• Anonym (SA)

GRAVIDGLOW?!

Jag är gravid i vecka 12 (11+4) och har nog aldrig känt mig såhär ful förut. Alla kilon jag har gått upp har lagt sig i ansiktet, håret är tunt och jag ser halvt skallig ut emellanåt, håret blir fett några timmar efter dusch och jag har oljig hy med stora, nya finnar som bryter ut dagligen. Såklart förstår jag att hormonerna förmodligen ligger till grund för detta, men hallå? Ska man inte få fint hår när man blir gravid? Kan absolut stå ut med lite acne och dålig hy ELLER tunt och fett hår, men BÅDE OCH? Känner mig så fruktansvärt oattraktiv och tycker synd om min sambo :( Tittat tillbaka på några bilder av mig från i somras och känner mig som ett jävla TROLL.

Vänder detta någon gång under grav? Eller kommer jag att se ut som Hej kom och hjälp mig i hela vägen fram till BF? Plus håravfall efter BF då så att jag blir ännu skalligare. Så trött på detta. Vet att man ska vara tacksam över graviditeten men just nu är jag i en sån dipp så vill bara kräkas när jag ser mig själv i spegeln. Vad ska jag göra?

Försöker lyssna på sambons ord såklart och han tycker jag är så fin osv, men har sååå svårt att ta åt mig. Och mina kompisar som var så fina när dom var gravida alltså :( Ena fick så vacker hy, andra fick fantastiska lockar i håret osv... Vänder det någon gång? Eller är jag bara en oturshöna som åkte på nitlott?

• Svar på tråden GRAVIDGLOW?!
  • Anonym (Acceptera)

Tyvärr är det bara att acceptera vad dom kan bli under en graviditet.

Inte mycket att göra åt.

Är i v.32 och har tappat hår, fått mörka ringar under ögon, rund i ansikte, finnar, det hy, svettas som ett as och massa mer.

Blir inte bättre så det är bara att hänga med. Vissa får det där glowet medan många andra inte får.

Men vi är vackra ändå, även om vi själva inte ser det :)

• Anonym (H)

Jag är i vecka 17 och har verkligen inget glow. Blek, illamående, svullen, gasig, förstoppad, svart under ögonen, finnig, fett och stripigt hår.. Har säkert glömt 10 andra saker.. Jag har helt enkelt bestämt mig för att inte bry mig om alla listor på nätet med lovord om hur bra man kommer må, hur snygg man kommer bli och hur kvinnlig man är som är gravid.. Allas graviditeter är olika.

• Duckan

Kan inte minnas att jag hade något glow under graviditeten alls.
    Hade turen att det var en bra sommar så jag fick fin färg och då ser man ju fräsch ut. Var höggravid runt jul och de bilderna vill jag helst kasta i sopen varje gång jag ser dem. 

• Mammaibyn

I min första graviditet hade jag som du. Det vände efter några veckor och sen kom glow:et så hoppas det vänder för dig med! Jag väntade för övrigt en pojke om det har någon relevans.

• Miss Skywalker

Tycker de flesta snarare får gravidglåm..

• Anonym (Huga)

Nej du, nåt sånt har jag verkligen inte haft som gravid. Trött, migrän, svullen, haltat, mått pest och nog sett ut därefter också.

• Anonym (Acceptera)
    Miss Skywalker skrev 2019-11-20 16:10:47 följande:

Tycker de flesta snarare får gravidglåm..

Den var bra, haha
  • smulpaj01

Jag hade glow. Har aldrig känt mig så vacker och aldrig fått så mycket fina komplimanger som då.

• Anonym (S)

Andra säger att jag har gravidglow men jag menar, jag ser ju hur jag själv ser ut, jag är inte dum... Jag är likblek i ansiktet på grund av järnbrist, jag har blå/grå-glåmiga ringar under ögonen på grund av sömnbrist, släng på lite oro på det och vad det gör med ansiktet - där har du mitt face. Plus finnar som blir sår i ansiktet som tar hundra år att läka. Spruckna läppar som blöder, riktigt snyggt eller hur? Vilken glow! Mitt hår är som tuggummi. Asså det känns som att det är klibbiga produkter i frisset trots att det är helt nytvättat och torrt. Aldrig varit med om. Ett helvete att kamma ut. Min mamma, min pojkvän och en tjej på träningen har sagt till mig att jag har gravidglow och ser så fin ut. DOM LJUGER JU. Fyfan säger jag bara!

• Sasu

Jo, jag fick samma nitlott, finnar, ansiktet var lika runt som en fotboll, vätska i benen och fötter som gjorde att de blev dubbelt så stora, svarta ringar runt ögonen, likblek hela graviditeten.. Min sambo skojade om att jag såg ut som ett levande lik, han hade inte fel!

Men det vände! - Efter förlossningen, gick ner 15 kg på 2 månader, smalt fint ansikte, ingen acne, ingen fet hy, men jag tappar dock en jävla massa hår, fäller värre än katterna!

Svar på tråden GRAVIDGLOW?!