• Warmkittysoftkitty

Personal shopping, erfarenheter?

Personal shopper i Stockholm, vad har du för erfarenhet och vilken skulle du rekommendera?

I samband med att jag skänkt bort en drös oanvändbara kläder står jag nu med en pytteliten garderob, och tillråga på allt ogillar jag klädbutiker då jag sällan hittar det jag letar efter. Jag vill ha hjälp med detta för att slippa gå in i butiker på ett bra tag utan att behöva springa ner till tvättstugan om vartannat för att garderoben ekar tomt. Så, därför undrar jag vad folk har för erfarenhet av personal shopper i Stockholmsområdet? Jag är kvinna, student, i 30-årsåldern och är ute efter lite finare vardagskläder.

• Svar på tråden Personal shopping, erfarenheter?
  • Anonym (Ja)

Min svägerska fick personal shopping i gåva och jag var med henne under dagen. Marie Wermelin som jobbar på Åhléns kan jag rekommendera.

• Anonym (....)
    Warmkittysoftkitty skrev 2019-11-21 12:25:13 följande:

Personal shopper i Stockholm, vad har du för erfarenhet och vilken skulle du rekommendera?

I samband med att jag skänkt bort en drös oanvändbara kläder står jag nu med en pytteliten garderob, och tillråga på allt ogillar jag klädbutiker då jag sällan hittar det jag letar efter. Jag vill ha hjälp med detta för att slippa gå in i butiker på ett bra tag utan att behöva springa ner till tvättstugan om vartannat för att garderoben ekar tomt. Så, därför undrar jag vad folk har för erfarenhet av personal shopper i Stockholmsområdet? Jag är kvinna, student, i 30-årsåldern och är ute efter lite finare vardagskläder.

Är du student så har du inte råd med personal shoppar om du inte får det i julklapp.
  • Warmkittysoftkitty
    Anonym (....) skrev 2019-11-21 12:54:39 följande:

Är du student så har du inte råd med personal shoppar om du inte får det i julklapp.

Anonym (....) skrev 2019-11-21 12:54:39 följande:

Intressant att du vet hur min ekonomiska situation sen tidigare ser ut och fokuserar på det. Har du själv gått till en personal shopper och vet vad det kostar?
  • Warmkittysoftkitty
    Anonym (Ja) skrev 2019-11-21 12:44:44 följande:

Min svägerska fick personal shopping i gåva och jag var med henne under dagen. Marie Wermelin som jobbar på Åhléns kan jag rekommendera.

Intressant! Vad frågade hon er, för riktlinjer osv? Jag tänker på om de anpassar val av kläder utifrån hudton, hårfärg, former och längd eller bara frågar en vad en vill ha
  • Anonym (....)
    Warmkittysoftkitty skrev 2019-11-21 13:31:07 följande:

Intressant att du vet hur min ekonomiska situation sen tidigare ser ut och fokuserar på det. Har du själv gått till en personal shopper och vet vad det kostar?

Ja, jag själv alls mig av personlig shopper. Och ska man ha en bra så kostar det.
  • Warmkittysoftkitty
    Anonym (....) skrev 2019-11-21 13:35:28 följande:

Ja, jag själv alls mig av personlig shopper. Och ska man ha en bra så kostar det.

Det säger ingenting om vad du vet om den budget jag har. Vad fick du betala för denna service, som får dig att tro att jag inte har råd? Du kan ju svara på det jag frågar istället för att ifrågasätta min ekonomiska situation :)
  • Anonym (....)
    Warmkittysoftkitty skrev 2019-11-21 13:56:35 följande:

Det säger ingenting om vad du vet om den budget jag har. Vad fick du betala för denna service, som får dig att tro att jag inte har råd? Du kan ju svara på det jag frågar istället för att ifrågasätta min ekonomiska situation :)

Du är student.
  • Anonym (....)
    Warmkittysoftkitty skrev 2019-11-21 14:04:16 följande:

Så... Du har med andra ord inte varit hos en PS?

Jo, som jag sagt så har jag använt mig av personal shopper. Och ska man ha en bra och kompetent så kostar. Mer ön vad man var råd med som student.
  • Warmkittysoftkitty
    Anonym (....) skrev 2019-11-21 14:21:49 följande:

Jo, som jag sagt så har jag använt mig av personal shopper. Och ska man ha en bra och kompetent så kostar. Mer ön vad man var råd med som student.

Och som sagt är det inte ekonomin som styr. Jag skrev att jag är student för att folk inte ska tro att jag vill klä mig i kostym, inte på grund av att ekonomin avgör. Vill du inte berätta var du hittade din s k personal shopper och vad du betalade har jag ingen anledning att tro dig. Allt väl
  • Anonym (....)
    Warmkittysoftkitty skrev 2019-11-21 14:46:58 följande:

Och som sagt är det inte ekonomin som styr. Jag skrev att jag är student för att folk inte ska tro att jag vill klä mig i kostym, inte på grund av att ekonomin avgör. Vill du inte berätta var du hittade din s k personal shopper och vad du betalade har jag ingen anledning att tro dig. Allt väl

Jag hade en som vanligen jobbar på NK göteborg men har även ett företag privat (det dock några år sedan). Betalade runt 5500kr för runt 5-6h plus det jag köpte för. Då var det allt i klädväg plus hudvård och accessoarer.

Men det finns absolut billigare för ca 3500. Allt beror på hur mycket man är beredd att lägga.
  • Anonym (Ja)

(...) vad du maler på ts ekonomi. Varför?

Ts, på Åhléns är tjänsten kostnadsfri och sen har de en önskvärd summa de vill arbeta med men inga måsten. Ta en kik:

https://www.ahlens.se/cms/20160105_134557

(
    man kan säkert tro att jag jobbar på Å men det gör jag ej. Tyckte dock att Marie gav ett otroligt bra intryck samt har god smak)

• Anonym (....)
    Anonym (Ja) skrev 2019-11-21 14:57:22 följande:

(...) vad du maler på ts ekonomi. Varför?

Ts, på Åhléns är tjänsten kostnadsfri och sen har de en önskvärd summa de vill arbeta med men inga måsten. Ta en kik:

www.ahlens.se/cms/20160105_134557

(man kan säkert tro att jag jobbar på Å men det gör jag ej. Tyckte dock att Marie gav ett otroligt bra intryck samt har god smak)

Ja, och på Åhléns får man hjälp därefter....
  • Anonym (123)

Lindex har personal shopper. Tjejen som hjälpte mig var oerhört bra, jag kom hem med flera påsar med kläder som jag aldrig ens hade provat själv. Jag har testat Åhlens också, men kommer inte gå dit igen. Där föreslog dom bara en massa singelplagg, alltså inget som passade ihop med nånting annat, och inte i någon särskild stil.

Och att en shoppingbonanza på Lindex kostar en bråkdel av vad det hade kostat på Åhlens är ju bara en fördel :D

Svar på tråden Personal shopping, erfarenheter?