BF augusti 2020
Alma , är du med i facebook gruppen?
Hur når vi varandra?
Alma , är du med i facebook gruppen?
Hur når vi varandra?
Tack för att du tog dig tid att svara.
Vecka 5-6, har första tiden hos BM 14/1.
Är så rädd och orolig nu. Bara gråter. Har ont i magen och bröstkorgen. Sån fruktansvärd ångest. Törs inte göra ett nytt test.
Ungefär som i början av mensen. Ringde BM nu. De ska ringa upp vid 14. De säger säkert bara att jag ska avvakta. ????
Tog ett nytt test, inget plus. Blöder mer och mer. Så tungt.
Alma..är du kvar?
Jobbigt Alma...
Är du med i någon av facebookgrupperna?
Får hoppa ur den här tråden???? fick konstaterat att de var pågående missfall på gyn idag. Efter kontrollen så verkar de som allt kom ut. Denna graviditeten gick jag till v 9+4 och den avstannade i v 6. Missfallet jag fick i oktober förra året gick jag till v 12+4 och de hade då avstannat i v 8+4. Mycket frågor om varför de blir såhär. Nästa gång jag blir gravid sa läkaren att jag ska ringa i v 6 och få ett tidigt vul. Men frågan är om man vågar en gång till. Tänk om de händer då igen...
Får hoppa ur den här tråden???? fick konstaterat att de var pågående missfall på gyn idag. Efter kontrollen så verkar de som allt kom ut. Denna graviditeten gick jag till v 9+4 och den avstannade i v 6. Missfallet jag fick i oktober förra året gick jag till v 12+4 och de hade då avstannat i v 8+4. Mycket frågor om varför de blir såhär. Nästa gång jag blir gravid sa läkaren att jag ska ringa i v 6 och få ett tidigt vul. Men frågan är om man vågar en gång till. Tänk om de händer då igen...
Hade ont i magen och sen tid de två veckor så började de blöda och samma dag jag hade återbesök så började blöda ännu mera och de konstaterades missfall i fredags på gyn. Idag fick jag åka in till akuten då de kändes som ett tryck nedåt och känslan hade rätt även denna gången. Hinnsäcken med fostret har inte kommit ut, ligger precis vid livmodertappen. Är inte öppen tillräckligt för att de ska kunna komma ut. Har tagit cytotec så nu inväntar jag inväntar jag värkar och att de ska komma ut.
Hade ont i magen och sen tid de två veckor så började de blöda och samma dag jag hade återbesök så började blöda ännu mera och de konstaterades missfall i fredags på gyn. Idag fick jag åka in till akuten då de kändes som ett tryck nedåt och känslan hade rätt även denna gången. Hinnsäcken med fostret har inte kommit ut, ligger precis vid livmodertappen. Är inte öppen tillräckligt för att de ska kunna komma ut. Har tagit cytotec så nu inväntar jag inväntar jag värkar och att de ska komma ut.
Går in i vecka 12 på fredag. Har gått upp 2 kilo. Hur ser det ut för er på den fronten? Vet att man inte ska stirra ihjäl sig på vågen men! Jag är så galet hungrig hela tiden haha. Äter mer än nånsin :)
Heeej!
Hoppar gärna in här :)
Jag plussade helt oplanerat 12/1 med mitt fjärde barn. En överraskning utan dess like men välkommen ändå. Var på ul idag och uppskattas att ha bf 20/8. Jag mår rätt illa sedan en vecka tillbaka ungefär. Är sjukligt trött. Kan vara obotligt hungrig emellanåt. Är svullen om magen. Har ömma bröst.
Hur mår ni? Någon mer som väntar sitt fjärde barn? Finns det någon fb-grupp?
Någon här som är sjukskriven? Jag är så trött....behöver sjukskriva mig...
Jag går in i vecka 15 idag, sjukskriven pga foglossning from hell.. lutar åt att jag kommer vara sjukskriven fram till bf då jag har ett väldigt tungt jobb och nu inte får lyfta tungt och helst inte ens gå i trappor... härligt när jag sover en trappa upp haha. Men men, allt kommer vara värt det såklart! :)
Bondgård. Det är fullt ös från klockan 4-20 så det var jobbigt även utan bebis i magen haha.
Ja skola är inte att leka med där heller.. kanske ska se över om du kan gå ner i tid eller så?
Bondgård. Det är fullt ös från klockan 4-20 så det var jobbigt även utan bebis i magen haha.
Ja skola är inte att leka med där heller.. kanske ska se över om du kan gå ner i tid eller så?
Hej,
Jag f
Hur mår ni andra som är i v 12 ? jag kräks 1-2 gånger om dagen....har gått ner i vikt och det syns verkligen ingenting ?? fast det är 5:e barnet. Jag kan inte ens jobba just nu...det är hemskt!
Blev sjukskriven 1 månad tack och lov.