BF augusti 2020
Hej, plussade 3/12. Hade tidigt missfall i oktober och MA i maj. Nu håller vi tummarna för att det går hela vägen :) Har bara testat med RFSUs testsstickor. Så känner mig lite osäker på om jag vågar lita på det :-/ BF 14/8
Hej, plussade 3/12. Hade tidigt missfall i oktober och MA i maj. Nu håller vi tummarna för att det går hela vägen :) Har bara testat med RFSUs testsstickor. Så känner mig lite osäker på om jag vågar lita på det :-/ BF 14/8
Jag stannar gärna här!
Jag kan inte fatta att jag är gravid. Första barnet.
Förra månaden plussade jag med testa tidigt tester som blev svagare för varje test och så kom mensen typ BIM+1. Tidigt missfall I guess, mycket mer trådigt slem I blodet än vanligt. Då han jag bli känslosam och pirrig för att sedan bli besviken.
Men nu har jag också testat tidigt, de har blivit starkare och igår fick jag ett svagt men befintligt streck på ett vanligt test. Det fick jag aldrig förra månaden. Jag tror att jag är några dagar efter BIM nu (osäker på när ägglossningen verkligen skedde)
Känner inget i magen förutom lite punktvisa ilningar på sidorna ned mot ljumskarna till. Min kille är försiktigt glad men samtidigt rädd att det inte blir något. Hans bebislängtan är enorm. Jag längtar också men är mer rädd för hur jag ska klara det. Känns så overkligt!!!
BF 13/8 som det ser ut nu :)
Hej, en till här som plussat :) fick positivt den 29 november, och bf beräknat 6 augusti. Tredje gången jag är gravid i år, fick två missfall i somras varav den andra graviditeten upptäcktes att jag hade en enorm cysta I livmodern precis bredvid graviditeten, så är lite små rädd just nu.
Är 10:e gången jag är gravid, inga barn sedan innan och vi har precis påbörjat utredning och nu har jag plussat. Helt ofattbart. Och den här gången känns det helt annorlunda mot alla andra gånger då jag liksom känt i kroppen att något känns ?fel?. Det gör inte det nu och även om jag varken kontaktat mvc, gyn eller något ännu så känner jag ett lugn. Som att den här gången är det bara rätt.
Grattis till alla er andra, ska bli spännande att förhoppningsvis få följas åt :)
Tack! Och detsamma :) det är hemskt att gå igenom både missfall och ma, varit med om både tidiga missfall och senare ma och jag önskar verkligen ingen det! Den här gången måste det ju bara fungera :)
Ja jag känner molvärk, mår illa och är sjukligt trött. Får typ tvinga i mig mat och tvinga mig ur sängen på morgonen :) sen är ju humöret lagom svajigt, väldigt nära till både irritation och gråt :) själv då?
Ja jag håller tummarna stenhårt! Det får vara vår tur nu :)
Ja det är nog en sannolik kombination, sen blir ju kroppen rätt trött i början av en graviditet för det är en så stor omställning och kroppen jobbar som tusan :) du får äta extra D-vitamin och se till att hinna med dagsljus och vila när du kan :)
Åh vad jobbigt, det är min största rädsla just nu. Vad jobbar du med? Tänker om du har ett tungt och stressigt arbete så kanske du behöver ta det lite lugnt? Sen kan man ju också få en blödning i samband med att man egentligen skulle haft mens, när har du bf?
Jag tycker du ska försöka vara så lugn det bara går, att gravtest ändå visar starkt ser jag som ett positivt tecken för på mig så har det alltid blivit svagare och svagare i samband med blödning som resulterat i missfall så allt hopp är ju verkligen inte ute <3 Vet ej vart du bor heller men man kan ju åka till gynakuten eller akutmottagning om man är riktigt orolig vid blödning, har gjort det alla gånger och även om man får vänta många timmar är det faktiskt värt de! Man får liksom veta hur allt ligger till och kan ta det efter vad som sägs där :) har en kompis som också är gravid och hon var inne förra veckan på akuten för smärta Och extrem oro och allt såg bra ut för henne.
Är man väldigt orolig och har tex blödning och/eller ont och känner att man vill kolla så att allting är bra så får man det! Jag hoppas och håller tummarna för att allt ser bra ut i magen! Kram!
Åh vad jobbigt, det är min största rädsla just nu. Vad jobbar du med? Tänker om du har ett tungt och stressigt arbete så kanske du behöver ta det lite lugnt? Sen kan man ju också få en blödning i samband med att man egentligen skulle haft mens, när har du bf?
Jag tycker du ska försöka vara så lugn det bara går, att gravtest ändå visar starkt ser jag som ett positivt tecken för på mig så har det alltid blivit svagare och svagare i samband med blödning som resulterat i missfall så allt hopp är ju verkligen inte ute <3 Vet ej vart du bor heller men man kan ju åka till gynakuten eller akutmottagning om man är riktigt orolig vid blödning, har gjort det alla gånger och även om man får vänta många timmar är det faktiskt värt de! Man får liksom veta hur allt ligger till och kan ta det efter vad som sägs där :) har en kompis som också är gravid och hon var inne förra veckan på akuten för smärta Och extrem oro och allt såg bra ut för henne.
Är man väldigt orolig och har tex blödning och/eller ont och känner att man vill kolla så att allting är bra så får man det! Jag hoppas och håller tummarna för att allt ser bra ut i magen! Kram!
Ni som har BF kring 20/8, hur starka är era test och vilket använder ni? Mitt är fortfarande suddigt men tydligt, testar med babyplan. Ngn mer som har ont i ländrygg, brännande smärta då och då? Hade det vid mina mf men inte med dottern så oroar mig. Slutat blöda för nu iallafall men fortfarande orolig för mf.
Hej och grattis! Hur långt hade du gått när du började blöda? Hur multiverktyg blödde du? Jag är i 5+1 och har haft rosa flygningar sen i tisdags. Lite mer blod imorse men nu rosa igen. Jag är såklart också väldigt orolig då jag har två missfall bakom mig i år. Första var ett MA men i okt ett tidigt. Då fick jag rosa flytning, negativt test och sen blödning som mens. Allt inom ett par timmar. Jag testade nu på BIM -3. Ganska starkt utslag på RFSU teststickor. Två dagar senare tog jag ett digitalt som visade 2-3 veckor. När jag fick rosa flytning tog jag ett nytt men RFSU, det var tokstarkt. Det blev starkare än konstrollsträcket innan det gått 15 sekunder. Hur har dina missfall börjat? Jag har också haft ont i längdryggen till och från.