Katastroftankar som tar över livet
Har samma! Har oroat mig så mkt i hela mitt så att jag blivit sjuk i svår utmattningssyndrom och depression. Är nästintill sängliggande sedan 10 månader sedan.
Vilka läkemedel har du provat?
Har samma! Har oroat mig så mkt i hela mitt så att jag blivit sjuk i svår utmattningssyndrom och depression. Är nästintill sängliggande sedan 10 månader sedan.
Vilka läkemedel har du provat?
Sertralin
Sertralin
Samma här!!
Samma här!!
Ja helt sjukskriven sen 4år i utmattning! Varit svårt stressad i 15år. Nej det är jag inte, är uppe på benen men svårt att hantera stress, och blir stressad av minsta lilla. Men var mkt sängbunden i början av utmattning men fick hjälp via KBT att ändra det.
Ja då har vi varit stressade väldigt länge båda två. Låter jättehemskt som du har det! Jag har det också tufft till o från...när jag var i den akuta fasen kunde jag inte sova utan låg väldigt mycket i sängen dagtid föratt jag var som du yr och kände mig konstig. Kunde inte läsa eller tänka. Var som att jag åkte karusell. Jag gick kbt och läste en bok med kbt tänk ang sömnen och det hjälpte rejält. Började sova bättre och det gjorde att jag mådde bättre dagtid. Jag såg till att ändå vara aktiv trots yrsel föratt få balans och rutin till ett normalt liv, och det var vägen ur det värsta.
I höstas hände massa jobbiga saker, jag och min familj blev fysiskt sjuka vilket gav enorm stress! Fick svårigheter med armar och ben. Muskelsvaghet och domningar. Kommit på lite övningar nu som bla strechar och får igång blodcirkulationen. Och så har jag precis börjar restorativ yoga, den är jättebra!! Ger djupvila. Hoppas verkligen du mår bättre snart. Stor kram!
Hög dos antidepressiva. Sattes in när det jag hade en period av extrem ångest. Vilken dos har du tagit? Kan vara så att du haft en för låg dos.
Ja gör det!! Hoppas det finns där du bor.
Jag gick med de svåra symtomen i nästan 1år, men när jag började rätt kbt och bok så försvann de värsta symtomen inom två mån tror jag. Det gick ganska fort. Just yrslen och åksjuke känslan har jag inte haft sedan dess ca 4årsedan. Nu vet jag när jag ska vila efetr aktivitet. Gör aldrig för mkt i princip. Men är igång så mkt jag kan för att kunna sova bra på natten. Jag kan göra allt i pricip i vardagen idag!! Men kan inte jobba eller vara med om jobbiga saker för då känner jag mig sjuk i stress! Men som sagt vardagen hemma är oftast helt OK, men märkt att jag faktiskt blivit depremerad så det är ju bra om medicinen även kan hjälpa mot det.
Förstår precis!! Hade du provat kbt? Ge inte upp förräns du får rätt hjälp! Du kommer att bli bra igen, sluta inte att tro det! Jag tänkte också så förrut att jag alltid skulle vara i det hemska tillståndet men bara jag fick ordning på sömnen på natten och var mer aktiv på dagarna så blev jag bättre! Kram!
Ja gör det!! Hoppas det finns där du bor.
Jag gick med de svåra symtomen i nästan 1år, men när jag började rätt kbt och bok så försvann de värsta symtomen inom två mån tror jag. Det gick ganska fort. Just yrslen och åksjuke känslan har jag inte haft sedan dess ca 4årsedan. Nu vet jag när jag ska vila efetr aktivitet. Gör aldrig för mkt i princip. Men är igång så mkt jag kan för att kunna sova bra på natten. Jag kan göra allt i pricip i vardagen idag!! Men kan inte jobba eller vara med om jobbiga saker för då känner jag mig sjuk i stress! Men som sagt vardagen hemma är oftast helt OK, men märkt att jag faktiskt blivit depremerad så det är ju bra om medicinen även kan hjälpa mot det.