Inlägg från: Mjoa |Visa alla inlägg
  • Mjoa

BF augusti 2020

Var på VUL igår, visade att jag är i vecka 5+1 med bf 20 Aug :) vul visade inte så mycket, men att det var ett litet embryo där var det ingen tvekan om. Har sjukt ont i brösten och växtvärk i magen till och från så jag viker mig. Blir mitt 3e barn då jag har tvillingar på 4 år sen tidigare :)

• Mjoa
    Fråntretillfyra skrev 2019-12-21 19:25:22 följande:

Är det någon här som tänkt berätta om graviditeten i jul för släkten? Vilken vecka är ni i då? :)

Ska lägga en nöt i en presentask (som visar hur stort embryot är) åså skriva ett rim hade vi tänkt.
  • Mjoa
    Fråntretillfyra skrev 2019-12-22 08:28:03 följande:

Rolig idé. Vilken vecka är du i på julafton?

Bara i vecka 5+5 :)
  • Mjoa
    Nummer14 skrev 2019-12-22 20:43:59 följande:

Hej!

Så kul att äntligen få skriva i en babygrupp!

Har försökt få barn till och från sen 2011, har 2 missfall bakom mig. Är idag i veckan 5+3.

Men är så otroligt rädd för missfall. Graviditetestet är från igår 5+2, hur såg era tester ut?:)

Är beräknad 20 augusti.

Heeej, då är du och jag lika länge gångna och samma bf :D grattis!
  • Mjoa
    Nummer14 skrev 2019-12-23 10:42:39 följande:

Vad kul! Stort grattis!

Hur mår du? Några symtom?:)

Förra veckan hade jag jätte mycket mensvärk (växtvärk), nu har det lugna ned sig, men mina bröst gör så galet ont å dom har växt sjukt fort tkr jag. Åså har jag dålig aptit, men inte så mycket illamående ännu iaf. :) dudå?
  • Mjoa
    Hejida1989 skrev 2019-12-23 13:25:17 följande:

Kunde ni se några hjärtslag än? :) är nyfiken då jag snart är i v 6

Då jag var på VUL 5+1 då, då såg man inga hjärtslag men barnmorskan sa att det berodde på att det än var för tidigt :) men man såg bl.a gulesäcken, hinnsäcken och så en skugga som mest troligen var embryot :)
  • Mjoa

Herregud vilket illamående som slog till igår å håller ännu i sig. Svårt att få i mig mat, men försöker ändå. Inte kräks ännu, men de känns som bara en tidsfråga. Blä. När jag var gravid med mina tvillingar för 5 år sen så hade jag extremt illamående, hoppas jag slipper den intensiteten iallafall. Är i v. 5+6 nu.

• Mjoa
    hundenhubbe skrev 2019-12-26 23:22:11 följande:

Ni kan skriva på messenger ellrr privat meddelande här också!

Jag har skrivit till dig på messenger (heter Moa)
  • Mjoa

Alltså herregud detta illamående. Slog ner som en blixt i Onsdags å nu har jag ingen aptit å mår så illa dygnet runt.. Spyr titt som tätt för de känns som att de hjälper för stunden iallafall...blääää

Svar på tråden BF augusti 2020