Inlägg från: Marina09 |Visa alla inlägg
  • Marina09

BF augusti 2020

Är gärna med, skönt att ha andra i samma sits att skriva med. 
    Är troligtvis i v.5, har första besöket hos BM 14/1. 

Vi har försökt sen i somras och blev båda så glada och lyckliga. Är så rädd att få missfall. 

Är verkligen tacksam och så glad över det här efterlängtade barnet, men idag och igår har allt varit nattsvart. Har gråtit konstant och blivit arg för allt. Kan inte ens vara i samma rum som min sambo och så fort han gör eller säger något blir jag vansinnig. Blir så rädd för mig själv. Kan inte hjälpa det. Är så rädd, tänk om jag kommer vara så här i 9 månader. Sån ångest. 

Någon mer som känner igen sig?
  • Marina09
    Patzy90 skrev 2019-12-28 21:25:12 följande:
    Jag blir inte arg men började stört böla idag när ramlösan sprutade vatten i halva bilen. XD
    Fy, stackare! Kan det vara gravidhormoner redan som gör att jag mår så här? Känns så tidigt...
    Är livrädd att jag inte ska komma ur det här mörka. Känns så hemskt, är ju så tacksam över det här barnet. Varför är jag inte bara glad? Jag borde sväva på rosa moln. Vi har längtat så länge.
  • Marina09
    Hejida1989 skrev 2019-12-28 22:32:59 följande:
    Samma här! Jätteglad men herregud dessa hormoner! Är så förbannad på min sambo konstant! Bränner av hela tiden för minska lilla, går lixom omkring och är förbannad hela tiden! Är i v 6, förra graviditeten blev jag typ osams med hela släkten så ingen vågade prata med mig haha! Dom som vet har sakt att vi hörs om nio månader hahah
    Gud så skönt att höra att jag inte är ensam! Känner mig som ett monster. Funderar på att bli särbo fram tills att bebisen kommit! 
  • Marina09
    hannis12345 skrev 2019-12-30 10:26:47 följande:

Vilken vecka är du i?

Man kan blöda mellanblödningar - rätt vanligt fram till v 14.

Gjorde det med mitt första barn.

Mer klumpar o tjock blod man kan vara lite vaksam på..

Tack för att du tog dig tid att svara.Hjärta

Vecka 5-6, har första tiden hos BM 14/1.
    Är så rädd och orolig nu. Bara gråter. Har ont i magen och bröstkorgen. Sån fruktansvärd ångest. Törs inte göra ett nytt test. Gråter
  • Marina09
    Anonym (42 år och plussat) skrev 2019-12-30 10:56:21 följande:

Jobbigt...men hur mycket blöder du?

Ungefär som i början av mensen. Ringde BM nu. De ska ringa upp vid 14. De säger säkert bara att jag ska avvakta. ????
  • Marina09
    Anonym (42 år och plussat) skrev 2019-12-30 10:56:21 följande:

Jobbigt...men hur mycket blöder du?

Ungefär som i början av mensen. Ringde BM nu. De ska ringa upp vid 14. De säger säkert bara att jag ska avvakta. ????
  • Marina09
    Anonym (42 år och plussat) skrev 2019-12-30 12:00:57 följande:

Jag hade lite svagt rosa v 5 men blev inte missfall.

För något år sedan fick jag missfall i v 9 men blödde inget utan hade på känn att något var fel...Alla symtom försvann...

Så det kan vara så olika.

Förstår dock din oro. Men försök tänka att om det är missfall så kan du ändå inte göra något åt det och "bättre" att det är så tidigt isåfall ...

Tog ett nytt test, inget plus. Blöder mer och mer. Så tungt.
Svar på tråden BF augusti 2020