Inlägg från: Anonym (42 år och plussat) |Visa alla inlägg
  • Anonym (42 år och plussat)

BF augusti 2020

Alma , är du med i facebook gruppen?

Hur når vi varandra?

Marina09 skrev 2019-12-30 10:54:19 följande:

Tack för att du tog dig tid att svara.

Vecka 5-6, har första tiden hos BM 14/1.

Är så rädd och orolig nu. Bara gråter. Har ont i magen och bröstkorgen. Sån fruktansvärd ångest. Törs inte göra ett nytt test. 

Jobbigt...men hur mycket blöder du?
    Marina09 skrev 2019-12-30 11:18:53 följande:

Ungefär som i början av mensen. Ringde BM nu. De ska ringa upp vid 14. De säger säkert bara att jag ska avvakta. ????

Jag hade lite svagt rosa v 5 men blev inte missfall.

För något år sedan fick jag missfall i v 9 men blödde inget utan hade på känn att något var fel...Alla symtom försvann...

Så det kan vara så olika.

Förstår dock din oro. Men försök tänka att om det är missfall så kan du ändå inte göra något åt det och "bättre" att det är så tidigt isåfall ...
    Marina09 skrev 2019-12-30 14:51:14 följande:

Tog ett nytt test, inget plus. Blöder mer och mer. Så tungt.

Å nä....Fy..vet hur tungt det kan kännas;(;(

Skickar styrkekram!!

Alma..är du kvar?

Jobbigt Alma...

Är du med i någon av facebookgrupperna?

Sweetheart2017 skrev 2020-01-10 16:55:39 följande:

Får hoppa ur den här tråden???? fick konstaterat att de var pågående missfall på gyn idag. Efter kontrollen så verkar de som allt kom ut. Denna graviditeten gick jag till v 9+4 och den avstannade i v 6. Missfallet jag fick i oktober förra året gick jag till v 12+4 och de hade då avstannat i v 8+4. Mycket frågor om varför de blir såhär. Nästa gång jag blir gravid sa läkaren att jag ska ringa i v 6 och få ett tidigt vul. Men frågan är om man vågar en gång till. Tänk om de händer då igen...

Fy. Beklagar;( Hade du ont i magen?

Får hoppa ur den här tråden???? fick konstaterat att de var pågående missfall på gyn idag. Efter kontrollen så verkar de som allt kom ut. Denna graviditeten gick jag till v 9+4 och den avstannade i v 6. Missfallet jag fick i oktober förra året gick jag till v 12+4 och de hade då avstannat i v 8+4. Mycket frågor om varför de blir såhär. Nästa gång jag blir gravid sa läkaren att jag ska ringa i v 6 och få ett tidigt vul. Men frågan är om man vågar en gång till. Tänk om de händer då igen...

Sweetheart2017 skrev 2020-01-12 16:52:36 följande:

Hade ont i magen och sen tid de två veckor så började de blöda och samma dag jag hade återbesök så började blöda ännu mera och de konstaterades missfall i fredags på gyn. Idag fick jag åka in till akuten då de kändes som ett tryck nedåt och känslan hade rätt även denna gången. Hinnsäcken med fostret har inte kommit ut, ligger precis vid livmodertappen. Är inte öppen tillräckligt för att de ska kunna komma ut. Har tagit cytotec så nu inväntar jag inväntar jag värkar och att de ska komma ut.

Men fy fan....beklagar;(:(:(
    Sweetheart2017 skrev 2020-01-12 16:52:36 följande:

Hade ont i magen och sen tid de två veckor så började de blöda och samma dag jag hade återbesök så började blöda ännu mera och de konstaterades missfall i fredags på gyn. Idag fick jag åka in till akuten då de kändes som ett tryck nedåt och känslan hade rätt även denna gången. Hinnsäcken med fostret har inte kommit ut, ligger precis vid livmodertappen. Är inte öppen tillräckligt för att de ska kunna komma ut. Har tagit cytotec så nu inväntar jag inväntar jag värkar och att de ska komma ut.

Men fy fan....beklagar;(:(:(
    Jooosen skrev 2020-01-22 09:10:56 följande:

Går in i vecka 12 på fredag. Har gått upp 2 kilo. Hur ser det ut för er på den fronten? Vet att man inte ska stirra ihjäl sig på vågen men! Jag är så galet hungrig hela tiden haha. Äter mer än nånsin :)

Jag går in i v 12 på lördag. Typ gått upp 1.5 kg.
    Anonym (Lillafyran) skrev 2020-01-24 00:26:11 följande:

Heeej!

Hoppar gärna in här :)

Jag plussade helt oplanerat 12/1 med mitt fjärde barn. En överraskning utan dess like men välkommen ändå. Var på ul idag och uppskattas att ha bf 20/8. Jag mår rätt illa sedan en vecka tillbaka ungefär. Är sjukligt trött. Kan vara obotligt hungrig emellanåt. Är svullen om magen. Har ömma bröst.

Hur mår ni? Någon mer som väntar sitt fjärde barn? Finns det någon fb-grupp?

Hej,

Finns två Facebook grupper . Ni som bjöd in...gör det nu igen!

Jag väntar mitt 5 barn men alla bor inte här varje v.

Någon här som är sjukskriven? Jag är så trött....behöver sjukskriva mig...

Millaaaanssss skrev 2020-02-05 17:12:57 följande:

Jag går in i vecka 15 idag, sjukskriven pga foglossning from hell.. lutar åt att jag kommer vara sjukskriven fram till bf då jag har ett väldigt tungt jobb och nu inte får lyfta tungt och helst inte ens gå i trappor... härligt när jag sover en trappa upp haha. Men men, allt kommer vara värt det såklart! :)

Vad jobbar du med?

Jag jobbar på skola. Där är det extremt intensivt och utåtagerande barn...
    Millaaaanssss skrev 2020-02-05 20:43:37 följande:

Bondgård. Det är fullt ös från klockan 4-20 så det var jobbigt även utan bebis i magen haha.

Ja skola är inte att leka med där heller.. kanske ska se över om du kan gå ner i tid eller så?

Bondgård förstår jag också är intensivt.

Sjukskrev mig även denna vecka.
    Millaaaanssss skrev 2020-02-05 20:43:37 följande:

Bondgård. Det är fullt ös från klockan 4-20 så det var jobbigt även utan bebis i magen haha.

Ja skola är inte att leka med där heller.. kanske ska se över om du kan gå ner i tid eller så?

Bondgård förstår jag också är intensivt.

Sjukskrev mig även denna vecka.

Hej,

Jag f

Anonym (Alma) skrev 2020-02-11 21:36:04 följande:

Hur mår ni andra som är i v 12 ? jag kräks 1-2 gånger om dagen....har gått ner i vikt och det syns verkligen ingenting ?? fast det är 5:e barnet. Jag kan inte ens jobba just nu...det är hemskt!

Hej,

Jag har ont i huvudet och är trött...sjukskriven andra veckan nu. På torsdag ska jag träffa läkare på mvc...hoppas han nog sjukskriver mig...

5:e barnet för mig med.... vill bara bli pigg...

Tror vi skrev till varandra förut...

Blev sjukskriven 1 månad tack och lov.

Svar på tråden BF augusti 2020