Inlägg från: Anonym (Alma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Alma)

BF augusti 2020

Hej! Jag hoppar gärna ini tråden! Plussade för 8 dagar sen. Väntar nr 5, är fler som väntar 4,5 eller 6 eller fler barn ?

• Anonym (Alma)
    Anonym (42 år och plussat) skrev 2019-12-28 21:40:59 följande:

Hej Alma!!

Jag väntar 5 barnet! Har du barn med samma?

Väntar med samma pappa. 4 söner sedan tidigare. Du?
  • Anonym (Alma)
    Anonym (42 år och plussat) skrev 2019-12-28 22:29:41 följande:

Alma,

Har tre barn 15, 14 och 8 med mitt ex. Äldsta är en son och sen två döttrar.

Sen har jag min yngsta son (20 månader) med min nuvarande som jag nu väntar barn med;)

Har även två bonusbarn på 15 och 12 år.

Hur gammal är du?

Kul! Att du väntar 5:an nu. Och att du får så tätt med 4 och 5:an ändå. Mina är 12,11,9 och 4 år. Jag är 40 år. När har du nipt ? Gjorde du nipt med senaste ?
  • Anonym (Alma)
    Anonym (42 år och plussat) skrev 2019-12-29 00:28:24 följande:

Hej igen Alma,

Ska ringa mvc på måndag.

Gjorde nipt med sonen och kommer göra samma nu;)

Var bor du?

Jag bor i Sollentuna (norr om Stockholm)

Hej. Ja jag ska också göra det. Bor i Solna. Tänkte ringa mama

Mia såg att dom hade nipt
  • Anonym (Alma)
    Anonym (42 år och plussat) skrev 2019-12-29 11:46:25 följande:

Hej,

Mina barn bor i Solna med sin pappa. Bredvid MOS.

Jag bor i Sollentuna men det kanske jag skrev...

Ska vi skriva på chatten istället?

Ska ringa mamma mia imorgon.

Hej. Ja vi kanske ska ta chatten
  • Anonym (Alma)
    Anonym (42 år och plussat) skrev 2019-12-29 19:30:10 följande:

Alma , är du med i facebook gruppen?

Hur når vi varandra?

Hej! Fullt upp med kidsen...har du någon Mail så skriver jag mitt namn hit där. Pallar inte gå ut offentligt än ;)
  • Anonym (Alma)

Hej, jag är kvar!

Anonym (42 år och plussat) skrev 2020-01-05 03:15:35 följande:

Alma..är du kvar?

• Anonym (Alma)

I dag blev jag helt knockad av illamåendet.....och en miljon känslor över hur man ska hinna med alla barnen, hur man liksom ska hinna med egen tid till varje och samtidigt kunna hantera olika åldrar. Allt mellan tonåring och bebis. Orolig över att det ska hända något med familjen ....Så mycket just nu....alla dessa hormoner. Sommaren kommer bli tråkig för ungarna för jag kommer ju inte direkt att kunna vara världens mest aktiva mamma innan födseln. Samtidigt var bebisen planerad och jag vet att det kommer bli bra. Men det finns alltid  en oro när man ska ändra familjekonstellationen. Men det kanske är samma för er som skaffar 2 eller 3 barnet ? 

• Anonym (Alma)
    Anx123456 skrev 2020-01-07 21:06:56 följande:

Är det någon som är I vecka 10, eller runt vecka 10?

Jag kollar på videos och bilder där folk visar sina magar vecka för vecka och många har redan mage I vecka 10 trots att det är en första gångs graviditet?

Har ni fått en liten mage än? Blir orolig

var glad att du inte har så stor mage än. Det är inte så roligt efteråt, man vill inte ha magen för alltid. Min första graviditet fick jag mage tidigt, men med nr 4 först i v. 19. Men jag var ganska duktig med att inte  äta massor under den sista graviditeten för det är tufft att gå ner kilona efter förlossningen. Denna graviditet hoppas jag verkligen på att jag stannar på max 15 kg viktökning. Har gått upp: 1:a 23 kg, 2:an 20 kg 3:an 36 kg och 4:an 30 kg.....jag gick ner alltihop efteråt  men det krävdes så mycket promenader, träning och kosthållning...min syster fick en bebis i oktober hon gick upp 11 kg och nästan ingen mage ( barn nr 2 ) hennes son vägde 3800g så det är inte så att bebisen behöver vara liten för man inte går upp så mycket.
  • Anonym (Alma)
    Sweetheart2017 skrev 2020-01-10 16:55:39 följande:

Får hoppa ur den här tråden???? fick konstaterat att de var pågående missfall på gyn idag. Efter kontrollen så verkar de som allt kom ut. Denna graviditeten gick jag till v 9+4 och den avstannade i v 6. Missfallet jag fick i oktober förra året gick jag till v 12+4 och de hade då avstannat i v 8+4. Mycket frågor om varför de blir såhär. Nästa gång jag blir gravid sa läkaren att jag ska ringa i v 6 och få ett tidigt vul. Men frågan är om man vågar en gång till. Tänk om de händer då igen...

Hej. Stor kram skickar jag till dig. Tråkigt att höra. Men ge inte upp! Jag har flera kompisar som haft upprepade MA, men sen blir blev det en bebis. Kämpa.
  • Anonym (Alma)
    Anonym (Lillafyran) skrev 2020-01-24 00:26:11 följande:

Heeej!

Hoppar gärna in här :)

Jag plussade helt oplanerat 12/1 med mitt fjärde barn. En överraskning utan dess like men välkommen ändå. Var på ul idag och uppskattas att ha bf 20/8. Jag mår rätt illa sedan en vecka tillbaka ungefär. Är sjukligt trött. Kan vara obotligt hungrig emellanåt. Är svullen om magen. Har ömma bröst.

Hur mår ni? Någon mer som väntar sitt fjärde barn? Finns det någon fb-grupp?

Hej. Grattis till fyran. Jag väntar 5:an ;) Mår sjukt illa äter lergigan copm och pimperan...Hjälper lite men inte så jättebra..Ska testa akupunktur om det inte blir bättre snart. Hur gamla är dina andra barn ?
  • Anonym (Alma)

Hur mår ni andra som är i v 12 ? jag kräks 1-2 gånger om dagen....har gått ner i vikt och det syns verkligen ingenting ?? fast det är 5:e barnet. Jag kan inte ens jobba just nu...det är hemskt!

• Anonym (Alma)

Har du med kräkts och mått illa ? I vilken vecka är du nu ?

Svar på tråden BF augusti 2020