Katastroftankar som tar över livet
Har samma! Har oroat mig så mkt i hela mitt så att jag blivit sjuk i svår utmattningssyndrom och depression. Är nästintill sängliggande sedan 10 månader sedan.
Vilka läkemedel har du provat?
Har samma! Har oroat mig så mkt i hela mitt så att jag blivit sjuk i svår utmattningssyndrom och depression. Är nästintill sängliggande sedan 10 månader sedan.
Vilka läkemedel har du provat?
Lider också av detta jättemycket! Har nu efter snart 16år insett att jag behöver medicin!! Så för två veckor sedan började jag med zoloft som jag verkligen hoppas ska hjälpa mig! Har provat kbt för länge sedan och det var jättebra, sen sökt kbt flera gånger hos andra men det har alltid varit dåligt, många verkar bara ha läst en kort kurs och sedan säger de att de är kbtare. Så kanske det var för dig ts, du kanske fick träffa dem som var dåliga på kbt.
Också svårt utbränd? Sen hur länge? Är du också sängliggande och hemmavunnen?
Jag har varit svårt stressad i 18 år. Vet inte hur jag ska ta mig ur detta svarta hål. Klarar knappt sitta uppe vid matbordet. Har hörselkåpor på dagarna för jag klarar inte minsta lilla ljud. Har en 3 åring. Klarar knappt skriva här. Inte titta på tv eller läsa. Klarar dusch en gng i veckan, ibland inte alls.
Har extrem bakis-känsla, yrsel, tinnitus, värk i hela kroppen, spända muskler, extremt hög ångest, självmordstankar, muskelsvag, hjärtat rusar, sover knappt, mardrömmar mm mm.
Första två månaderna kunde jag inte gå alls. Kröp till toan. Kunde i vicka på tårna eller lyfta ett glas vetten. Kunde inte tugga mat och inte lyfta armarna. Det var rena rama skräcken!
Det har snart gått ett år och jag börjar tappa hoppet....
Vill du dela med dig av några bra tips du fick eller ngt annat som skulle kunna hjälpa mig?
Tack