BF augusti 2020
Vecka 9 imorgon och gjorde vul strax innan vecka 8
Ja man blir jätteorolig! Idag mår jag dock jätteilla
Vecka 9 imorgon och gjorde vul strax innan vecka 8
Ja man blir jätteorolig! Idag mår jag dock jätteilla
Hahah JAG VET! Och så är 50% av svaren ?för mig var det tyvärr ett missfall? o man bara ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ och är alldeles säker att det skitit sig. Haha
Någon som vet hur det är att äta mögelostar när man är gravid? Åt en liten bit brie och ädelost sedan sa någon till mig att det inte är bra att äta det som gravid...kan det vara skadligt då jag bara åt en liten bit? Blir orolig för allt just nu
Okej, tack för svar :) jag tycker det är så svårt att veta vad man kan äta och inte, fast att jag varit på 3 hälsosamtal med barnmorskan xD har varit gravid 3 gånger fast alla har slutat i missfall...ber till gud att denna vill stanna!
Första gången en vecka efter mensen skulle kommit, andra gången började jag blöda i V8, vul visade då att det avstannat i vecka 5, och tredje gången en vecka efter att jag plussat :/
Jag tror att jag är i vecka 6, är inte riktigt säker. Du då?
Var precis på ultraljud och där fick vi se ett hjärta slå!! Grät av lättnad och lycka <3 hon hade svårt att mäta men hon trodde jag var längre gången än vad maskinen visade då hjärtslagen var så tydliga, vi går efter senaste mensen som var 8 veckor sedan sa hon :)
Ja jag är lite osäker, maskinen mätte till 5+2 men hon sa att det inte kan stämma då hjärtat var så tydligt, hon sa att det var svårt att säga nu men att vi får gå efter senaste mensen, så borde vara typ 8+2 så kanske :)
har ni era symtom konstant? jag har haft ömma bröstvårtor, molvärk som mensvärk samt lite kräkningar. Kräktes igår morse men brösten har inte ömmat sedan i lördags, och dom ömmar inte nu heller, känner ingenting just nu. Är så orolig. Kommer och går era symtom eller finns dom där hela tiden?
Hej! Jag måste fråga er för jag förstår ingenting nu. Jag har enligt mina beräkningar bf 10-12 augusti, sista mensen var 5 november och jag plussade starkt 7 december. Med det så har jag räknat att jag är i v. 10+0 imorgon.
Men min barnmorska räknar till att jag är i v. 14 med bf i juli?
Kan det verkligen stämma? Hjälp mig att räkna, haha!!
Vad jag hört så är det helt ok att äta sushi, att det är nåt gammalt råd att man inte får äta. Det man ska undvika är sushi köpt i butik som kan ha legat ett tag.
fragor.livsmedelsverket.se/org/livsmedelsverket/d/kan-gravida-ata-sushi/
Går in i vecka 12 på fredag. Har gått upp 2 kilo. Hur ser det ut för er på den fronten? Vet att man inte ska stirra ihjäl sig på vågen men! Jag är så galet hungrig hela tiden haha. Äter mer än nånsin :)
Jag har inte ställt mig på vågen än, men tycker min mage ser extremt svullen/gravid ut om kvällarna! Någon annan som har det så?
Jag går också in i vecka 12 på fredag :) Jag har gått upp drygt ett kg. Tror det är bra att äta när man är hungrig och känner att man behöver. De viktiga är väl vad man äter?
Ja det är vi :) Stort grattis! Hur mår du? Symtom? Förutom hungern? Jag börjar må bättre nu. Mådde rätt illa vid vecka 6-8. Jag kräktes inte med mådde riktigt dåligt. Den värsta tröttheten börjar släppa, brösten ömmar till och från, lika med molvärken. Det spänner och drar lite i magen till och från. Och jag sover superdåligt.
Jag blir livrädd hahaha tänker om de ser ut så i månad 2, hur utvecklas detta då?!?!?!
Också vecka 12 och har gått ner 3-4 kilo :( har inte haft någon aptit alls dessa månader men hoppas det vänder snart!