntligen få skriva i en babygrupp!

Har försökt få barn till och från sen 2011, har 2 missfall bakom mig. Är idag i veckan 5+3.

Men är så otroligt rädd för missfall. Graviditetestet är från igår 5+2, hur såg era tester ut?:)

Är beräknad 20 augusti.

Åh va fint plus ! Underbart när det är starkt. Jag är och har varit hysteriskt rädd för missfall nu, då jag fick ett för 2 månader sen. Men nu börjat lite lugna mig (knack, knack, knack). Är i v.7+1 nu. Mig lugnande det att tänka att de flesta av graviditeterna går bra, och att symptomen börjat öka rejält nu de senaste dagarna. Mitt test såg ut såhär:
  • LinneaM93
    Nummer14 skrev 2019-12-22 22:08:35 följande:

@LinneaM93 vilket fint plus!

När har du inbokat ultraljud?

Har inget än, har inskrivning 9.1. Jätte sent tycker jag? Typ v.11? Så efter det så får jag först remissen framåt till ultra. Surt
  • LinneaM93
    Anonym (Hejåhå) skrev 2019-12-22 22:40:34 följande:

Ni som är gravida, har ni konstant mensvörk eller kommer den o gpr

Kommer och går. Jag var väldigt stressad över detta i 3 veckor :D. Jag hade massor runt BIM, typ 3 dagar då. Sen försvann det o kom lite emellanåt. Men kubde gå 3 dagar emellan utan något alls. Sen plötsligt i slutet av v.7 så började det ordentligt igen och höll i sig i 3 dagar. Vaknade t.o.m på natten av smärtan. Nu har det igen lagt sig. Så kommer verkligen och går, vilket nu känns skönt faktist fast jag först var väldigt orolig då jag inte hela tiden kände nåt :)
  • LinneaM93
    Jooosen skrev 2019-12-25 14:59:23 följande:

Senaste två dagarna har ja typ känt mig som vanligt. Illamående och mensvärk känns inget. Fan va nojig jag blir :(

Ta det lugnt :) jag är i v.9 snart och mina symptom kommer och går heeela tiden. Kan vara 4-5 dagar utan molvärk och sen PANG kommer den för någon dag och försvinner igen. Samma med brösten, ömheten varierar från dag till dag. Nu har jag slutat känna efter då jag inte ORKAR längre. Jag var alldeles hysterisk de tre försa veckorna och googlade ?minskade symptom missfall? varje dag o natt. Blev tokig. Lugnade mig då jag märkte att de kom tillabaka gång på gång efter att ha varit lugnt några dagar. Går det fel så går det, vi kan inte påverka hur irriterande det än är :D. Jag är själv rädd för mf då jG fick ett två månader sedan, men men vi får se :)
  • LinneaM93
    Jooosen skrev 2019-12-26 14:05:00 följande:

Tack för ditt svar! Känner igen det där jävla googlandet... ska ju på första vul imorn så det känns som en milstolpe. Är sjukt nervös... idag mådde jag as illa på morgonen så tji fick jag! Som du säger. Man kan ju inte påverka ett skit, tyvärr! Hoppas allt går fint för dig denna gång <3

Hahah JAG VET! Och så är 50% av svaren ?för mig var det tyvärr ett missfall? o man bara ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ och är alldeles säker att det skitit sig. Haha
Svar på tråden BF augusti 2020