Inlägg från: Jooosen |Visa alla inlägg
  • Jooosen

BF augusti 2020

Anx123456 skrev 2019-12-26 13:56:36 följande:

Vecka 9 imorgon och gjorde vul strax innan vecka 8

Ja man blir jätteorolig! Idag mår jag dock jätteilla

Aah okej! Jag ska dit imorn på första. Sjukt nervös. Mådde oxå illa som ett as imorse! Skönt på något vis..
    Plussade fredagen den 13 december efter vår tredje insättning med ivf
  • Jooosen
    LinneaM93 skrev 2019-12-26 14:17:25 följande:

Hahah JAG VET! Och så är 50% av svaren ?för mig var det tyvärr ett missfall? o man bara ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ och är alldeles säker att det skitit sig. Haha

HAHA men ja!! Så tänker man att det är helt kört. Sen nästa sida så har det fått bra trots ojämna symptom. O då får man hopp. Nä ska försöka sluta googla nu :)
  • Jooosen
    Soligtochfint skrev 2019-12-31 09:33:01 följande:

Någon som vet hur det är att äta mögelostar när man är gravid? Åt en liten bit brie och ädelost sedan sa någon till mig att det inte är bra att äta det som gravid...kan det vara skadligt då jag bara åt en liten bit? Blir orolig för allt just nu

Jag råkade oxå äta lite brie för nån vecka sen. Läste sen på livsmedelsverket att man inte ska äta det. Men du behöver inte ha ångest om du råkat käka lite. Men hädanefter ska man nog undvika det om jag läste rätt..
  • Jooosen
    Soligtochfint skrev 2019-12-31 10:11:26 följande:

Okej, tack för svar :) jag tycker det är så svårt att veta vad man kan äta och inte, fast att jag varit på 3 hälsosamtal med barnmorskan xD har varit gravid 3 gånger fast alla har slutat i missfall...ber till gud att denna vill stanna!

Åh vad jobbigt :( i vilken vecka fick du missfall? Håller tummarna att denna stannar!!
  • Jooosen
    Soligtochfint skrev 2019-12-31 10:57:31 följande:

Första gången en vecka efter mensen skulle kommit, andra gången började jag blöda i V8, vul visade då att det avstannat i vecka 5, och tredje gången en vecka efter att jag plussat :/

Okej vad jobbigt! Hur långt har du kommit nu?
  • Jooosen
    Soligtochfint skrev 2019-12-31 12:37:44 följande:

Jag tror att jag är i vecka 6, är inte riktigt säker. Du då?

Alright! Jag är i vecka 8. Första graviditeten ever. Kämpat med o få till den i typ 3 år så jag hoppas så innerligt att det ska gå vägen!
  • Jooosen
    Soligtochfint skrev 2020-01-03 11:43:21 följande:

Var precis på ultraljud och där fick vi se ett hjärta slå!! Grät av lättnad och lycka <3 hon hade svårt att mäta men hon trodde jag var längre gången än vad maskinen visade då hjärtslagen var så tydliga, vi går efter senaste mensen som var 8 veckor sedan sa hon :)

Åh grattis! Är du i vecka 8+0 då?
  • Jooosen
    Soligtochfint skrev 2020-01-03 12:01:53 följande:

Ja jag är lite osäker, maskinen mätte till 5+2 men hon sa att det inte kan stämma då hjärtat var så tydligt, hon sa att det var svårt att säga nu men att vi får gå efter senaste mensen, så borde vara typ 8+2 så kanske :)

Aha jag förstår! Då ligger vi väldigt lika :). Är i vecka 8+0 idag! Bf 14/8
  • Jooosen
    Soligtochfint skrev 2020-01-13 10:05:12 följande:

har ni era symtom konstant? jag har haft ömma bröstvårtor, molvärk som mensvärk samt lite kräkningar. Kräktes igår morse men brösten har inte ömmat sedan i lördags, och dom ömmar inte nu heller, känner ingenting just nu. Är så orolig. Kommer och går era symtom eller finns dom där hela tiden?

Mina kommer o går! Illamåendet verkar ha lagt sig (det värsta). Plötsligt en dag kan ja känna mig som vanligt o tom dricka massa kaffe. Sen dagen efter har ja massa symptom. Verkar vara jättevanligt att de kommer o går!
  • Jooosen
    Anonym (Förvirrad) skrev 2020-01-13 15:15:34 följande:

Hej! Jag måste fråga er för jag förstår ingenting nu. Jag har enligt mina beräkningar bf 10-12 augusti, sista mensen var 5 november och jag plussade starkt 7 december. Med det så har jag räknat att jag är i v. 10+0 imorgon.

Men min barnmorska räknar till att jag är i v. 14 med bf i juli?

Kan det verkligen stämma? Hjälp mig att räkna, haha!!

Min senaste mens var 7/11 och har bf 14/8. Vecka 9+3 idag. Du hade ju senaste mensen nära mig så det kan inte stämma?! Om du inte blev befruktad cykeln innan!
  • Jooosen
    liloma skrev 2020-01-17 13:11:37 följande:

Vad jag hört så är det helt ok att äta sushi, att det är nåt gammalt råd att man inte får äta. Det man ska undvika är sushi köpt i butik som kan ha legat ett tag.

fragor.livsmedelsverket.se/org/livsmedelsverket/d/kan-gravida-ata-sushi/

Precis! Jag har ätit sushi några ggr redan. Verkar som att det där är gamla råd..
  • Jooosen

Går in i vecka 12 på fredag. Har gått upp 2 kilo. Hur ser det ut för er på den fronten? Vet att man inte ska stirra ihjäl sig på vågen men! Jag är så galet hungrig hela tiden haha. Äter mer än nånsin :)

• Jooosen
    hopphopp123 skrev 2020-01-22 10:44:25 följande:

Jag har inte ställt mig på vågen än, men tycker min mage ser extremt svullen/gravid ut om kvällarna! Någon annan som har det så? 

Samma här! Extremt svullen på kvällen. Helt galet!
  • Jooosen
    Myselfandi skrev 2020-01-22 10:58:25 följande:

Jag går också in i vecka 12 på fredag :) Jag har gått upp drygt ett kg. Tror det är bra att äta när man är hungrig och känner att man behöver. De viktiga är väl vad man äter?

Åh då e vi helt lika! Precis, man får försöka äta nyttigt iallafall ...!
  • Jooosen
    Myselfandi skrev 2020-01-22 11:06:58 följande:

Ja det är vi :) Stort grattis! Hur mår du? Symtom? Förutom hungern? Jag börjar må bättre nu. Mådde rätt illa vid vecka 6-8. Jag kräktes inte med mådde riktigt dåligt. Den värsta tröttheten börjar släppa, brösten ömmar till och från, lika med molvärken. Det spänner och drar lite i magen till och från. Och jag sover superdåligt.

Grattis till dig med! Är det första barnet? Ska ni göra kub o isf när? Gud jag har haft det nästan exakt som du. Illamående som fan på mornarna mellan v 6-9. Men nu mår jag mycket bättre o kan äntligen dricka kaffe! Spänner o drar i magen på mig med. Hungrig som en varg och svullen. Men är så tacksam då vi försökt väldigt länge!
  • Jooosen
    hopphopp123 skrev 2020-01-22 11:08:12 följande:

Jag blir livrädd hahaha tänker om de ser ut så i månad 2, hur utvecklas detta då?!?!?!

Haha precis!! Hur ska det sluta :p
  • Jooosen
    Anx123456 skrev 2020-01-22 14:44:52 följande:

Också vecka 12 och har gått ner 3-4 kilo :( har inte haft någon aptit alls dessa månader men hoppas det vänder snart!

Åh fy va jobbigt :( är det pga illamående?
Svar på tråden BF augusti 2020