Inlägg från: Zebran89 |Visa alla inlägg
  • Zebran89

BF augusti 2020

Om allt går som det ska får jag en augustibebis. Hur hittar jag Fb gruppen? Någon som kan Pma?

• Zebran89
    Fråntretillfyra skrev 2019-12-21 19:25:22 följande:

Är det någon här som tänkt berätta om graviditeten i jul för släkten? Vilken vecka är ni i då? :)

Jag ska. :) vecka 5+1 på julafton
  • Zebran89
    Soligtochfint skrev 2019-12-21 18:12:33 följande:

Hur gör ni för att få så tidiga ultraljud? I min tidigare graviditet frågade jag efter ett tidigt ultraljud men fick ett nej och sa att det gör dom tidigast i vecka 18 :(

Jag har fått gjort ett vul i v 4+0, pga sjukt ont i buken. Ska in och göra ett till i 5+0.
  • Zebran89
    Fråntretillfyra skrev 2019-12-21 21:25:10 följande:

Är med i 5+1 på julafton :D hur ska ni berätta?

Kul! Har köpt strumpor i strl 10-12 o lagt inlindade i en fin presentpåse. Du då?
  • Zebran89
    liloma skrev 2019-12-22 12:13:13 följande:

Vilka vitaminer äter ni (om ni äter)? Har ätit och äter fortfarande apoteket kvinna men tänkte jag skulle byta till gravid nu? Äter ni omega 3 eller nåt annat tillskott också? 

Äter bara folsyra nu framtill v 12.
  • Zebran89

Jag var på vul idag och jag har räknat att jag är i 5+0 idag, men blev framflyttad till 5+5. <3 så bf 18 augusti.

• Zebran89
    Hejida1989 skrev 2019-12-23 13:25:17 följande:

Kunde ni se några hjärtslag än? :) är nyfiken då jag snart är i v 6

Nä. Inget sånt tyvärr :) ska boka tid för o se hjärtslag v8-9
  • Zebran89
    Fenixfågel skrev 2019-12-25 14:30:34 följande:

Hej! Jag hoppar också in här! Så kul att kunna följas åt! Grattis till alla er som också väntar barn till augusti 2020!

Den 20 december vågade jag göra ett graviditetstest efter att mensen var försenad 10 dagar och det visade att jag var gravid! :) Är så lycklig! Känns overkligt men efterlängtat. Kände det på mig eftersom jag upplevt en del gravidsymptom så som trötthet, ömmande bröst, extrem hunger på morgonen (är aldrig hungrig direkt när jag vaknar annars haha), kännt mig kissnödig oftare och har mått lite illa. Men i övrigt känns det bra och spännande!

Det blir första barnet och vi har försökt i 4-5 månader.

Beräknad födelse 20 augusti enligt min app men vi får se efter vi träffat barnmorskan i januari.

Vad kul! Grattis! Den 18 aug har jag efter att ha gjort vul. :)
  • Zebran89
    Fenixfågel skrev 2019-12-25 14:54:46 följande:

Tack! Stort grattis, så kul! Är det också första barnet?

Japp :)
  • Zebran89
    Anonym (Bf17aug) skrev 2019-12-26 17:35:48 följande:

Vi kommer göra kub, då alla i vårt landsting erbjuds det. Visar det ngt så gör vi även nipt.

Okej. Jag erbjuds inte det så jag kommer göra nipt direkt. :)
  • Zebran89
    Rosafluff4 skrev 2019-12-30 09:36:34 följande:

Hej! Jag vill gärna vara med i en Facebook grupp! Finns det uppdelat för olika delar av Sverige eller alla är i samma?

Hur blir jag tillagd? :)

Det står ju precis ovanför din fråga?
  • Zebran89
    Pillan28 skrev 2020-01-01 08:51:11 följande:

Hej! Igår plussade jag.. både jag och min sambo är väldigt chockade???? vi har en liten tjej som blir ett nu i januari och hon var planerad i minsta detalj.. plussade som sagt igår och vet inte riktigt i vilken vecka jag är i då jag inte haft någon mens sedan dottern kom.. inte alls planerat men väääldigt välkommet! Så kul att följas åt på detta viset!!

Grattis!
  • Zebran89
    amandamandy94 skrev 2020-01-03 23:40:31 följande:

Var på VUL idag och trodde jag var 11+2 veckor men jag var 8 veckor (väldigt oregelbunden mens och PCO, 25 år), men mot min största skräck kunde hon inte se någon hjärtaktivitet... :( Fostret var så stort det ska vara i vecka 8 så det måste ha hänt inom dagarna att hjärtat slutade slå :( Har en abort bakom mig för 2 år sen så var rädd att min nästa graviditet (denna) skulle sluta i missfall. Min gynekolog kallade det för ?delayed miscarriage? för har inte börjat blöda än och valde att låta kroppen sköta det själv men om inget har hänt inom 1 vecka måste jag gå och få tabletter. Hoppas att min nästa graviditet ger mig min lilla ängel som jag längtar efter så mycket.

Åh vad tråkigt att läsa :'( beklagar verkligen.. Styrkekramar till dig!
  • Zebran89
    Anx123456 skrev 2020-01-07 21:06:56 följande:

Är det någon som är I vecka 10, eller runt vecka 10?

Jag kollar på videos och bilder där folk visar sina magar vecka för vecka och många har redan mage I vecka 10 trots att det är en första gångs graviditet?

Har ni fått en liten mage än? Blir orolig

Den mage du kan se tidigt är tarmarna som sväller. Jag ser nog ut att vara i 20 veckan om jag visar en bild på mig.. Går in i v 9 imorgon. Mina tarmar är sjukt långsamma nu och gör mig förstoppad.

Fostret är bara ett par cm stor så det är inte den som gör magen såhär tidigt.
  • Zebran89
    Sannasol skrev 2020-01-09 16:21:26 följande:

Hej!

Plussade för ca 3v sen, brösten har vuxit och är ömma sen är jag jäkligt gasig. Utöver det mår jag bra! Var och gjorde ett vaginalt ultraljud v6+2 och i hinnsäcken syntes det ett streck, gynekologen förstog inte vad det var och tyckte det inte såg normalt ut?? Kika gärna på bilden och kommentera!

Aldrig sett nåt liknande tyvärr :/ vad är planen nu? Hoppas det kommer gå bra och att det är en bebis på G
Svar på tråden BF augusti 2020