Inlägg från: Myselfandi |Visa alla inlägg
  • Myselfandi

BF augusti 2020

bostroem skrev 2019-12-24 18:43:23 följande:

Natten till julafton fick jag en liten blödning, lite blod i toan och på papperet. Efter det har det varit svagt svagt ljusbrunt på papperet men inget mer blod. Har inte ont i magen och har kvar alla gravidsymptom än så länge. Är så rädd att det ska komma en stor blödning snart :( Är i vecka 6 eller 7 (oregelbunden mens). Hade en kemisk graviditet i somras och har försökt i snart ett år.

Håller tummarna för att allt ska gå bra! Jag har haft blödning till och från sen vecka 5 (är i vecka 7 nu). Var helt övertygad om att det var ytterligare ett missfall när blödningen startade. Vi åkte in och kollade vid 5+3 då såg man en hinnsäck och ett litet embryo. Var tillbaka igår, i 6+3, då såg man att det lilla vuxit samt ett pickande hjärta. Trots att jag fortsatt blöda då och då. Läkaren sa att det är vanligt med små blödningar och vissa har det så i flera månader. Lycka till, och god jul!
  • Myselfandi
    Anonym (Fråga) skrev 2019-12-29 21:46:48 följande:

Skriver med anonymt nick men är i v.7 och har innan första barnet haft flera missfall samt blödning strax innan bim och framåt (1 v inte efter det peppar peppar) i denna graviditet. Osäker om jag vågar ha sex men vill samtidigt helst inte va utan i 9 mån. Ni som haft missfall och/eller blödning, vågar ni ha sex? Ska man vänta efter en viss vecka? Vet någon i vilka situationer läkare avråder från sex i graviditet?

Jag har ett MA och ett MF bakom mig i år. Jag har börjat blöda ca 1 vecka efter BIM. Var helt säker på missfall den här gången också men i 6+3 såg vi ett hjärta ticka. Jag vågar inte ha sex. Jag tror inte att det påverkar graviditeten, men är orolig för att blödningen ska tillta, och blödningarna oroar mig. Vi kommer vänta med sex tills allt känns lugnare.
  • Myselfandi
    Marina09 skrev 2019-12-30 11:18:53 följande:

Ungefär som i början av mensen. Ringde BM nu. De ska ringa upp vid 14. De säger säkert bara att jag ska avvakta. ????

Håller tummarna för dig. Precis så där var det för mig i 5+1. Var helt övertygad om missfall men vi har sett ett litet hjärta picka i 6+3. Jag har småblött till och från efter det.
  • Myselfandi
    Marina09 skrev 2019-12-30 14:51:14 följande:

Tog ett nytt test, inget plus. Blöder mer och mer. Så tungt.

Å så ledsamt. Jag beklagar verkligen!
  • Myselfandi
    hannis12345 skrev 2020-01-01 22:14:45 följande:

Jag är i Alperna o åker skidor över nyår med min kille, så rätt skönt o slippa frågor. Tog iof lite champagne vid tolv slaget..

Ngn från sthlm här?

Jag är 5+5 ish, o vill verkligen få till ett tidigt ultraljud asap nästa v men verkar va sjukt svårt överallt o sthlm!

Jag bor i Stockholmsområdet. Vi har gjort två tidiga ultraljud då jag haft blödningar till och från sen vecka 5. Vi var på Urogyn i Bergshamra. Riktigt bra där. Du kan åka på drop-in eller boka via de eller 1177.

Är det fler än jag som upplever att symptomen kommer och går? Blir orolig direkt när jag tycker att de är borta.
  • Myselfandi
    Sweetheart2017 skrev 2020-01-03 15:55:35 följande:

Orolig att få missfall då jag fick sent missfall i v 12 i oktober förra året. Nu är de rosa flytningar. Kan de vara missfall? Någon som vart med om liknande?

Förstår din oro. Upptäckte MA i våras i 11+ Är gravid ni i 8+0. Fick rosa flytningar i vecka 5, och har haft rosa/rött/brunt till och från (det har lugnat ner sig nu sista veckan). Vi har sett hjärtat slå och enligt gyn blöder vissa utan att man vet varför. Så rosa flytningar behöver inte betyda missfall. Jag håller tummarna för att allt ska gå bra för dig.
  • Myselfandi
    Sweetheart2017 skrev 2020-01-03 16:43:41 följande:

Ska på tidigt vul nästa vecka. Så får avvakta och hoppas allt är bra då ???? Minns ju inte hur de kändes när man var gravid med tjejerna för 13,5 år sen. Denna gången har jag inget illamående eller något mer än ömmande bröst.

Hoppas verkligen att allt ser bra ut. Vilken vecka är du i? Jag har mått rätt illa men de börjar lugna sig. Nu är jag mer yr, brösten ömmar till och från. Blir orolig när symtomen försvinner men är tacksam för att må bättre. Vet du om det är vanligt med symtom som kommer och går?
  • Myselfandi
    Soligtochfint skrev 2020-01-05 17:16:08 följande:

Vad har ni för symtom? Mina kommer och går, men trött är jag konstant...har kräkts några gånger, men bara ibland, senast i fredags men lördag och idag har det varit lugnt, brösten gör mest ont på kvällarna fast idag har dom ömmat hela dagen, känns skönt att ha symtom samtidigt som jag börjar tröttna på att ha ont i brösten xD sen har jag molvärk, som är som mensvärk lite till och från...hur är det för er andra? Tror jag är i vecka 7 eller 8

Mina bröst ömmar också till och från. Mest på dagarna. Illamående ibland men bättre nu än för någon vecka sen. Molvärk, mest i ländryggen och ljumskarna. Absolut trött! Jag har varit ledig sen 20/12 så har vilat mest hela tiden. Är lite orolig för hur det blir när jag börjar jobba igen. Är det din första graviditet?
  • Myselfandi
    Soligtochfint skrev 2020-01-05 21:18:03 följande:

Då har vi nästan lika symtom :) nej det är min fjärde, dom 3 tidigare har slutat i missfall, men denna gång har vi fått se ett hjärta slå! <3 så långt kom vi aldrig i dom tidigare graviditeterna. Är det din första?

Å vad härligt med positiva framsteg :) Jag håller tummarna för dig! Vi har ett MA och ett MF bakom oss. Så håller tummarna för att det går vägen den här gången :)
  • Myselfandi
    Soligtochfint skrev 2020-01-05 21:51:38 följande:

Hoppas verkligen allt går bra för oss! Denna gång måste det vara våran tur :) vill bara att tiden ska gå fooort nu :)

Det borde det absolut vara! Känner du någon skillnad i symtom och liknande jämfört med de tidigare graviditeterna? Jag har mått rätt illa, det har jag inte gjort tidigare. Men det är bättre nu! I övrigt har jag en mer positiv känsla en tidigare, då hade jag från början en känsla av att någonting inte var rätt. Jag hoppas också att tiden går fort. Vilken vecka är du i?
  • Myselfandi
    Sweetheart2017 skrev 2020-01-10 16:55:39 följande:

Får hoppa ur den här tråden???? fick konstaterat att de var pågående missfall på gyn idag. Efter kontrollen så verkar de som allt kom ut. Denna graviditeten gick jag till v 9+4 och den avstannade i v 6. Missfallet jag fick i oktober förra året gick jag till v 12+4 och de hade då avstannat i v 8+4. Mycket frågor om varför de blir såhär. Nästa gång jag blir gravid sa läkaren att jag ska ringa i v 6 och få ett tidigt vul. Men frågan är om man vågar en gång till. Tänk om de händer då igen...

Å vad ledsen jag blir av att läsa det som drabbat dig. Styrkekramar
  • Myselfandi
    Soligtochfint skrev 2020-01-13 10:05:12 följande:

har ni era symtom konstant? jag har haft ömma bröstvårtor, molvärk som mensvärk samt lite kräkningar. Kräktes igår morse men brösten har inte ömmat sedan i lördags, och dom ömmar inte nu heller, känner ingenting just nu. Är så orolig. Kommer och går era symtom eller finns dom där hela tiden?

Mina symtom kommer och går. Mådde väldigt illa tidigare men det la sig vid vecka 9. Hur långt har du gått? Mins symtom är ömma bröst, huvudvärk, lite illamående, stickningar och drag i livmoderns och öm i ljumskarna.
  • Myselfandi
    Jooosen skrev 2020-01-22 09:10:56 följande:

Går in i vecka 12 på fredag. Har gått upp 2 kilo. Hur ser det ut för er på den fronten? Vet att man inte ska stirra ihjäl sig på vågen men! Jag är så galet hungrig hela tiden haha. Äter mer än nånsin :)

Jag går också in i vecka 12 på fredag :) Jag har gått upp drygt ett kg. Tror det är bra att äta när man är hungrig och känner att man behöver. De viktiga är väl vad man äter?
  • Myselfandi
    Jooosen skrev 2020-01-22 11:01:37 följande:

Åh då e vi helt lika! Precis, man får försöka äta nyttigt iallafall ...!

Ja det är vi :) Stort grattis! Hur mår du? Symtom? Förutom hungern? Jag börjar må bättre nu. Mådde rätt illa vid vecka 6-8. Jag kräktes inte med mådde riktigt dåligt. Den värsta tröttheten börjar släppa, brösten ömmar till och från, lika med molvärken. Det spänner och drar lite i magen till och från. Och jag sover superdåligt.
  • Myselfandi
    Jooosen skrev 2020-01-22 11:16:55 följande:

Grattis till dig med! Är det första barnet? Ska ni göra kub o isf när? Gud jag har haft det nästan exakt som du. Illamående som fan på mornarna mellan v 6-9. Men nu mår jag mycket bättre o kan äntligen dricka kaffe! Spänner o drar i magen på mig med. Hungrig som en varg och svullen. Men är så tacksam då vi försökt väldigt länge!

Tack :) Ja vårt första. Vi hade ett MA i maj och ett tidigt MF i okt. Så jag hoppas det går vägen nu. Blödde i början och var säker på ytterligare ett MF. Men i 6+3 såg vi hjärtat slå. Så jag har all anledning att tro att det ska gå bra den här gången. Vi ska göra kub. Om jag minns rätt är det om ca två veckor. Ni? Är det ert första? Håller med tar gärna alla symtom och krämpor bara det går vägen.
Svar på tråden BF augusti 2020