GRAVIDGLOW?!
Jag är gravid i vecka 12 (11+4) och har nog aldrig känt mig såhär ful förut. Alla kilon jag har gått upp har lagt sig i ansiktet, håret är tunt och jag ser halvt skallig ut emellanåt, håret blir fett några timmar efter dusch och jag har oljig hy med stora, nya finnar som bryter ut dagligen. Såklart förstår jag att hormonerna förmodligen ligger till grund för detta, men hallå? Ska man inte få fint hår när man blir gravid? Kan absolut stå ut med lite acne och dålig hy ELLER tunt och fett hår, men BÅDE OCH? Känner mig så fruktansvärt oattraktiv och tycker synd om min sambo :( Tittat tillbaka på några bilder av mig från i somras och känner mig som ett jävla TROLL.
Vänder detta någon gång under grav? Eller kommer jag att se ut som Hej kom och hjälp mig i hela vägen fram till BF? Plus håravfall efter BF då så att jag blir ännu skalligare. Så trött på detta. Vet att man ska vara tacksam över graviditeten men just nu är jag i en sån dipp så vill bara kräkas när jag ser mig själv i spegeln. Vad ska jag göra?
Försöker lyssna på sambons ord såklart och han tycker jag är så fin osv, men har sååå svårt att ta åt mig. Och mina kompisar som var så fina när dom var gravida alltså :( Ena fick så vacker hy, andra fick fantastiska lockar i håret osv... Vänder det någon gång? Eller är jag bara en oturshöna som åkte på nitlott?